התקשרו עכשיו!
בלוג - מאמרים, חדשות ועדכונים

הנך כאן:

פגישת ייעוץ ראשונית ללא תשלום הזמן עכשיו!

תן לעסק שלך את הדחיפה שהוא זקוק לה. היועצים שלנו יגיעו אליך לפגישת היכרות ללא התחייבות וללא תשלום. לאחר הפגישה נבנה עבורך תוכנית עבודה מעשית לקידום העסק, כולל הצעת מחיר ולוח זמנים לביצוע.

לתאום פגישה :

המומחה בדרך אליך!

השאר/י כאן את פרטיך ונקבע לך פגישת אבחון ראשונית

ללא תשלום וללא התחייבות!

שיווק באמצעות SMS שימושים ויתרונות

הודעות SMS

SMS – הטלפון הסלולארי ככלי שיווקי דינאמי אפקטיבי: כך תגיע עם המסר הנכון לאדם הנכון בזמן הנכון. ריבוי

האינפורמציה בכל הנוגע לפרסומות גרמה לנו לפתח קהות חושים. הדבר מתבטא בזמן נהיגה ליד שלטי חוצות

מבלי להסתכל, דפדוף בעיתון ודילוג על מודעות, מזפזפים בזמן הפרסומת בטלוויזיה ומנמיכים את הרדיו בזמן

הפרסומות.

מסרון

אנחנו רוצים לדעת על מוצרים חדשים אך לא אוהבים כאשר מנסים "לדחוף לנו" פרסומות בכל מקום.

קיים מקום אחד שבו אנו מבקשים לקבל מידע מהמפרסם והוא מועדון לקוחות. אנו ממלאים פרטים אישיים בכדי

שנצטרף למועדון הלקוחות. ובכן  אהבתי את המוצרים שלכם אבל מה יש לכם להציע לי עוד.

אולם לאחר כמה חודשים מתחילים לשלוח אלינו קטלוג לקבל הנחות לגבי פריטים שלא מתאימים לנו וכן מוצרים

שרמת העניין בהם אפסית. ובהזדמנות הראשונה שתהיה נבקש להסיר את עצמנו ממועדון הלקוחות.

אולם יש דרך אחרת. יש צורך לבדוק את מינו וגילו של הלקוח כדי לחסוך את אי הנעימות שבכך כמו שליחת קטלוג

לגבר כאשר הלקוח בעצם אישה. במצב זה הקטלוג נשלך מיד לפח.

בדיקה פשוטה זו הייתה חוסכת אלפי שקלים לחנות. שלא נדבר על אכזבתו של הלקוח שמצפה למצוא בקטלוג את

הרכישה הבאה שלו.

מה זה SMS

כיום באמצעות הטלפון הסלולארי אנו יכולים להיות ממוקדים בעזרת שילוב בין אמצעים לפילוח חכם של בסיס נתונים

יחד עם פלטפורמה סלולארית ממוקדת נמען. אנו יכולים להגיע לאדם הנכון בזמן הנכון במקום הנכון וגם מסר נכון.

ובכן אותו לקוח יקבל מסר סלולארי קצר ואישי ב-SMS או MMS או VOICE שתגיע ישירות אליו תמקד את

תשומת ליבו ותאפשר לו להגיב בזמן אמת. קיימים מספר דרכים לפילוח מאגר הנתונים על לקוחות.

ניתן ליישם בדרכים שונות את העיקרון שהוצג שמתבססות על נתונים אישיים ביחד עם הנתונים על פעילותו בחנות

(זמני קניה, סכומי קניה, פריטים שנקנו, סיבת הגעה לחנות וכו').

באמצעות  שימוש נכון במדיום הסלולארי שבין יתרונותיו מאפשר לפעול מול לקוח בדגש: פרסונליזציה של המסר,

שמירה אל פרטיות הלקוח ועוד…

ובנוסף האפשרות להגיע ללקוח תוך פרק זמן קצר, בוודאות, מאפשר למפרסם לקיים מבצעים של "דקה 90". הכלים

העומדים לרשותנו כיום הם: SMS המסרון המוכר, הודעה טקסטואלית קצרה. MMS הודעה מולטימדיה המאפשרת

להעביר טקסט עשיר, תמונה או סאונד למכשירים התומכים בכך.

VOICE הודעות קוליות מוקלטות המושמעות ללקוח המקבל את השיחה.

מה הוא SMS ?

SMS – הם ראשי תיבות Short Message Service והכוונה היא להעברת הודעות טקסט קצרות למכשיר

הסלולארי. כיום ה- SMS נמצא בשימוש מאוד גבוה ע"י צרכנים. אולם המגזר העסקי ושילובו עדיין בשלבים מוקדמים.

ככל שארגונים בינוניים וגדולים מגלים את היתרונות הגלומים ב-SMS הם משתמשים בו כמדיה חדשה וחלק

מאסטרטגיית השיווק שלהם. הסיבה לשימוש ב- SMS היא כי ה- SMS הינו כלי יעיל ביותר בשיקולי עלות – תועלת

ומספק מהירות תגובה גבוהה ביותר. עובדה זו עוזרה לרכוש לקוחות חדשים במהירות, שמירה על קשר עם לקוחות

קיימים, מכירה או קידום של מוצרים קיימים / חדשים.

כיצד ננצל את המדיה?

פרסונליזציה של המסר – המסר צריך להתאים בצורה מושלמת לנמען תוך ניצול כל הנתונים הרלוונטיים

שנאספו אודות הלקוח. כגון: פניה אישית כמו שלום איציק יש לנו מבצע מיוחד… צריך לעשות שימוש נכון בשפה

המתאימה לגיל ולמנטאליות הנמען. אין להשתמש בהיסטוריה של הלקוח.

שמירה על פרטיות הלקוח – חשוב לתת ללקוח את האפשרות להגדיר: כמה פעמים הוא מעוניין שיפנו אליו, באיזה

שעות ובאילו תחומי עניין. במקרה של הצקה ללקוח תגרום לפעול הפוכה ותהפוך אותו ל"אויב של החברה". כמו

כן, יש לספק אפשרות ללקוח להסיר את פרטיו ממאגר המידע.

קריאטיביות שיווקית – כמו  בכל מדיום על אחת כמה וכמה במדיום הסלולארי קריאטיביות שיווקית היא מילת מפתח

ומהווה נדבך חשוב. במיוחד כאשר צריך לקחת "בריף" שלם ולכווץ אותו ל- 70 תווים. כל סימן פיסוק נספר במניין

התווים. אז המשימה הופכת לקשה. הקריאטיביות בסלולר באה לידי ביטוי באופן שונה בכל אחת מתצורות המסר:

SMS – הודעה קצרה ותמציתית על גבי מסך קטנטן להעביר מסר שיעביר חוויה. ניתן להפנות את הלקוח לקבל

אינפורמציה באתר WAP או פשוט ללחוץ SEND ולהגיע לנציג שירות.

MMS – הודעת תמונה וסאונד המאפשרים העברת מסר פרסומי אישי במולטימדיה המרחיבה את האפשרויות

להעברת מיני פרסומות ותוכן סלולארי ממותג (לוגו, ג'ינגל, משחק וכו'). גם כאן ניתן להמשיך את הקשר עם החברה

באמצעות לחיצה על כפתור ה-SEND או גלישה לאתר WAP.

VOICE – אמצעי פרסום שקיים בשוק לא מעט זמן ועבר שינויים שעיקרם אינטגרציה עם פלטפורמה: אינטרנט

וה-SMS. דרך הפעולה היא: הודעה קולית נשלחת ללקוח. לאחר שהלקוח קיבל את השיחה ההודעה מושמעת לו

ובאפשרותו לנתב את דרכו בתפריט טלפוני. לבקש קופון שיגיע אליו ב-SMS לקבל נתונים נוספים, לשוחח עם

נציג שירות ולהעביר חלק מהתכנים לתיבת הדואר האלקטרוני האישית שלו. הכל, כמובן בלחיצות כפתור

בודדות.                                         

בימים אלו שוקדת הכנסת על העברת חוק ה "אנטי ספאם" שיכלול את הטלפונים הסלולאריים. החוק יאפשר רק

למפרסמים לגיטימיים, שפרטיות הלקוח היא נר לרגליהם – לפעול ולהשתמש לצרכים שיווקיים. באמצעות השמירה

על החוק והקפדה על שאר מרכיבים יהפוך את המדיום למועדף. המדיום נותן בדיוק את מה שהוא צריך, מתי שהוא

צריך, ואיך שהוא רוצה לקבל אותם.

