יועץ ארגוני
אם אתה רוצה לשפר את ההתנהלות בתוך הארגון, לפתח את העובדים ולהתמודד טוב יותר בסביבה תחרותית – אנו מציעים לך את שרותי
הייעוץ הארגוני שלנו. יועץ ארגוני של שטרן יועצי ניהול מגיע כיועץ ארגוני חיצוני נייטרלי, מה שמאפשר לו להשיג את שיתוף הפעולה של
המנהלים והעובדים לתהליכי השינוי הנדרשים. היישום של תהליכים אלו מתבסס על ידע רחב בפסיכולוגיה ארגונית וניסיון רב בכל הנוגע
להתנהגות ארגונית – הן פנימית (מבנה ארגוני, שיפור תהליכים ושיטות עבודה – ארגון ושיטות עבודה (או"ש), הנעת עובדים, אסטרטגיה
עסקית ושיווקית, תקשורת פנים-ארגונית וחוץ-ארגונית (יחסים עם ספקים וקבלני משנה, מתחרים ולקוחות).
השירותים שלנו:
פיתוח ארגוני
בבסיס התפתחותו של כל ארגון עומד ה חזון הניהולי והעסקי שלו: מי אנחנו? מה אנו עושים? לאן אנו חותרים? אנו נסייע לעסק לבחון לעומק
את יכולותיו ולהציב יעדים לשיפורן, להגדיר את הייחודיות והמומחיות שלו, ליצור מוטיבציה בקרב המנהלים והעובדים להשגת מטרות הארגון,
ונלווה את התהליך עד ליישום החזון והמטרות שהוצבו במלואם.
אסטרטגיה ארגונית
מיפוי הסיכונים, העוצמות, המטרות והמשאבים של הארגון, וגיבוש תכנית המגדירה את האסטרטגיה שלו כפי שהיא נגזרת מהחזון העסקי.
התכנית האסטרטגית תכלול קבלת החלטות בנושאים הבאים:
מימוש מטרות הבעלים – התוויית תכנית פעולה שתאפשר הוצאה לפועל של חזון העסק, כפי שנקבע ע"י הבעלים.
מסלול התפתחות – קביעת נקודות ציון אליהן שואף הארגון להגיע, על פני ציר הזמן, כולל תכנון לטווח ארוך, בינוני וקצר.
ניצול ליבת הארגון לקידום עסקי – רתימה של ליבת הארגון, שהיא למעשה הסיבה המרכזית לקיומו, לצורך מינוף העסק.
ניצול הזדמנויות בשוק – הסוגיה העיקרית בה מטפל ה ייעוץ הארגוני היא חיבור של ליבת הארגון להזדמנויות סביבה, במטרה להגשים את
היעדים והמטרות שהוצבו ב תכנית העסקית.
קביעת המדיניות הארגונית – ניהול הקשר בתוך הארגון ובין הארגון לסביבתו.
גיבוש / שינוי תרבות ארגונית
תרבות החברה מהווה את הבסיס לדרך שבה מתבצעים הדברים בארגון, ומתבטאת במבנה החברה, הערכים והנורמות המקובלות בה, ערכי
היסוד שלה ואקלים העבודה. האם התרבות הארגונית בעסק שלך מתאימה למצבו הקיים ולמטרותיו? או שמא נדרשים בה שינויים? אנו נבצע
בדיקה עדכנית ונסייע בביצוע שינויים נדרשים כמו ארגון מחדש, הכשרה, גיוס עובדים, ניהול על פי יעדים, ניהול ביצועים ועוד.
שינויים ארגוניים
עסק שרוצה להתקדם ולהתפתח צריך להיות כל הזמן עם היד על הדופק על מנת להתאים את עצמו לסביבתו העסקית. אנו מלווים עסקים
בביצוע תמורות ארגוניות ואסטרטגיות כמו: שינויים בבעלות החברה או במבנה שלה, שינויים בעולם התוכן, תהליכי עבודה, ציוד וכדומה, וכן
שינויים נדרשים כמענה לתמורות המתחוללות בשווקים המקומיים והעולמיים.
ניהול אג'ילי (שיטת ניהול אג'ילי) – אירגון מודרני מהם?
ארגון אג'ילי הוא ארגון היודע להסתגל בגמישות אפקטיבית לתנאי סביבה משתנים, תוך שמירה על סטנדרטים ותפוקות ברמת איכות גבוהה
ולשביעות רצון הלקוחות והארגון. ארגון הפועל במטרה להשיג יכולות של שיפור מתמיד (ניהול השינוי בארגון, שיטות ניהוליות מתקדמות, שיתוף
עובדים ומנהלים בעשייה ולדרך – רעיונות / חדשנות / גמישות / יעילות וליישום שלהם,
שיפור התקשורת והשקיפות הניהולית, שיפור האיכות, שיפור מתמיד במוצרים / בשירותים / בפיתוחים / בתוכנות, ובתרבות הארגונית
המודרנית בארגון). בארגונים יותר מתקדמים קיים גם מצב של "שיתוף עובדים בניהול" לאורך ולרוחב הארגון על כל רובדיו ונגזרות הפעילות בו.
לדוגמא : יישום עקרונות האג'ייל באמצעות מתודולוגיית המפתח האג'ילי, מחייב שימוש בכלים ממוחשבים לניהול תהליכי הפיתוח.
מודל ניהול פרויקט אג’ילי / ניהול פרויקטים אג'ילי (אג'ייל בניהול פרויקטים) – נחשב כחדשני ביותר, ומיועד לפיתוח מהיר של פתרונות.
