תוכנית הבראה – לעסקים במצב חירום

תוכנית הבראה מבוססת על הכרה בשתי עובדות בסיסיות. הראשונה, "ככה לא ניתן ולא כדאי עוד להמשיך" והשניה "יש מה לעשות ולא הכל אבוד".

הכרה בכך מהוה בסיס לכל תוכנית הבראה ומפנה. ההתפתחויות הכלכליות ביטחונית בשנים האחרונות העמידו עסקים רבים,והמיתון בארה"ב מחד גיסא והשפעת המצב הביטחוני בארץ מאידך גיסא, יצר מציאות עסקית הרסנית למגזרים שונים במשק ולמגוון עסקים, אך בעיקר לעסקים הקטנים והבינוניים. רבים ממנהלי העסקים טוענים היום כי עסקיהם קורסים, ותוהים אם ניתן לעשות משהו, ומה?

כדי לתכנן ולהפעיל תוכנית הבראה אפקטיבית, אשר תסיט את פעילות החברה לכיוון חיובי, יש להכיר וללמוד את הסיבות אשר יצרו את המצב הנוכחי. הסיבות השכיחות שבדרך כלל יוצרות משבר הנוף מצב שוק, תחרות, חוסר יעילות, ניהול. כאשר בוחנים חברה הנתונה בקשיים, כמעט תמיד נתקלים ביותר מגורם אחד האחראי למצבה, ותמיד מבחינים "באפקט השרשרת"כלומר בעיה בחולייה חלשה אחת המחלישה חוליות אחרות בחברה (לדוגמא, בעיות ביעילות ובאיכות השירות משפיעות על רמת המכירות).

תוכנית הבראה – מקצועית לחברה

מחייבת ביצוע כמה שלבים:

  • שלב ראשון – ניתוח מצב החברה והבנת הגורמים המשפיעים על פעילותה.
  • שלב שני – ניתוח חוזקות וחולשות זאת כבסיס לאיתור הזדמנויות או איומים. ניתוח זה ותוצאותיו מהווים בסיס לגיבוש כיוון אסטרטגיית המפנה או ההבראה.
  • שלב שלישי – בחירת כיוון עסקי.
  • שלב רביעי – בניית תוכנית עסקית או פיננסית.
תוכנית הבראה חייבת להיות מבוססת על הבנה מעמיקה  של מצב החברה והפרמטרים המשפיעים על תפקודה. תפקיד המתכנן הוא לאתר את היכולות מול החסרונות ולבסס את התוכנית על ניצול היכולות ומזעור החסרונות.
מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:
0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.