הילד הרתחן – סיפור עם מוסר השכל

שיפור תקשורת – היה היה ילד קטן עם אופי רתחני. אבא שלו נתן לו שק עם מסמרים. ואמר לו שבכל פעם שהוא מתפרץ וצועק על אנשים הוא חייב לתקוע מסמר בגדר שמקיפה את ביתם.

ביום הראשון. תקע הילד 37 מסמרים בגדר, בשני 35 מסמרים ובשלישי 32 מסמרים. במהלך השבועות הבאים, ככל שלמד לשלוט בכעסו ירד מספר המסמרים שהוא תקע בגדר. לאט לאט הוא למד שקל לו יותר לשלוט בכעסו מאשר לתקוע מסמרים בגדר.

לבסוף הגיע היום בו הילד לא התפרץ כלל. הוא סיפר את זה לאבא שלו, ואבא שלו אמר לו שעכשיו בכל יום שחולף ובו הוא לא מתפרץ ושולט בכעסו, הוא צריך לשלוף מסמר אחד מן הגדר. הימים חלפו ולבסוף הגיע הילד לאביו ואמר לו שכל המסמרים נשלפו מהגדר. האב אחז בידו של בנו לקח אותו החוצה אל הגדר, ואמר לו – כל הכבוד בני על שלמדת לשלוט בכעסיך, אבל תסתכל נא אל החורים שבגדר.

שיפור תקשורת – אתה יכול לתקוע סכין בגבו של אדם ולמשוך אותה החוצה חזרה, אבל לא משנה כמה פעמיים תתנצל הפצע עדיין יישאר שם.

אובדן שליטה

מנהל התוודה בפני שהוא צועק בלי שליטה על עובדיו. הוא קלט שהוא מאבד שליטה, ועדיין המודעות הזו לא מנעה ממנו לצעוק כל פעם על העובדים והמנהלים כאשר משהו לא מסתדר לו. הוא מבין שהתנהגות / התנהלות זו גובה מחיר גבוה, כי העובדים מפתחים אליו אנטגוניזם ומאיימים לעזוב (פעילות הפוכה לשימור עובדים).

בכל פעם שאתה מאבד שליטה תנסה לבלוע את הרוק ולספור עד 10 או אל תספור עד 10, אבל תשים לב שאתה צועק. בפעם הבאה תראה שעוצמת הצעקות יורדת. אתה גם תשים לב, שאתה צועק לעיתים יותר נדירות. מה שיקרה הוא, שאתה תלמד את עצמך לצעוק ודרך אובדן השליטה, תלמד לשלוט בסיטואציה.

דרך נוספת לשיפור תקשורת הינה – מציע בפני העובדים והמנהלים שקרובים לאותו מנהל ואכפת להם ממנו, להגיד ל "מנהל הצועק" (בהסכמה הדדית מראש שכל פעם שקורה מקרה) בשקט, שמאוד לא נעים לכם שצועקים עליכם, ואתם הולכים לחדר שלכם, וכאשר הבוס יירגע, תמשיכו לשוחח. לאחר תקופה קצרה תבחינו בשיפור ניכר בתקשורת ביניכם.

אולי יעניין אותך גם :

אימון אישי

אימון אישי למנהלים

הפרדוקס הגדול של זמננו – תקופת השפע וחוסר בשמחה פנימית

ניהול רגשות – סיפור האינדיאני ושני הזאבים

פסיכולוגיה ניהולית בפיתוח מנהלים

תרבות ארגונית למה כדאי לנו ליצור תרבות ארגונית?

תהליכי שינוי – להשחיז את הגרזן

פיתוח מנהלים – האם נכון לשפר חולשות של בעלי עסקים, מנהלים ומנכ"לים?

פיתוח ארגוני / תרבות ארגונית / נורמות / שינוי ארגוני – מהם?

ייעוץ ארגוני

יועץ ארגוני – שיפור ופתרון בעיות

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.