שיחת הערכה לעובד – הטכניקה והשלבים לביצוע שיחת הערכה מוצלחת

  1. פתח בהצגת מטרות השיחה לעובד בצורה ברורה. מטרות השיחה:
  • השמעת הערכה על הביצוע.
  • דיון בשיפור התפקוד – מתן דגש על החיובי ושיפור או הקטנת כמות הדגשים השליליים, קביעת יעדים ברי השגה.
  • חיזוק הקשר בין הארגון-הממונה-המחלקות בארגון-העובדים (ממשקי תקשורת ועבודה) לעובד לצורך בירור אירועים ומתן משוב בונה או חיובי.
  1. השתדל להשרות אווירה רגועה ונעימה, הרגשה נוחה במהלך השיחה.
  2. התחל בנקודות החיוביות. תאר בפני העובד ביצועים והתנהגויות בהם היה אפקטיבי (יעיל ומצליח) בעבודתו.
  3. התמקד בנקודות (הניתנות לשינוי) בהן ניתן לשנות התנהגות העובד, ולא באישיותו.
  4. תאר בפני העובד ביצועים והתנהגויות (ברמה האישית) בהם היה פחות אפקטיבי.
  5. הקפד על תיאור מדויק וספציפי, לא מתן דוגמאות כלליות. הצג דוגמאות מעשיות.
  6. במהלך השיחה הצד חיזוקים על מנת לעצב מצב משופר בהתנהלות – התנהגות ושיפור ביצועי העובד.
  7. בכל שלב בשיחה וודא הבנת העובד, נסה להגיע איתו להסכמה.
  8. קבע במשותף עם העובד יעדים סבירים המוסכמים על שניכם. העמידה ביעדים אלו תיבדק במספר מועדי מעקב לאורך כל השנה.
  9. בדוק עם העובד היכן אתה המנהל יכול לסייע לו בביצוע המשימות, תוך הדגשת אחריותו המלאה לתיפקודו.
  10. בסיום השיחה רשום סיכום כולל הערות העובד (על טופס ייעודי, המכיל פרמטרים להערכה), עותק אחד לתיק אישי עובד ועותק שני לעובד עצמו לשם התקדמות ושיפור על ידיו.
  11. שיחת הערכת מבוצעת אחת לשלישון / חצי שנה. וגם כחלק מקידום העובד בתפקיד ו/או בשכר.

אולי יעניין אותך גם

ניהול משאבי אנוש

הכשרה ושיפור יכולות הניהול של מנהלים בדרגי הביניים בתחומי התעשייה היצרנית

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *