גישות ניהוליות – מקבל החלטות בשיטת ה "סטיספייסר" לעומת גישת ה "אופטימייזר"

סוגי ניהול – אופטימייזר (פתרונות אופטימליים, שיטות אופטימיזציה) – הינו מנהל או מקבל החלטות החפץ להגיע להחלטה הטובה ביותר, ללא התחשבות במגבלת הזמן.

על מנת להגיע להחלטה הטובה ביותר יש להעלות את כל החלופות, לאסוף את כל המידע ולבנות מודל שיבחן את כל החלופות ויבחר את ההחלטה הטובה ביותר. כל אלה גוזלים מאמצים רבים וזמן רב (המשמעות תהליך ארוך עד שרואים תוצאות. תהליך שגוזל לא מעט משאבים עם עלויות גבוהות).

לעומתו הסטיספייסר (פתרונות משביעי רצון, יוריסטיקות – כללי חשיבה פשוטים, מעין כללי אצבע המבוססים על הגיון פשוט או אינטואיציה, המציעים דרך קלה ומהירה לקבלת החלטות ופתרון בעיות, ללא התעמקות ובמחיר דיוק נמוך) – מנהל או מקבל החלטות המסתפק בפתרון "משביע רצון" אשר יביא לשיפור משמעותי במצב המערכת, ואינו מחפש את הפתרון המושלם.

סוגי ניהול – הסטיספייסר מציב לעצמו רף ציפיות – רף מטרה אותו הוא שואף לעבור. השאיפה אינה מקסום או מזעור מדד הביצוע, אלא השגת הפתרון שיאפשר לשפר את מצבו מעבר לרף הציפיות שהגדיר לעצמו מראש. הסטיספייסר אינו בוחן את כל מכלול החלופות, אלא מסתפק במספר קטן של חלופות עד שהוא מזהה חלופה שמביאה אותו מעבר לרף הציפיות. לאחר שהסטיספייסר עובר את רף הציפיות, הוא מציב לעצמו רף ציפיות חדש. זהו תהליך מתמשך של שיפור מתמיד.

אולי יעניין אותך גם :

אימון אישי

אימון אישי למנהלים

אימון מנהלים

ייעוץ ניהול

ייעוץ ארגוני

יועץ ארגוני

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.