תפישה האג'ילית מהי ומה תרומתה לארגון?

ארגון אג'ילי הוא ארגון היודע להסתגל בגמישות אפקטיבית לתנאי סביבה משתנים, תוך שמירה על סטנדרטים ותפוקות ברמת איכות גבוהה ולשביעות רצון הלקוחות והארגון. ארגון הפועל במטרה להשיג יכולות של שיפור מתמיד.

ארגון אג'ילי הינו ארגון בו הרוח והעקרונות האג'ילים מורחבים מצוות עובדים-מנהלים אחד לכל הארגון (בשונה מארגונים קיימים בהם ישנם מחלקות או תחומים אוטונומיים הפועלים עצמאית ואין זה בהכרח עומד בעין אחת עם המטרות אותן הארגון רוצה להשיג, כלומר קיים מצב של ריבוי יעדים-המפזרים את הכוחות לכיוונים שונים ואין מיקוד של עשייה לכיוון אחד). ארגון בו המחלקות השונות, לדוגמא: השיווק, המכירות, שירות הלקוחות, מחלקת הפיתוח, בדיקות, המוצר-השירות-האפליקציה-התוכנה, הלוגיסטיקה, IT, רכש ועוד שותפות לקצב ההתקדמות ועובדות על בסיס ערכי האג'ייל.

חברי הצוות האג'ילי, מעצם הגדרתם, פועלים בשיתוף ובהרמוניה. הם רואים לנגד עיניהם מטרה משותפת, משתפים זה את זה בידע שלהם ומקיימים ביניהם תקשורת זורמת, בונה וחיובית. הם מחוברים לתמונה הגדולה ומאוד מפוקסים על המשימות הקרובות, עובדים לפי עדיפות, בשקיפות ובשיפור מתמיד.

תהליך המעבר לארגון אג'ילי – הסיבה לכך היא כי חברות שעובדות אג'ייל הבינו שגישת האג'ייל מתאימה לא רק לצוותים אלא לארגון כולו. גישת האג'ייל לא יכולה לשרוד אם היא מתייחסת רק לצוותים – היא חייבת לבוא לידי ביטוי אצל כולם, בכל היחידות ובכל התחומים, ואף ברמות הגבוהות ביותר ובהנהלה. מדובר בשינוי תרבותי עמוק, וללא הובלה של ההנהלה ודחיפה מצדה – זה פשוט לא יצליח.

בשנים האחרונות אנו מלווים ארגונים רבים במעבר לאג'ייל ומציעים לכם ללמוד מנסיונם של אחרים.

חברת שטרן יועצי ניהול מתמחה בסיוע לארגונים לאמץ תרבות ארגונית מודרנית, התורמת לביצועים עסקיים טובים יותר. עקרונות האג'ייל, ביניהם מטרות משותפות, פוקוס, יצירת תקשורת מקדמת בין כלל הדיסציפלינות, שקיפות, שיפור האיכות, פרדיקטביליות תוצרית ושיפור מתמיד, משמשים כלים אשר תומכים בהשגת היעדים לביצועים טובים יותר ויצירת גמישות ואפקטיביות ארגונית, הנשמרת לאורך זמן.

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *