מדדי ביצוע חשובים – לכל עסק ומנהל עסק

יצירת יעדים ומדדים KPI's (מדדי ביצוע מרכזיים בארגון Key performance indicators) – הם מדדים ניהוליים, כלכליים, שיווקיים, תפעולים ואחרים (לדוגמא: שיפור השרות ללקוח) על פיהם החברה אומדת את ההתקדמות שלה (כלומר רמת הביצוע) בדרך למימוש מטרות ספציפיות שמוגדרות מראש.

כלומר מדובר בכלי בקרה ניהולי, ה – KPI's מסייעים לחברה להעריך את המצב הנוכחי ולקבוע דרכי פעולה, כאשר המדדים שנקבעים כמדדי ביצוע מרכזיים הם לרוב יעדים אסטרטגיים לעבר מטרות עסקיות – אסטרטגיות רחבות יותר.

הגישה מקנה מתודולוגיה סדורה לאיתור המדדים האופטימליים על ידי :

  • זיהוי והגדרת המידע הניהולי הנדרש.
  • בניית תרשים מטרות ותשומות – הגדרת המטרות הרצויות, היעדים המובילים אליהן והתשומות בעקבות מימושן.
  • זיהוי והגדרת המדדים – מהם המדדים העיקריים שיאפשרו לממש את היעדים/המטרות שמופו, כלומר הגדרת ה- KPI's.
  • הטמעה של המדדים ככלי לתכנון ובקרה – הפצת מדדי הביצוע המרכזיים בארגון והטמעתם ככלי ניהולי.

ניצול / מקסום מיטבי של משאבי הארגון (כוח אדם והטכנולוגיה) לטובת מקסום התפוקות בכל רובדי הארגון בעזרת הגדרה מדויקת של יעדים ומדדים אפשריים להתייעלות.

לאחר הגדרת המדדים, ביצוע שיפור תהליכים ושיטות או דרכי העבודה על מנת למקסם את ההתייעלות ובניית בקרה ומדידת השינוי שחל (הטמעת שיטות ושגרות, הטמעת מדדים KPI's).

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *