הצלחה עסקים
הצלחה עסקים – ייעוץ עסקי הוא שירות בעל ערך רב עבור כל עסק, בין אם קטן ובין אם גדול, בין אם בראשית
הדרך ובין אם ותיק ומבוסס, בין אם הוא נקלע לתקופת משבר ובין אם הוא בתקופה של שגשוג ורוצה לנצל
באופן מיטבי את כל ההזדמנויות הקיימות. השירות מאפשר להשביח את כל המרכיבים של העסק: השיווק,
הלוגיסטיקה, ההתנהלות הפיננסית, התכנון לטווח הארוך, מיצוי ההון האנושי והניהול השוטף. על-מנת להפיק
את מלוא התועלת האפשרית מהתהליך חשוב לבחור יועץ עסקי בעל ניסיון רב.
מה כולל תהליך הייעוץ העסקי?
יועץ עסקי מנוסה ומיומן מקפיד על תהליך מובנה שכולל את השלבים הבאים:
א. איסוף מידע – את האינפורמציה הדרושה לו יכול היועץ העסקי לאסוף על בסיס התבוננות בהתנהלות היומיומית
של הגורמים השונים בעסק, באמצעות שיחות עם מנהלים ועובדים ועל-ידי עיון בכל הדוחות הרלוונטיים. מידע
עדכני ומקיף הינו חובה על-מנת להבטיח קבלת החלטות מיטבית.
ב. ניתוח – המידע שנאסף בשלב הראשון מנותח באמצעות כלים מתקדמים בתחום הייעוץ העסקי, במטרה לזהות
את החוזקות של העסק, את נקודות התרופה שלו, את ההזדמנויות שהוא יכול לנצל וגם את הסיכונים שניצבים בפניו.
ג. תוכנית עבודה – גיבוש תוכנית שמאפשרת התמודדות עם הסיכונים, מיצוי כל ההזדמנויות, פתרונות יעילים
לנקודות התורפה וחיזוק נוסף של החוזקות. שלב זה מתבצע בשיתוף פעולה עם מנהלים בדרגים השונים ובמידת
הצורך גם עם העובדים.
ד. יישום התוכנית – כולל מעקב צמוד, סיוע לעובדים, בקרה והשבחה של מרכיבי התוכנית השונים.
באילו מקרים ייעוץ עסקי הוא קריטי?
כאמור יועץ עסקי מקצועי מסייע לכל עסק, אבל ישנם מצבים שבהם הייעוץ הינו כמעט חובה. בפרט ישנה חשיבות
גבוהה מאוד כשמקימים עסק חדש, בעסקים משפחתיים שאין בהם מיומנויות ניהול גבוהות וכשהעסק שרוי במשבר
קשה. במצבים אלה לנקודת המבט החיצונית יש תרומה עצומה להבטחת התנהלות נכונה של העסק. כשמדובר
על עסק חדש, ייעוץ עסקי מונע טעויות שעלולות להתגלות כיקרות עד מאוד ואפילו לגרום לכך שהעסק ייכשל.
בעסקים המשפחתיים הייעוץ העסקי מקנה כלים שאין לבני המשפחה ומאפשר להם להוביל את העסק אל המסלול
המתאים לו באופן מקצועי באמת, ועבור עסקים במשבר גיבוש אסטרטגיה מיטבית הוא חבל הצלה קריטי.
המרכיבים השונים בעבודתם של יועצים עסקיים – הצלחה עסקים
יועצים עסקיים עוברים כאמור על כל המרכיבים של ניהול עסק. בין השאר כולל הייעוץ את הסעיפים הבאים:
* תמחור והמחרה – שני מרכיבים חשובים במדיניות של כל עסק. התמחור (Costing) וההמחרה (Pricing) מספקים
מענה מדויק לסוגיות כמו שיעור הרווח הנכון עבור העסק לכל מוצר או שירות, איזו רמת מחירים נדרשת כדי
להתחרות בשחקנים אחרים בענף, באילו מוצרים ושירותים חשוב במיוחד להיות הכי תחרותיים שאפשר, ועוד.
* פיתוח עסקי – איך להתרחב על בסיס המשאבים הקיימים, איך לנצל הזדמנויות עם מינימום השקעה, אילו קווי
מוצרים כדאי לפתח, האם ישנם קהלי יעד חדשים שכדאי לפנות אליהם, האם ישנם שיתופי פעולה שיבטיחו מצבי
Win-Win, ועוד.
* מציאת פתרונות מימון משתלמים – בדיקה יסודית של כל מקורות המימון האפשריים לכל פעולה והגעה לפתרון
המימון שמוצע בתנאים הטובים ביותר ובעלות הנמוכה ביותר האפשרית.
* גיבוש אסטרטגיה – מפתח חשוב לרווחיות מקסימלית גם בטווח הארוך. על-מנת לגבש את האסטרטגיה מזהים
היועץ העסקי ואנשי העסק את ה-DNA של העסק, את הערך המוסף שלו עבור הלקוחות ואת היתרונות שלו על פני
המתחרים. על בסיס האסטרטגיה נקבעות פעולות רבות אחרות ובהן למשל השיווק.
רוצים לדעת עוד אודות ייעוץ עסקי? צור קשר
אולי יעניין אותך גם :
פגישת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות – הזמן עכשיו !