החלטה טובה שלב אחר שלב

הצלחה עסקית היא תוצאה של החלטות נכונות אשר התקבלו במהלך חיי העסק.

החלטות טובות נועדו להשיג מטרות אשר הוגדרו לאחר שאותר פוטנציאל לקיום או שיפור ולאחר שנבדקו כיווני פעולה אפשריים. החלטות אלו מתבססות על מידע אמין, מדוקדק הנתון לבקרה מתמדת. ואולם לא פעם נוטים מנהלים לקבל החלטות באופן אינטואיטיבי, מבלי להתייעץ עם איש ומבלי להישען על בסיס נתונים מאורגן. החלטות אלו אינן מתגבשות בתהליך מבוקר ומסודר, ולפיכך לוקות לעתים בחסר ומביאות להגדלת שיעור הכישלונות העסקיים.

תהליך קבלת החלטות

החלטה היא תוצר של תהליך שיטתי, לכן מנהלים, השואפים לשפר את איכות החלטותיהם, יידרשו לפסוע  בנתיב מסודר ומתוכנן היטב. ההליכה בנתיב זה מתחילה בקבלת תמונה מעודכנת על מצב העסק, בדומה לפעילותו של נווט המבקש להיגע ליעדו, ולשם כך מברר תחילה היכן הוא נמצא בתוך המרחב הרלוונטי. לאחר קבלת תמונה ברורה על מצב העסק בתוך הסביבה העסקית שלו מאפשר לאתר את כיווני הפעולה האפשריים. הגדרת המטרות חייבת להתבסס על מדדים איכותי  (לדוגמא, שיפור השירות) אך בעיקר על מדד כמותי (לדוגמא, הגדלת חלקו של העסק בשוק) ו/או הגדרת מדד כספי להשגה (לדוגמא, יעדי גידול כספיים של העסק) תכנון נכון מתחיל בהקמת בסיס נתונים נכון רלוונטי, הנשען על מידע מדויק ומוצק, ונוגע ישירות למטרה שהוגדרה.

המסלול הארוך של יישום ההחלטה יש לחלק ליעדי ביניים ונקודות ציון באמצעות אבני דרך:
קביעת לוחות זמניים או הגדרת תפוקות (תכנון מול ביצוע).
החלטה על שינוי מחייבת ליצור / לבנות כלי בקרה למדידת התוצאה.
מערך הבקרה מופעל כדי לוודא שאנו אכן צועדים על פי המתוכנן.

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:
0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.