משוב קבוצתי על מנהלים ועובדים – האם אתם מכירים את המנהלים והעובדים שלכם?

חלון ג'והארי – כלי ניהול

johari window – שימוש בחלון ג'והארי ככלי ניהולי – מודל המתאר התנהגות בין אישית המאפשר לתת ולקבל אינפורמציה על עצמך ועל האחר. כלי זה עוזר להבין אנשים יותר טוב ברובד הבין אישי והתקשורתי. המודל בנוי מ- 4 שמשות, כאשר בחלקו החיצוני הוא משמש לפרמטרים של ניתוח עצמי ובחלקו הפנימי הוא משמש לפרמטרים של ניתוח הסביבה:

שמשה מס' 1 (עיוור – "אני" לא יודע על עצמי – ידוע לאחרים / לסביבה) – הסביבה יודעת עלי משהו שאיני יודע על עצמי.

שמשה מס' 2 (גלוי – אני יודע על עצמי – ידוע לאחרים / לסביבה) – בחלון זה נמצאת הדמות האמיתית של האדם, שכן, כאן אנו רואים ושומעים דברים שאותו אדם מכיר ומעוניין לחשוף לסביבה.

שמשה מס' 3 (לא מודע – אני לא יודע על עצמי – לא ידוע לאחרים / לסביבה) – קיימת אינפורמציה שהאדם אינו מודע אליה וגם הסביבה לא יודעת.

שמשה מס' 4 (נסתר – אני יודע על עצמי – לא ידוע לאחרים / לסביבה) – נמצא את הנסתר, התנהגות ודרכי חשיבה שקיימות אצלי, אך הסביבה אינה מודעת אליהן.

johari window – מודל חלון ג'והארי

מודל חלון ג'והארי – מאפשר לנו לאבחן סוגי התנהגויות וסיטואציות. כתוצאה מתהליך האבחון ניתן להתאים משוב וסגנון חניכה לעובד / למנהל, לגדל ולטפח את ההון האנושי בארגון. במציאות קיימים הבדלים במידת הפתיחות של אנשים. צמיחה וגדילת אנשים פירושן הרחבת תחום הפעילות החופשית – הגלויה. התחום החבוי הוא גם התדמית ה"מסכה" שבה מושקעת אנרגיה רבה ועוד…

אולי מעניין אותך גם :

ייעוץ ארגוני

ייעוץ ניהול

סקרים ארגוניים

משאבי אנוש (מש"א) – הערכת עובדים – שיפור יכולות אישיות

ניהול צוות – הובלת צוות עובדים

ראיון הערכה – כללים לביצוע שיחת הערכה מוצלחת

ייעוץ משאבי אנוש

ניהול משאבי אנוש

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.