מתאם שיווק הגדרת תפקיד – שיווק מיטבי הוא מפתח משמעותי בדרך להצלחה לכל סוגי העסקים בכל תחומי הפעילות. כדי להבטיח תפקוד יעיל ולאפשר את מיצוי הפוטנציאל של התחום הזה בעסק, חשוב לאייש את התפקיד של מתאם שיווק – ולוודא שאיש המקצוע שממלא אותו מצויד בכל הכלים הדרושים. בעמוד זה תמצאו הסברים מפורטים לגבי הגדרת התפקיד, תחומי האחריות של מתאמי השיווק והדרך המומלצת להשביח את יכולותיהם ותרומתם לעסק.

הגדרת התפקיד

עבור כל מתאם שיווק הגדרת תפקיד עשויה להיות מעט שונה, בהתאם למאפיינים הספציפיים של העסק, אבל ישנו כמובן גם מכנה משותף משמעותי.

ככלל מהות עבודתם של מתאמי השיווק היא להוציא לפועל תוכניות שגובשו במחלקה. בהתאם נדרשת עבודה שוטפת הן מול ספקים חיצוניים בתחום ובפרט משרדי פרסום והן מול גורמי סחר ותפעול. הגדרת התפקיד רחבה מאוד וכוללת את המרכיבים הבאים:

קידום מכירות – עבודה תחת מנהל השיווק והמכירות במטרה לממש פעילויות קד"מ ומבצעים שונים, כולל במסגרת כנסים ותערוכות.

תמיכה – בכל התהליכים המתרחשים במסגרת מערך המכירות של העסק: תיאום פגישות, הכנת הצעות מחיר, דיוור אלקטרוני, שת"פים, הכנת חומרי תדמית לשלל מטרות, תחזוקת האתר וקידומו, פרסום במרחב הדיגיטלי, פרסום בעיתונות המודפסת ועוד.

סיוע למנהל השיווק – בפעילויות כגון עדכון כרטיסי הלקוחות באמצעות תוכנת CRM, תמחיר והמחרה, החדרת מוצרים חדשים לשוק ועוד.

תחומי האחריות של מתאם השיווק

כשבוחרים איש או אשת מקצוע למשרת מתאם שיווק הגדרת תפקיד ספציפית מסייעת להבין מיהם המועמדים המתאימים ביותר. בנוסף חשוב לקחת בחשבון את העובדה שמדובר בתפקיד שמחייב אחריות רבה.

בין השאר נמצאים תחת אחריותם של מתאמי השיווק הנושאים הבאים:

תיק לקוחות

ניתוב לקוחות פוטנציאליים על-מנת שיזכו למענה מדויק, טיפול בפניות של לקוחות קיימים (בכל האמצעים שעומדים לרשותם: טלפון, אימייל, אתר, פקס), מעקב אחרי הקשר עם הלקוחות (הפוטנציאליים והקיימים גם יחד) והפקת מקסימום תועלת מכל ליד וכל לקוח של העסק. האחריות כוללת גם תיאום פגישות לאנשי מכירות, מציאת פתרונות מהירים ומספקים לבעיות שוטפות, ביצוע סקרי שביעות רצון אצל לקוחות קיימים ופוטנציאליים חדשים ועוד.

גבייה

סיוע לאנשי המכירות ולגורמים האחרים בעסק בכל הנוגע להשלמה יעילה של תהליכי גבייה.

מידענות

בניית מסדי נתונים ניתנים לפילוחים שונים על-מנת שניתן יהיה לבצע שיווק מותאם אישית ללקוחות, יצירת חומרים תדמיתיים מגוונים בהתאם לאסטרטגיית השיווק ולאפיקי הפרסום השונים, ועוד.

בקרה כספית

השתתפות במכרזים, מעקב אחרי ניהול התקציב בפרויקטים שונים, הצעות מחיר וגם הפקת דוחות רלוונטיים בהתאם לצרכי מחלקת השיווק וגורמים אחרים בעסק.

פיתוח עסקי

אמנם לא עבור כל מתאם שיווק הגדרת תפקיד כוללת גם פיתוח – אבל אנשי מקצוע שמקדמים רעיונות לתחומי פעילות חדשים, פעילויות מקוריות לחיזוק המותג ויצירת התדמית הרצויה ואיתור הזדמנויות עסקיות מעניינות הם מן הסתם בעלי ערך מוסף גבוה לעסק.

השבחת העבודה השוטפת

מתאמי שיווק דואגים לסדר וניקיון בסביבת העבודה, לארגון הדרכות ימי עיון וכנסים שמעשירים את יכולות העובדים במחלקה, לוקחים חלק בישיבות השיווק ובמידת הצורך גם התפעול ואחראיים לעקוב אחרי יישום כל ההחלטות שהתקבלו בישיבות אלה. מרכיב נוסף בעבודת מתאם השיווק הוא דיווח שוטף על מצב אותם נושאים שתחת אחריותו לגורמים הרלוונטיים בעסק.

איך להבטיח תפקוד אופטימלי של מתאם שיווק?

כשבוחרים איש מקצוע למשרת מתאם שיווק הגדרת תפקיד מדויקת ומפורטת היא כמובן בסיס הכרחי להבטחת התנהלות אופטימלית. בנוסף חשוב להקנות למתאם השיווק את כל הכלים שלהם הוא זקוק, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות ייעוץ שיווקי.

ייעוץ מקצועי של מומחה מנוסה לשיווק הוא תהליך רחב היקף שכולל באופן טבעי הרבה יותר מאשר "רק" העצמת מתאם השיווק. בין השאר מקנה ייעוץ שיווקי לעסקים כלים רלוונטיים ליצירת תוכנית שיווקית מיטבית, מיתוג העסק בהתאם לערכים המתאימים לו, בניית קמפיינים פרסומיים עם יחס עלות תועלת משתלם במיוחד, שדרוג מערכי המכירה, הבטחת מצוינות בשירות ועוד – וכאמור מתאם השיווק הוא איש מפתח במימוש נכון של כל הכלים בכל הפעולות הנ"ל.

לשטרן יועצי ניהול ניסיון רב בייעוץ לעסקים באופן כללי ובפרט בכל הנוגע לתפקיד החשוב של מתאם השיווק.

אולי יעניין אותך גם :

מה מהות העבודה של מנהל שיווק (מה עושה מנהל השיווק)?

הקמה ושיפור מערכי מכירות

טלמרקטינג, טלמיטינג וטלקולקטינג

מהם 4 ה C – של Communication – תקשורת עם הלקוחות שלך או לקוחות פוטנציאליים עבורך?

ניתוח מוצרים – האם תמהיל המוצרים והשירותים העסקי שלכם רלוונטי?

ייעוץ שיווקי לעסקים

ייעוץ אסטרטגי – קידום אסטרטגיה שיווקית

ניהול שיווק ומכירות

ייעוץ עסקי

מעוניין בייעוץ לשיווק ומכירות לעסק שלך?המומחה בדרך אליך!

השאר/י כאן את פרטיך ונקבע לך פגישת אבחון ראשונית
ללא תשלום וללא התחייבות!

* שדה חובה