שגרת ניהול טובה למנהלים או לא?

כלים ניהוליים – ניהול עובדים נכון

ניהול עובדים טוב – "שגרה" או "שגרה בעסק" או "שגרות עבודה" נתפסת ע"י רובנו כמצב והתנהלות לא טובה, תחושה לא נעימה, אפילו מדמה מצב לא טוב, מצב רע, מצב של תקיעות.

אבל האם אכן מצב של שגרה הוא מצב כל כך רע? האם מצב של "שגרה" הוא מצב של אפרוריות, עומס יומיומי, שעמום ותקיעות?

אם נשקיע מחשבה נוספת ונסתכל עמוק פנימה לתהליכי עבודה, לניהול, להתמדה בניהול משימות ושינויים ארגוניים נגלה כי יש לכך יתרונות רבים של מסגרות או תבניות מובנות, צמצום אי וודאות ויצירת סדר בבלגן היומי של

עבודה עפ"י תכתיבי פנים וחוץ ארגוניים היוצרים מצבי התנהלות בדומה ל- "אמבולנס" או "כבאית" לאורך כל יום, יום אחרי יום, עם חוסר התקדמות ביעדי ביצוע יומיים / שבועיים / חודשיים ובכלל, בקיצור תקיעות אישית / ניהולית,

מקצועית ועסקית לאורך תקופות ארוכות, שלא לדבר על שחיקה אישית הולכת וגדלה ללא מוצא או פתרון למצב.

מה חשיבותה של שגרת ניהול?

בעולם הניהול, חשיבותה של שגרת הניהול הולכת וגדלה!

שגרות הניהול הן "ארגז מלא כלים" הנותנים למנהל פתרונות ואמצעים בעזרתם הוא מנהל את צוות עובדיו בעקביות והתמדה יומיומית. דוגמא לכלים :

  • מיומנויות ניהוליות.
  • בניית תוכנית עבודה.
  • ניהול באמצעות שגרות ניהול מסודרות.
  • ניהול ישיבות אפקטיבי.
  • הנעת עובדים.
  • פיתוח ושימור עובדים.
  • מיומנויות משוב והערכה.
  • ניהול בין דורי בעסקים משפחתיים.

מה כוללת שגרת ניהול?

שגרת הניהול כוללת מפגשי עבודה מנהל-עובד, מפגשי חניכה ומשוב, מפגשי צוות, תדריכים והדרכות לשיפור היכולות ולבניית צוות העובדים (כולל עתודה ניהולית, כבקרה ניהולית ועסקית, שיפור תוצאות עסקיות, פתרון בעיות

שוטפות ושיפור מתמיד).

יש להיזהר מהפיכת שגרת הניהול למטלה נוספת המצטרפת לים המטלות הקיימות זה מכבר, מעיקה ולא אפקטיבית (הפיכת הביצוע למטרה עצמה ולא לכלי ניהולי אפקטיבי לשיפור והתייעלות).

מטרת שגרת ניהול

שגרת הניהול מטרתה, ליצור מערכת כללים ותהליכים להתנהלות טובה יותר, ביצוע תהליכי לימוד ושינוי, התפתחות, גדילה וצמיחה על ציר הזמן הן למנהלים והן לעובדים בארגון כולל מפגשי העשרה הדדים תוך כדי תהליך הביצוע

(ניתן לביצוע גם ע"י שיתוף עובדים בניהול).

למה כדאי שגרה ניהולית נכונה?

היתרונות ביישום שגרות ניהול בעקביות הינם: יעילות בביצוע משימות, תחושת וודאות, תיאום ציפיות בין מנהל לעובד. שיפור ביצועים, מזהה סיכונים ומוביל להתייעלות, הגדרת שגרות ניהול, השגרה מספקת שליטה בקרה

וסדר בארגון. ניהול טוב, מכיל בתוכו פעולות קבועות וסדורות באמצעות ישיבות ניהול מבוססות דוחות סטנדרטיים ו/או לוח מדדים ויזואלי של נתונים המשקפים יעדים ומדדים KPI's. ניהול איכותי מאפשר הטמעה של תהליך

מתמשך ולא אירוע חד פעמי.

אולי יעניין אותך גם :

אימון אישי למנהלים

אימון מנהלים

ייעוץ ארגוני

ייעוץ ניהול

ייעוץ עסקי

ייעוץ ופיתוח עסקי

ניהול נכון של ישיבות

האם אתם המנהלים כבאים או עוסקים בכבאות ניהולית?

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.