מהו מומחה סורסינג, בתחום גיוס כוח אדם?

בעבר ההגדרה של איש גיוס כוח אדם הייתה מאוד פשוטה. התפקיד של איש גיוס היה לנהל את התהליך הפנים ארגוני מתחילתו ועד סופו תוך כדי עבודה עם גורמי החוץ המקצועיים שהיוו שותפים לתהליך ואילו היום האתגר שבגיוס השתנה והקושי באיתור מועמדים קיבל יתר חשיבות – נוצר לאחרונה תפקיד חדש – איש סורסינג.

הביקוש לאנשי סורסינג רק הולך וגדל, מתוך הבנה שהדרך היחידה להצליח ולגייס את העובדים והמנהלים הטובים ביותר לאורך זמן היא על ידי יצירת וניהול מגוון מקורות גיוס. ועל מנת לעשות את זה נדרשת התמחות ייחודית ששונה מההתמחות המסורתית של ניהול תהליך הגיוס בארגון בשיטות הישנות מצד אחד ומצד שני עם מיקוד על יכולות אבחון וסינון המועמדים ולא איתור מועמדים במדיות ובשיטות עבודה שונות ומתקדמות המותאמות לתקופה זו.

מומחה סורסינג בתחום משאבי אנוש-גיוס כוח אדם הינו בעל תפקיד שעוסק בניהול תהליך הגיוס מול מנהלים בכירים בארגון, זיהוי פערים בין הצרכים לדרישות של ה"לקוח הפנים ארגוני" וגיבוש צורכי גיוס של לקוחות פנים ארגוניים ויצירת תמונת מצב רחבה בתחום זה לרבות ניתוח עיסוקים, הגדרות תפקידים עם תחומי אחריות וסמכות, כלומר – הבחנה בין הדרישות לבין הצרכים של הלקוח וייעוץ וליווי מנהלים.

התנעה והובלה של תהליכי גיוס (סורסינג, צייד ראשים), לרבות גיוס מועמדים דרך Linkedln / Facebook, שימוש בכלי פרסום כמו Google Adwords, ניהול והעלאת קמפיינים ברשתות חברתיות, ניתוח קהלי יעד ובחינת התאמתו ללקוח, קיום קשר שוטף עם ממשקים שונים בארגון ומחוצה לו ומיקוד מועמדים למשרות ייחודיות.

שימוש בכלים סטטיסטיים למדידת הישגים כמותיים ואיכותניים למטרת ייעול ושיפור תהליכי עבודה כדוגמת Google Analytics, Matomo.

ביצוע מודיעין עסקי (Webint), מחקרי רשת וחיפושים אינטרנטיים מתקדמים בכדי לאתר את המועמדים המתאימים ביותר, כחלק מעבודת הצייד ראשיים.

בשלב הבא לאחר הגיוס ושילוב המועמדים המתאימים בארגון, הכשרה והשבחת המגויסים (הדרכה וקליטה).

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *