למה הלקוח קונה מוצר – בחנות קמעונאית?

הפסיכולוגיה של המכירה / הקניה

שבע שאלות לגבי הרגלי צריכה של לקוחות – מי הלקוחות (המחליט, הקונה, הצרכן, המשפיע, המשלם)? מה קונים? כמה קונים? מתי קונים? למה קונים? איך קונים? איפה קונים?

  • הלקוח אינו קונה מוצר הוא קונה תועלת. המוצר הוא התועלת הנתפסת על ידי הלקוח.
  • מוצר "טוב" הוא מוצר שנמכר, נקודה.
  • פריט מוכר קוו, קוו מוכר פריט.
  • הלקוח תופס מוצר ב- 3 מרכיביו הבלתי ניתנים להפרדה: מוצר, שרות ותקשורת.
  • לכל מוצר יש תוחלת חיים מוגבלת-אין יוצא מן הכלל והסוף הוא בלתי נמנע! אפשר להאריך את חיי המוצר אך לא ניתן להבטיח לו חיי נצח.
  • המותג הוא הפעמון המצלצל וקורא ללקוח.
  • בניית תמהיל נכון משול להכנת קוקטייל האמור לערוב לחיכו של הלקוח.
  • לעולם אל תמכור ללקוח מה שהוא רוצה או מבקש, מכור לו מה שהוא צריך!
  • על המשווק להקל על הלקוח את 5 מרכיבי הקנייה: שפור המידע והחלופות, שיפור תהליך קבלת ההחלטה, שיפור הנשיאה / הובלה של המוצר לבית הלקוח, שיפור השימוש במוצר, והקלת תהליך התשלום.
  • האיכות בשווק מושגת כאשר המוצר, תואם בדיוק את ציפיות הלקוח, לא פחות ולא יותר….

אולי יעניין אותך גם:

ייעוץ שיווקי לעסקים

הקמה ושדרוג מערכי מכירות

שרות לקוחות אשראי לקוחות וגבייה