תוכנית הבראה ליצירת מפנה בעסקים

הבראת עסק בקשיים או "ניעור" עסק רדום והעלאתו על מסלול צמיחה ורווח. תוכנית הבראה מבוססת על הכרה בשתי עובדות בסיסיות. הראשונה, "ככה לא ניתן ולא כדאי עוד להמשיך" והשנייה "יש מה לעשות ולא הכל אבוד". הכרה בכך מהוה בסיס לכל תוכנית הבראה ומפנה.

כדי לתכנן ולהפעיל תוכנית הבראה אפקטיבית, אשר תסיט את פעילות החברה לכיוון חיובי, יש להכיר וללמוד את הסיבות אשר יצרו את המצב הנוכחי. הסיבות השכיחות שבדרך כלל יוצרות משבר בארגון, הינם: מצב שוק, תחרות, חוסר יעילות, ניהול. כאשר בוחנים חברה הנתונה בקשיים, כמעט תמיד נתקלים ביותר מגורם אחד האחראי למצבה. הבראת עסק בקשיים או הערת עסק רדום, שדרוגו והעלאתו על מסלול צמיחה ורווח.

בתוכנית ההבראה המקצועית לעסק אנו מבצעים את השלבים הבאים:
שלב א' – ניתוח מצב העסק והגורמים שהביאו לכך.
שלב ב' – ניתוח חוזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים ( SWOT ). תוצאות הניתוח מהוות בסיס לגיבוש כיוון אסטרטגיית ההבראה.
שלב ג' – בחירת כיוון עסקי: צמצום או הרחבה, פתיחת / סגירת קווי ייצור, קליטת / פיטורי עובדים ועוד.
שלב ד' – בניית תוכנית עסקית או פיננסית, הכוללת תחזית תזרים מזומנים, ורווח והפסד לטווח הקצר, הבינוני והארוך.

תוכנית הבראה חייבת להיות מבוססת על הבנה מעמיקה של מצב החברה והפרמטרים המשפיעים על תפקודה. תפקיד המתכנן הוא לאתר את היכולות מול החסרונות ולבסס את התוכנית על ניצול היכולות ומזעור החסרונות.

נושאים רלוונטים נוספים:

אבחון ארגוני לעסק שלך

פיתוח ארגוני

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.