פירוש המילה הלועזית אג’יל (Agile) הוא “גמיש ומהיר”. מטרת המודל ליצור פתרון בזמן הקצר והמהיר ביותר שניתן, מתוך הנחה כי קיים יותר
ממחזור אחד של פיתוח, ובמהלך הפיתוח האפיון המוקדם עשוי להשתנות (מודול זה משמש בעיקר בחברות הייטק, סטארטאפים, פיתוח
תוכנות-אפליקציות).
חברת שטרן יועצי ניהול מתמחה בסיוע לארגונים לאמץ את תרבות ארגונית מודרנית, התורמת לביצועים עסקיים טובים יותר. עקרונות
האג'ייל, ביניהם מטרות משותפות, פוקוס, יצירת תקשורת מקדמת בין כלל הדיסציפלינות, שקיפות, שיפור האיכות, פרדיקטביליות תוצרית
ושיפור מתמיד, משמשים כלים אשר תומכים בהשגת היעדים לביצועים טובים יותר ויצירת גמישות ואפקטיביות ארגונית, הנשמרת לאורך זמן.
ADKAR – מודל ניהול שינוי יחידני בארגון
כל אדם מבצע את השינוי בקצב ובאופן אישי ולכן כול אדם מתקדם ונסוג במשך התהליך השינוי. על מנת לברר את השלב בו נמצא האדם
והמכוונות לביצוע השינוי ומכאן הוא צריך להחליט האם לבצע את השינוי, נבנה מודל זה לצורך הכוונה והתקדמות בשלבי ביצוע השינוי. להלן
השלבים:
מודעות – יצירת המודעות לשינוי – הבנת מצב קיים (משבר, אתגר).
מוטיבציה – יצירת תשוקה, צורך לשינוי – תועלות – מה יצא לי מזה?
ידע – ידע לביצוע השינוי – למידת כלים, עקרונות וטכניקות.
יכולת – יכולת לביצוע השינוי – אימון, הנחיה, ליווי. תמיכה, תקציב.
שימור – שימור השינוי יצירת שגרות ניהול, מעגלי השפעה.
סקרים ארגוניים
סקרים משמשים להשגת מידע מהימן ורלוונטי והצגתו באופן ברור, כך שתוכלו לקבל את החלטות מושכלות וטובות יותר.
סקרים פנים ארגוניים: סקרי מחוברות ארגונית, שביעות רצון עובדים ואקלים ארגוני, איכות שירות פנים ארגוני וסקרי ממשקים, אפקטיביות
תהליכים ארגוניים, סקרי "אקלים ניהולי", סקרים משולבים עובדים-נותני שרות ולקוחות, סקרי תקשורת פנים ארגונית ועוד… קרא עוד…
מיסוד ישיבות ניהול בעסק
קביעת התדירות, השיטה, המשתתפים והנושאים: הכנת פרוטוקולים של ישיבות הנהלה, הכוללים החלטות, מטלות, אחריות ביצוע, לוח זמנים
ובקרה.
סיעור מוחות קבוצתי – למה הוא טוב?
סיעור מוחות מאפשר להפיק מקבוצה, ומדיון בקבוצה יצירתיות, רעיונות ופתרונות לסוגיות ארגוניות איתן אנו מתמודדים ביום יום ואין למנהלים
פתרונות ובטכניקת סיעור מוחות בקבוצה ניתן למצוא את אותן פתרונות חסרים.
חשוב שהדיון יהיה פורה והתוצאות יהיו גדולות מסך התשומות של כל צד (סינרגיה) במסגרת הקבוצה והדינמיקה החברתית שנוצרת בתהליך,
תגרום לכך שיעלו רעיונות – יהיו יותר תוצרים-פתרונות-אפשרויות שנובעות, מסך הידע של כלל חברי הקבוצה.
זו היא טכניקה עבודה להעלאת פתרונות יצירתיים לבעיה קיימת. צריך לגרום לכך שלא תימתח ביקורת על הרעיונות שהועלו. יש לתת חופש
לדמיון וליצרתיות להעלות רעיונות רבים ככל האפשר. בחירת חברי העבודה תיעשה ע"י חברי הקבוצה ולא על ידי המנהל /ים בארגון. שאנשים
לא ישתיקו אנשים אחרים. מסגרת פתוחה שכל אחד יכול לדבר חופשי מבלי להרגיש טיפש. מה שעושים
בקבוצת מיקוד – אפשר לעשות בקבוצות שפועלות בחיי היום יום. להפוך לקבוצה בעלת אלמנט של יצירתיות.
המטרה – לקחת את המרכיבים של סיעור מוחות ולהפעיל אותה על קבוצה שפועלת בחיי היומיום.
משאבי אנוש (מש"א)
שטרן יועצי ניהול מעניקים לך, כמעסיק, שירות פרטני בכל הקשור לגיוס והשתלבות של עובדים איכותיים בארגון, החל מאפיון התפקיד וסינון
מועמדים ועד איתור והשמה מוצלחת של המועמד המתאים. שרותינו כוללים, בין השאר: אימון עובדים, פיתוח מנהלים וניהול ה"טאלנטים"
בארגון, יחסי עבודה ודיני עבודה, פעילויות רווחה לעובדים, בקרה מדידה והערכת עובדים תקופתית (הישגים, פוטנציאל קידום, יכולת השתלבות
ותרומה לארגון), והטמעת שיטות להנעה, תיגמול ושימור עובדים, במטרה למצות מהם את מרב הפוטנציאל. קרא עוד…
שיפור יכולות אישיות
שיפור המוטיבציה והרצון להצליח, טיפוח מנהיגות, שיפור מיומנות ניהול ועבודה בצוות, טכניקות לניהול זמן, ניהול מו"מ, איתור ופיתוח איכויות
אישיות כגון: אסרטיביות, שפת גוף, לבוש וגינונים, סגנון דיבור ועוד.
אולי יעניין אותך גם :