יועץ כלכלי – כסף הוא משאב משמעותי עבור כל עסק, והתנהלות כלכלית חכמה הינה חובה על-מנת לשגשג במציאות שמתאפיינת בתחרותיות עזה ובריבוי אתגרים. אם בעסק אין מספיק ידע וכלים כדי להבטיח ניהול אופטימלי של הכספים – ובעסקים קטנים ובינוניים רבים זהו המצב – לכן מומלץ להיעזר בשירות ייעוץ כלכלי.

באילו מקרים מומלץ במיוחד להיעזר בייעוץ בתחום הכספים?

ייעוץ כלכלי מתאים לעסקים שנקלעו למשבר על רקע פיננסי, לעסקים שמבקשים להתפתח ולצמוח וזקוקים לשם כך לתכנון מושכל של תזרים המזומנים ושל מימון ההתרחבות, לעסקים משפחתיים שבהם במרבית המקרים הידע הכלכלי של בעלי העסק והעובדים הוא יחסית מוגבל ובאופן כללי לכל מי שמבין כי שיפור ההתנהלות הכלכלית תשדרג משמעותית את העסק שלו.

ניהול כלכלי לעסקים קטנים

בכל מקרה ניתן לבחור בין ייעוץ כלכלי מקיף לבין ייעוץ נקודתי בתחום ספציפי. גם כך וגם כך מהות השירות היא מתן כלים למנהלי העסק על-מנת שיוכלו לטפל בנושאים הפיננסיים באופן המיטבי, וכן הפקת דוחות וניתוחים שמספקים מידע חיוני.

ייעוץ פיננסי לעסקים

חשוב להבחין בין ניהול כלכלי לעסקים קטנים לבין ייעוץ פיננסי לעסקים: כשנבחרת האופציה של ניהול, הנושאים הכלכליים של העסק עוברים לאחריותו של מנהל במיקור חוץ, כלומר סמנכ"ל או מנהל כספים חיצוני, ואילו במסגרת הייעוץ כל הסמכויות וההחלטות נשארות בתוך העסק שזוכה כאמור לתמיכה משמעותית ויקרת ערך מאנשי המקצוע המיומנים ועתירי הניסיון של "שטרן יועצי ניהול".

מה כולל ייעוץ כלכלי לעסק?

ייעוץ כלכלי לעסקים עשוי לכלול מגוון רחב של מרכיבים הנוגעים לכל הנושאים הכספיים הרלוונטיים להתנהלותו של העסק. האופציות הרווחות הן הכנת תוכניות הבראה (או לחילופין תוכניות פיתוח) וליווי הוצאתן לפועל, תכנון פיננסי, הטמעת נהלי עבודה אופטימליים לבקרה על תזרים המזומנים, גבייה מלקוחות ואשראי ללקוחות, מעקב ספקים, ייעול העבודה מול הבנקים, הפקת מאזנים ודוחות וניתוחם כולל נקיטת מהלכים לשיפור והתייעלות.

הכנת תוכניות הבראה / פיתוח

יועץ כלכלי – התנהלות כלכלית לקויה היא אחד מגורמי הסיכון העיקריים ובפרט עבור עסקים קטנים ובינוניים. תוכנית הבראה לעסק שנקלע למשבר על רקע פיננסי מחויבת לקחת בחשבון הן את חשיבות השמירה על תפעול שוטף תקין ואספקת מוצרים ושירותים באיכות גבוהה, כך שהעסק לא יפסיד לקוחות, והן את הצורך לבצע שינויים, לעתים משמעותיים, כדי להיחלץ מהמצב הבעייתי.

היבט כלכלי של תוכנית הבראה

הפן הכלכלי של תוכניות ההבראה נבנה כך שיהיה בהלימה מלאה עם תהליכים אחרים בעסק ובהם פתיחת קווי ייצור-מחלקות, סגירת קווי ייצור-מחלקות, פיטורי עובדים וקליטת כוח אדם, ומתוך מחויבות לטווח הארוך.

