יוצרים סדר בעזרת ייעוץ ארגוני – מה נכלל בשירות זה ומה לא?

חברת ייעוץ ארגוני – ייעוץ ארגוני הוא מונח רחב היקף ולעתים קיים בלבול לגבי השירותים שנכללים במסגרת זו.

טיוב והשבחת חברות

באופן כללי ניתן להגדיר את מהות הייעוץ הארגוני כאוסף המלצות ופעולות שמטרתן היא השבחת התנהלות חברה או עסק בהיבטים שונים.

שרותי ייעוץ ארגוני מה הם כוללים?

את השירותים העיקריים שמוצעים תחת ההגדרה הכללית של ייעוץ ארגוני ניתן לחלק ל-3 קטגוריות: פיתוח אסטרטגיה, הטמעת תרבות ארגונית נכונה יותר ומיצוי ההון האנושי ובפרט שיפור כישורי הניהול של קברניטי הארגון.

פסיכולוגיה ארגונית

על-מנת למלא את התפקיד החשוב בהצלחה, נשען יועץ ארגוני על ידע רחב היקף ועדכני בתחומים רבים ובהם פסיכולוגיה, שיווק, תקשורת ועוד.

שינוי ארגוני

את השפעת המהלך ניתן לזהות במישורים רבים, הן פנימיים (שיטות עבודה, מוטיבציה של עובדים ועוד) והן חיצוניים (אינטראקציות עם ספקים, לקוחות, רשויות ועוד).

מתי כדאי לשכור את שירותיו של יועץ ארגוני?

  • חברת ייעוץ ארגוני – כל עסק וכל חברה עשויים להיתרם במידה משמעותית משכירת שירותיו של יועץ ארגוני.
  • בפרט מומלץ לנצל אופציה זו כשהארגון נקלע למשבר (פנימי או חיצוני, בין אם יחסית מצומצם בהיקפו ובין אם כזה שמאיים על המשך קיומו), במקרים אלה הייעוץ עשוי להיות ההבדל בין חזרה לדרך המלך לבין קריסה.
  • גם במסגרת פיתוח עסקים קטנים עשויים יועצים ארגוניים לתרום רבות: לזהות נקודות תורפה ולהציע פתרונות, להעצים את החוזקות ולנצל אותן עד תום, להשביח תהליכים ובאופן כללי לסייע לעסק לגדול.

פיתוח אסטרטגיה ארגונית

פיתוח עסקי מחייב ראשית כל חזון מדויק. את החזון יש לבסס על הייחודיות של העסק, על התחומים בהם הוא מצטיין ועל הערכים שמנחים את בעלי העסק. ייעוץ ארגוני עשוי לכלול סיוע ביצירת חזון שכזה, ועוד אופציה היא עזרה לבעלי העסק בגיבוש האסטרטגיה המיטבית להוצאה לפועל של החזון. במקרים אלה עבודתו של היועץ הארגוני כוללת התוויית מסלול התפתחות מדויק כולל נקודות ספציפיות על ציר הזמן, צעדים שונים לזיהוי כל הזדמנות רלוונטית למימוש החזון וחתירה למימושן באופן היעיל ביותר האפשרי.

הטמעת תרבות ארגונית

התרבות הארגונית היא אחד המפתחות המשמעותיים להוצאה מוצלחת לפועל של האסטרטגיה ושל מימוש החזון. בהתאם ישנם מקרים רבים שבהם הייעוץ הארגוני כולל בחינה מדוקדקת של התרבות הארגונית הקיימת, הצעת שינויים הכרחיים וליווי המהלך המורכב של הטמעת תרבות ארגונית מתאימה יותר לעסק בנקודת הזמן הספציפית.

מיצוי ההון האנושי

במקרים אחרים היועץ הארגוני הוא למעשה מעין יועץ משאבי אנוש, והייעוץ מתרכז בשדרוג תהליכי גיוס עובדים.

גיוס ושימור עובדים

תהליך הגיוס הופך למקצועי במיוחד, החל משלב אפיון כל משרה ומשרה, דרך מדיניות איתור העובדים וסינון המתאימים ביותר מבין כל אלה שהגישו מועמדות, וכלה בשילוב מוצלח של הנבחרים ושימור עובדים ותיקים בעלי ערך אמיתי לחברה.

השבחת יכולות הניהול

כמו כן כוללת קטגוריה זו של שירותים במסגרת ייעוץ ארגוני גם ייעוץ ניהול שמטרתו השבחת המנהלים והעובדים בעלי הפוטנציאל להפוך למובילים בארגון.

בקרה, מדידה והערכת ביצועים

בין השאר משפר שירות זה את שיטות ההנעה ומוטיבציה של העובדים, את שיטות הבקרה וההערכה של העובדים ואת המיומנויות החשובות של המנהלים עצמם (ניהול משא ומתן, ניהול זמן, תקשורת בין אישית ועוד).

אולי יעניין אותך גם :

ייעוץ ארגוני

יועץ ארגוני

ייעוץ ארגוני – שיפור ופתרון בעיות

פיתוח ארגוני / תרבות ארגונית / נורמות / שינוי ארגוני – מהם?

ייעוץ ניהול

אימון אישי

אימון אישי למנהלים

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.