בלוג - מאמרים, חדשות ועדכונים

הנך כאן:

פגישת ייעוץ ראשונית ללא תשלום הזמן עכשיו!

תן לעסק שלך את הדחיפה שהוא זקוק לה. היועצים שלנו יגיעו אליך לפגישת היכרות ללא התחייבות וללא תשלום. לאחר הפגישה נבנה עבורך תוכנית עבודה מעשית לקידום העסק, כולל הצעת מחיר ולוח זמנים לביצוע.

לתאום פגישה :

המומחה בדרך אליך!

השאר/י כאן את פרטיך ונקבע לך פגישת אבחון ראשונית

ללא תשלום וללא התחייבות!

כיצד תסייע מחלקת תפ"י יעילה לשפר את ביצועי החברה?

יעיל – תפקיד התפ"י הינו תפקיד וותיק ומושרש בארגונים, יחד עם זאת, בארגונים רבים התפ"י נתפס ומתפקד

כגוף אופרטיבי בלבד: פתיחת פקודות עבודה ליצור, יצירת דרישות לרכש חו"ג וכד'.

בארגונים מובילים, התפ"י הינו יד ימינו של מנהל המפעל בכל הקשור לביצועי שרשרת האספקה.

הוא הגוף המאפשר תכנון מיטבי, בקרה, הסקת מסקנות וקבלת החלטות אסטרטגיות וטקטיות.

נשאלת השאלה: כיצד "מקפיצים מדרגה" את התפ"י ? על מנת שייתן ערך מוסף אמיתי לארגון, הן בהגדלת

שורת המכירות והן בשיפור השורה התחתונה (הגדלת "תפוקה").

ננסה לענות על שאלה זו.

מדוע נדרשת – "מי דורש" מערכת תפ"י יעיל /ה ואיכותית במפעל?

מנהל הייצור: אנשי התפ"י הינם "החוט המקשר" בין מנהלי הלקוחות במפעל לבין מנהל הייצור, המוציא לפועל את

תוכניות הייצור. רק עבודה משותפת בין השניים יכולה להביא לביצועי תכנון טובים בארגון. החל מהיבטי תכנון

הייצור (מה לאחד בתוכנית באיזה תזמון לייצר, מהם הכמויות שיש להזמין בהתאם לתוכניות ייצור ועוד), דרך בקרה

בייצור, וכלה בחלוקת העבודה פנימה והחוצה מהמפעל, בהתחשב בדרישות הלקוח – מול קיבולות בייצור (או מגבלות

אחרות). השיח שהתפ"י "מייצר" במונחי תכנון / קיבולות / עומסים מחד, ובמונחי מדדי ביצוע או התייעלות ושיפור

ביצועים, מאידך יכולים בהחלט לשקף ולסייע בקבלת החלטות, עם מנהל הייצור.

השיווק / מכירות / מנהלי הלקוחות: ממשק אפקטיבי של התפ"י מול מנהלי לקוחות במפעל יכול להועיל / להזיק

מאוד לקשרי לקוחות שיש לחברה עם המפעל.

תפ"י יודע למדוד נאמנה את הייצור שהוא תכנן (מדדים) ויודע לזהות "צווארי בקבוק" במפעל ובהתאם לכך להיות

אחראי לעמידה במועדי אספקה שהובטחו ללקוחות (באמצעות מעקב ביצוע על רצפת המפעל ודוחות לקוח

משוכללים) בהחלט יכול לשפר את הממשק ולתרום בהעלאת שביעות רצון של לקוחות החברה.

הנהלת החברה: תפ"י הינו הגוף שעשוי להשפיע על מצב האספקות ללקוחות החברה ולשקף להנהלה פרמטרים

המהווים בסיס להחלטות כבדות משקל לארגון. זאת על פי תכנון חוה"ג במפעל, תכנון הייצור, תכנון האספקות

ללקוחות וליווי תהליכים מפעליים משמעותיים לתמחיר המפעל, כגון דיווחי ייצור וכדומה.

שאר ממשקי המפעל: התפ"י מתעדף פעילויות לממשקי המפעל השונים. מחלקת תפ"י טובה היא זו שרואה את

התמונה הכוללת ויודעת לזהות את "צווארי הבקבוק" גם במחלקות הלא יצוריות.

השיטה :

הגדרת תפקידים

בניית הגדרות תפקידים וחלוקת אחריות לכל בעל תפקיד במחלקה: שגרת  עבודה שוטפת לבקרות בייצור, בחינת

עומסים ברצפת ייצור, תכנון העבודה לפני הייצור (קדם ייצור), ליווי לדיווחים ומהימנות נתונים גבוהה במערכת

הדיווח ברצפת ייצור וכדומה.

