תאימות השרשרת לאסטרטגיה העסקית
Supply chain optimization – אסטרטגיית השרשרת התומכת בצורה מיטבית ביעדים העסקיים של הארגון.
קיום אסטרטגיה ברורה – Supply chain optimization
קיומה של אסטרטגית שרשרת האספקה ברורה בעלת אופק משמעותי, המגדירה מה צריך להתבצע, כיצד ולמה.
שביעות רצון הלקוחות
הגדרת שביעות רצון הלקוחות (פנימיים וחיצוניים) כמדד מוביל למצוינות בשרשרת האספקה.
תכנון פריסת השרשרת
קיימת טענה כי איכות תכנון הפריסה בשרשרת האספקה ישפיע על כ- 80% מעלויות השרשרת.
גמישות ברמת המאקרו
היכולות להגיב במהירות להזדמנויות ולשינויים אסטרטגיים.
גמישות ברמת המיקרו
היכולת להגיב בזמן אמת לשינויים בביקושים, אספקות לספק מענה לתקלות צווארי בקבוק וכו'.
פיתוח כישרונות (Talent Mgmt)
ניהול הכישרונות כגורם מרכזי לשימור המצוינות בשרשרת.
ניהול הטכנולוגיה
מדידת התקציב המושקע בטכנולוגיה לצד מדידת רמת ההטמעה והערך המוסף המתקבל בפועל מההשקעות.
שותפויות עסקיות
שיתוף הפעולה בין גופים עסקיים שונים בשרשרת האספקה הוא קריטי לשיפור הרווחיות והתחרות.
תרבות שרשרת האספקה בארגון – SCM – Supply Chain Management
עיצוב תרבות ארגונית תוך שימת דגש על לימוד, התמקצעות, חדשנות, נטילת סיכונים מחושבים וכו'.
"אבחון ושיפור שרשרת האספקה" (SCM) – לשינויים בביקושים, וכתוצאה מכך – להעלאת הרווחיות של העסק ולמיצוב גבוה יותר לעומת
המתחרים.
"ניהול לוגיסטי" – שיפור וייעול תהליכים לוגיסטיים לאורך כל שרשרת האספקה, במטרה לספק את הכמות הנכונה, בזמן הנכון, במקום הנכון,
אולי יעניין אותך גם :
הכנת תוכנית עסקית – תוכנית עבודה מעשית – גיבוש והכנת אסטרטגיה עסקית
שיטות לקיטלוג פריטים וציוד (שיטה לקטלוג) – למה צריך את זה?