שיחת הערכה לעובד – הטכניקה והשלבים לביצוע שיחת הערכה מוצלחת
הערכת עובד – פתח בהצגת מטרות השיחה לעובד בצורה ברורה. מטרות השיחה :
- השמעת הערכה על הביצוע.
- דיון בשיפור התפקוד – מתן דגש על החיובי ושיפור או הקטנת כמות הדגשים השליליים, קביעת יעדים ברי השגה.
- חיזוק הקשר בין הארגון-הממונה-המחלקות בארגון-העובדים (ממשקי תקשורת ועבודה) לעובד לצורך בירור אירועים ומתן משוב בונה או חיובי.
- השתדל להשרות אווירה רגועה ונעימה, הרגשה נוחה במהלך השיחה.
- התחל בנקודות החיוביות. תאר בפני העובד ביצועים והתנהגויות בהם היה אפקטיבי (יעיל ומצליח) בעבודתו.
- התמקד בנקודות (הניתנות לשינוי) בהן ניתן לשנות התנהגות העובד, ולא באישיותו.
- תאר בפני העובד ביצועים והתנהגויות (ברמה האישית) בהם היה פחות אפקטיבי.
- הקפד על תיאור מדויק וספציפי, לא מתן דוגמאות כלליות. הצג דוגמאות מעשיות.
- במהלך השיחה הצד חיזוקים על מנת לעצב מצב משופר בהתנהלות – התנהגות ושיפור ביצועי העובד.
- בכל שלב בשיחה וודא הבנת העובד, נסה להגיע איתו להסכמה.
- קבע במשותף עם העובד יעדים סבירים המוסכמים על שניכם. העמידה ביעדים אלו תיבדק במספר מועדי מעקב לאורך כל השנה.
- בדוק עם העובד היכן אתה המנהל יכול לסייע לו בביצוע המשימות, תוך הדגשת אחריותו המלאה לתיפקודו.
- בסיום השיחה רשום סיכום כולל הערות העובד (על טופס ייעודי, המכיל פרמטרים להערכה), עותק אחד לתיק אישי עובד ועותק שני לעובד עצמו לשם התקדמות ושיפור על ידיו.
- הערכת עובד – שיחת הערכת מבוצעת אחת לשלישון / חצי שנה. וגם כחלק מקידום העובד בתפקיד ו/או בשכר.
אולי יעניין אותך גם :
השמה – גיוס עובדים שבאמת יענו לצרכים של העסק שלך
הכשרה ושיפור יכולות הניהול של מנהלים בדרגי הביניים בתחומי התעשייה היצרנית
השאירו תגובה
מעוניין להצטרף לדיון?תרגיש חופשי להשתתף!