האם אצלך בארגון יש ישיבות? האם הישיבות מתנהלות ביעילות ומשיגים תוצאות אפקטיביות בהן?

ניהול נכון של ישיבות – בניתוח חיי הארגון נמצא כי זמן רב מוקדש לישיבות. ככל שנעלה בהיררכיה הארגונית נמצא מנהלים שמבלים את מרבית זמנם בישיבות. האם הדבר נכון? האם מנהל צריך להקדיש את מירב זמנו לישיבות ? מהו היחס הנכון בין ישיבות ל- "זמן נקי"?
ישיבה מבוזבזת – במרבית המקרים, נמצא חברות שבהם מתנהלות ישיבות באופן שאינו אפקטיבי.
ניהול יעיל – מנהל המזמן ישיבה צריך לקחת בחשבון שבניהול ישיבה באים לידי ביטוי מספר כישורי ניהול התורמים לניהול ישיבה אפקטיבית.
שלושה רבדים חשובים – כאשר דנים בסוגיית "הישיבה", הרי שיש לתת את הדעת ל-3 רבדים: טרום ישיבה – הכנת הישיבה לפני ההתכנסות. הישיבה – ההתכנסות עצמה. סיכום הישיבה – לאחר ההתכנסות.
יעילות מול אפקטיביות – כאשר אנו דנים בחשיבותה של הישיבה, עולות מילים כמו: יעיל, אפקטיבי. יש הבדל בין השתיים:
יעילות היא הדרך הטובה ביותר לבצע המשימה, חיפוש מתמיד אחר הדרך הטובה הקצרה והזולה ביותר לביצוע המשימה. הדגש הוא על כיצד לעשות זאת נכון, זול ומהיר.
אפקטיביות היא התמקדות בתוצאות, שילוב של יוזמה ויצירתיות. הדגש כאן הוא על: האם הפעולה שאני מבצע תביא לתוצאות טובות לארגון ולי ? האם אני מבצע את הדבר הנכון באופן הנכון? 

 

אולי יעניין אותך גם

ייעוץ ניהולי

ייעוץ אירגוני

אימון מנהלים

משאבי אנוש

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.