הגדרת ממשקי עבודה של התפ"י עם שאר המפעל, הגדרת רוטינות עבודה, כולל ישיבות עבודה, דוחות ותוצרים

אחרים.

ליווי של התפ"י בפועל כמבקר עבודות בייצור, "דוחף" / נותן סדרי עדיפויות לעבודות מתעכבות או לעבודות

דחופות ללקוח.

אפיון תהליכים וממשקים :

מיסוד רוטינות – שגרות תפעוליות בארגון, כולל: ישיבות ייצור, ישיבות עם מנהלי הלקוחות, ישיבות תפעול שבועיות.

הצבת יעדים לכל מחלקה ב "שרשרת האספקה" של המוצר, לצורך קיצור זמני האספקה ללקוח. (בקרה על עבודות

בהן ישנה אי עמידה בלוחות זמנים, תיעדוף וכדומה).

חידוד תהליכי העבודה ונגזרות הפעילות בין מנהלי הלקוחות בארגון (מנה"פ) לבין מחלקת התפ"י, תוך יצירת שגרה

של תעדוף לפרויקטים, והעברת דוחות לקוח.

הגדרת כלים ותוצרים :

על מנת שהתפ"י יוכל ליישם את תפקידו: לשפר תהליכים, לייעל (להיות יעיל), לתכנן את הייצור, לבקר את העבודה

ולתעד, עליו לבנות כלי עבודה פשוטים ונוחים לניתוח פרטני של נתונים מצד אחד, וראייה התמונה הכללית, תוך זיהוי

צווארי הבקבוק במפעל, מצד שני:

אפיון וחלוקה של הפק"עות בייצור לפי סטטוסים במערכת המידע. יסייע לבקרות על עבודות שונות בייצור, מול

מחלקות שונות וניהול התקלות מול מנהלי מחלקות.

אפיון ובנייה של דוחות במערכת המידע ליקוים, כגון: דוח עומס מתגלגל למרכז עבודה ע"פ תחנות ביצוע – ניתוב

העבודה / סדר פעולות יצרניות, דוח "מתגלגל" לפק"ע (על פיו יהיה ניתן לחזות זמני סיום ייצור, לפי זמני תקן

למרכזי עבודה למוצר). אפיון דוח לקבלת תמונה על עומסים בייצור.

הגדרת מדדי תפעול לבחינה ובקרה ע"י התפ"י, כולל שיקוף ודיווח בישיבות תפעול, כגון: פיגורים באספקות, מדדי

תפוקה, פקעו"ת מפגרות לפי מרכז עבודה בייצור וכדומה.

אפיון דוחות אינפורמטיביים על סטטוס עבודות בייצור, בין מנהלי לקוחות למנהל התפ"י.

אפיון של כלי לזיהוי צווארי בקבוק ב "שרשרת התפעול", על פי זמני "lead time" ממוצעים לכל מחלקה (החל

מההנדסה / תכנון – לשלב ניהול רכש ומלאי – ועד שלב הייצור – חלוקה בייצור לפי מחלקה / תחנת עבודה /

ניתוב עבודה פנים וחוץ ארגוני – קבלני משנה יצרניים).

סיכום ומסקנות :

על המנהלים בארגונים לבחון האם התפ"י יעיל בארגונם נותן מענה אמיתי לצרכי הארגון וערך מוסף בקבלת

החלטות ניהוליות ותפעוליות. ניסיוננו מראה, ששילוב של תהליכים הולמים, כלים תומכים ומדדים, משפר

משמעותית את ביצועי הארגון:

  • הגדלת פריון העבודה.
  • הקטנת הפחתים בייצור.
  • קיצור במועדי האספקה ללקוחות (Lead time).
  • שיפור העמידה במועדי האספקה.
  • שיפור היעילות התפעולית הודות לתכנון ובקרה משופרים.
  • שיפור איכות המוצר.
  • הקטנת היקף הייצור החוזר.
  • עמידה בתמחיר ע"פ הצעת המחיר / המכרז שהוגש.

כמו כן, בחירת היעדים והמדדים לבקרתם צריכה להיעשות בראיה כוללת. ישנם סוגים רבים של מדדים.

חשוב לבחור מדדים אשר בוחנים יעדים אסטרטגיים וטקטיים כאחד, למשל: עמידה במועדי אספקה, בסיס

להחלטות על ייצור "בבית או בחוץ".

אולי יעניין אותך גם :

ייעוץ בהנדסת תעשייה וניהול

תכנון פיקוח ייצור ופרויקטים

מנהל תכנון פיקוח ייצור

תוכנה לתכנון, זימון וניהול רצפת ייצור MES

ניהול המידע ומחשוב העסק

שתפו את הפוסט

Call Now Button