תוכנית פיתוח עסקי

באופן דומה גם במסגרת תוכניות פיתוח יש לפן הכלכלי משקל נכבד, וכן נדרשות בדיקות כדאיות יסודיות.

תכנון פיננסי

אחד המרכיבים המרכזיים של ייעוץ כלכלי לעסקים קטנים ובינוניים הוא תכנון ארוך טווח שכולל סיוע ביצירת תוכניות רב-שנתיות מפורטות, הכנתם של תקציבים שנתיים, בדיקות כדאיות כלכלית לפרויקטים ספציפיים ולאפשרויות התרחבות, הבטחת עתודות כספיות לקראת מצבי מיתון או האטה.

אבחון פיננסי

התכנון הפיננסי נשען על אבחון מדויק של המצב הנוכחי, כולל התייחסות לסוגיות רבות ובהן מלאי, עצי מוצר, תמחיר, המחרה, גיוסי הון.

הטמעת נהלי עבודה נכונים להבטחת תזרים מזומנים תקין

יועץ כלכלי – תזרים מזומנים חיובי מאפשר מימוש תוכניות ותפעול שוטף ללא חסמים מיותרים.

בקרה נכונה של תזרים מזומנים

בקרה נכונה על תזרים המזומנים מקטינה את הסיכון להיווצרות צורך בגיוס אשראי שעלותו עלולה להיות גבוהה ותורמת לאי-יציבות העסק.

הטמעת נהלי עבודה נכונים

על-מנת שכל יהיה תקין, כולל הייעוץ הכלכלי לעסקים הטמעת נהלי עבודה שיבטיחו תזרים תקין. בפרט מוקדשת תשומת לב להבטחת מעקב מדויק על תקבולים ועל התחייבויות ביחס לכל הגורמים הרלוונטיים – בנקים, חברות מימון חוץ בנקאיות, ספקים, לקוחות, רשויות.

גבייה ואשראי ללקוחות

מדיניות האשראי ללקוחות העסק משפיעה הן על היקף המכירות והן על רמת החובות האבודים. שיפור תהליכי גבייה וקביעת נהלים ברורים ומושכלים למתן אשראי משפרים את שני האספקטים החשובים הנ"ל בהתנהלות העסק.

מעקב ספקים

לאינטראקציות הכלכליות מול הספקים ישנה השפעה של ממש על תפקוד העסק, ועל כן כדאי לנצל את הידע והניסיון של היועצים העסקיים גם לטובת שיפור מרכיב זה.

ייעול העבודה מול הבנקים

לאופן ההתנהלות מול הבנק או הבנקים אם ישנם מספר מוסדות פיננסיים בתמונה, השפעה של ממש על הביצועים הכספיים של העסק, על היכולת שלו לקבל אשראי חיוני ועל חופש הפעולה גם בתקופות פחות טובות – ליועצים הכלכליים של "שטרן יועצי ניהול" היכרות רבת שנים עם כל הבנקים הגדולים ובהתאם לידע שנעביר לכם בנושא זה ישנו ערך רב.

הפקת מאזנים ודוחות

התנהלות כלכלית אופטימלית נשענת על דוחות עדכניים, מפורטים ומדויקים. בהתאם כולל ייעוץ כלכלי לעסקים גם סיוע בניתוח מאזני בוחן והפקת מידע רלוונטי מהם, בבחינת כדאיות של מכרזים או הזדמנויות עסקיות אחרות, בבקרה על ביצועי פרויקט ספציפי ובמדידה של מרכזי רווח – כך שבסופו של תהליך, העסק ייהנה מרווחיות משופרת וימצה את הפוטנציאל הטמון בו.

אולי יעניין אותך גם :

מנכ"ל במיקור חוץ

ייעוץ ארגוני

ייעוץ לעסקים משפחתיים

אבחון ארגוני מהו?

ייעוץ עסקי

המומחה בדרך אליך!

השאר/י כאן את פרטיך ונקבע לך פגישת אבחון ראשונית
ללא תשלום וללא התחייבות!

Send us mail

* שדה חובה