תוכנית עבודה שנתית לשנה הקרובה (רעיון – תכנון – ביצוע)

אנחנו נמצאים לפני תחילת שנת עבודה חדשה וזה הזמן להכין את התוכנית לשנה הבאה. התוכנית אמורה לשרת את המטרות של החברה. מטרות אינן משהו שממציאים מחדש כל שנה. את התכנון מעדכנים לפי המציאות הכלכלית, הביטחונית, הגלובלית והמתחרים בסביבה העסקית. אם רוצים להתקדם חייבים להגדיר את המטרות השנתיות של החברה. המטרות מוגדרות לחמש שנים קדימה ואחורה לשנה הקרובה. מהמטרות לשנה הקרובה נגזור תוכנית פעולה לביצוע לאורך השנה.

הגדרת מטרות רב-שנתיות וחזון עסקי

תוכנית עבודה – המטרות העסקיות, הרב שנתיות נגזרות מהחזון של החברה. החזון מגדיר את הכיוון, ארוך הטווח של החברה. לאן רוצים להתפתח, לגדול ואיך רוצים לצמוח.

הכנת תוכנית עבודה ארוכת טווח

התוכנית ארוכת טווח מתחילה בשורת הרווח ובמכירות. בתוכנית ארוכת הטווח נכניס דרישות מהפיתוח. התפעול יכין את התכנית שלו על מנת לשרת את מערך המכירות ומכאן יגזרו פעילויות הכרחיות, כמו השקעות בחברה, רכישה של פעילויות או חברות, או פעולות אחרות להן נדרש טווח פעולה ארוך.

כיצד להכין תוכנית עבודה שנתית

מחלקת המכירות מובילה ומיישמת את התוכנית. אחרי שקבענו את יעדי המכירות לשנה הקרובה, נקבע את היעדים החודשיים. במידה ונדרשת קפיצת מדרגה או מדרגות בביצועיים נתכנן אותה / אותן מראש קדימה על מנת שנוכל לבנות אותה. צוות המכירה יכין תכנית לעמידה בתוכנית המכירות. התפעול משרת את המכירות ולכן נדרשת תוכנית עבודה שתוכל לספק את תוכנית המכירות. הלוגיסטיקה או שרשרת האספקה יכינו את התוכנית שלהם בהתאמה.

אחרי שכל המחלקות מכירות את התוכנית שלהן, כולל העלויות הנדרשות, מרכזים את כל המספרים לתוכנית אחת. זה המקום להסתכל על שורת הרווח הצפויה ולהגיב. האם הרווח מספק? או חלילה, נראה שהתוכנית מציגה הפסד?

דרכן של תוכניות רווח והפסד שהן אופטימיות. לכן חשוב לקחת שולי ביטחון או "בלתי צפוי מראש".

בכל מקרה במידה ושורת הרווח של התוכנית אינה מספקת, הולכים אחורה ובוחנים שוב את כל חלקיה. בוחנים היכן נדרש שיפור ואיך עושים אותו.

הסיומת של התהליך היא:
עבודה לפי תוכנית עם מעקב ובקרה המאפשרת לנו לזהות מהר היכן יש שינויים ממנה ולטפל בהן בהתאם לנדרש.
כאשר אנחנו עובדים עם תכנון, יעדים מדודים לכל מחלקה, מעקב ובקרה, ומגייסים לשם כך את עובדי החברה, נצליח להגיע לתוצאות טובות יותר מהיעדים.

אולי יעניין אותך גם :

מהו תקציר מנהלים – בתוכנית העסקית?

תוכנית עסקית

תוכנית שיווקית

תוכנית הבראה ליצירת מפנה בעסקים

הכנת תוכנית עסקית – תוכנית עבודה מעשית – גיבוש והכנת אסטרטגיה עסקית

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.