מאגרי מידע של לקוחות

היתרון המשמעותי בשימוש ב- SMS ככלי לשיווק הוא שכמעט לכל לקוח קיים מאגר מידע אותו הוא מנהל על

לקוחותיו, המכיל פרטים רבים על כל לקוח. על כל ארגון או עסק בינוני וקטן לוודא שבמערכת ניהול הלקוחות נאספים

מספרי טלפון סלולאריים של הלקוחות כשדה חובה. פעולה זו תוכח כאפקטיבית בעתיד.

כללי הזהב למשווקים ומפרסמים

Permission Based Marketing Only – שלח SMS ללקוח לאחר שעיצבת מסר אישי המספק ללקוחות את

מה שהם רוצים.

הדואר האלקטרוני הוא אישי – ה- SMS אישי הרבה יותר. למרות שדואר אלקטרוני מגיע ישירות ללקוח זול, ויחסית

מהיר כאן נגמרת הזהות ביניהם. לטלפונים הסלולאריים אין מנגנון לסינון דואר זבל. ובכך אין אפשרות לחסום את

קבלת ההודעות ע"י המקבל והופכת אותה לבלתי אפשרית. עובדה זו הופכת את מקבלי ההודעות לרגישים יותר

לכן כל מי שעוסק בשיווק ב- SMS עליו לגלות רגישות במדיה זו. מסלול הזהב לשמירה על פרטיותם של הלקוחות

והסכמתם לקבל מסרים כולל כללים פשוטים:

  • הבטח שערכה של האינפורמציה שתועבר ללקוחות יעלה ככל שיתקבלו יותר הודעות.
  • העלה את התמרוץ ללקוחות ככל שיסכימו לקבל יותר SMS.

מדידה

מספר כללים למדוד את הצלחתו של הקמפיין:

  • יש לקבוע יעדים – מה רוצים להשיג בקמפיין ה- SMS.
  • יש לקבוע קריטריונים  למדידה – תגובות, מכירות, שיחות נכנסות וכדו'.
  • יש לקבוע בסיס השוואה – כיצד תשווה את ההצלחה לקמפיין דומה , למתחרים….
  • דרך מיוחדת למעקב אחרי התגובות בקמפיין SMS היא לשתול קוד בתוך ההודעה או קופון סלולארי / שניתן לשימוש ע"י הלקוח.
  • מערכת ה- IVR משמשות כסגירת מעגל שהתחיל ה-SMS ויכולות ליצור הכנסה נוספת בקמפיין בנושא הכספי.
  • תגובה ב- SMS או דוא"ל מדידות וכן גם ביקור הלקוח בחנות שבא לקנות בעקבות ה- SMS.

לסיכום

למרות שבשוק מסתובבות טכנולוגיות מתקדמות ה-SMS נשאר עדיין אמצעי התקשורת שכל עסק וארגון יכולים

להשתמש בו מיידית עם לקוחותיהם. שימוש נכון ויעיל יכול לשלב את מדיית ה-SMS ככלי משמעותי במאגר

הנשק השיווקי שלו.

אולי יעניין אותך גם :

ניהול שיווק ומכירות

ייעוץ שיווקי לעסקים

יועץ שיווק מכירות

מהו ערך חיי לקוח?

שימור לקוחות והגדלת היקף הפעילות מול כל לקוח ולקוח

איך חוק המספרים הגדולים עוזר להגדיל את היקף המכירות?

הקמה ותפעול – מועדון לקוחות

שתפו את הפוסט

Call Now Button