ניהול במיקור חוץ – איך עושים מיקור חוץ בעולם הניהול?

ניהול במיקור חוץ

איך עושים מיקור חוץ בעולם הניהול? עד לעשור האחרון ארגונים רבים היו מאתרים מנכ"ל מצליח של חברה בנישה דומה, ובוחרים בו להובלת הארגון. גם תפקידי ניהול רבים אחרים היו מתבצעים בשיטה המכונה "ציד ראשים" כדי לגייס את המנכ"ל, סמנכ"ל, מנהל כספים, משאבי האנוש, אבטחת איכות ובקרת איכות, שיווק ומכירות, תפעול ולוגיסטיקה-שרשרת האספקה, מחשוב ועובדים בכירים אחרים בארגון. לעיתים, בראש הארגון נשאר היזם שפתח את החברה בתחילת דרכה, ומתוך כוח האינרציה נשאר בתפקידו.

לא תמיד היזם הוא המנכ"ל הטוב ביותר

כפי שהוכח שוב ושוב בארגונים שונים, החל מאפל ועד WeWork, כדי לכהן כמנכ"ל נדרש ניסיון, יכולת לחשוב מחוץ לקופסה, אפשרות לראות את הארגון מבחוץ בצורה אובייקטיבית וכישורים נוספים להנעת עובדים. לא תמיד לצוות הניהולי בחברה יש את היכולות האלה. לכן, כיום ישנה אפשרות נוספת שאינה מחייבת גיוס מנכ"ל במשרה מלאה כחלק מהתקנים בחברה. אפשרות זו היא העסקת מנכ"ל במיקור חוץ, העובד בעסק את כמות השעות המבוקשת ומשפר תהליכים על בסיס הניסיון שצבר בארגונים אחרים.

אפשרות למיקור חוץ גם לפרויקט מסוים או לתקופה מוגבלת

מיקור חוץ שימש לאורך מספר עשורים כדרך להרחיב או לצמצם את מצבת כוח האדם בחברה לפי הצרכים המשתנים של הארגון. כיום, גם תפקידו של המנכ"ל יכול להיות מוגבל תקופה מסוימת כמו מיזוג ורכישות של חברות אחרות, התרחבות לסניפים נוספים בארץ או מעבר לים, מעבר בין דורי בעסקים משפחתיים, מעבר מעסק קטן לעסק בינוני או מעבר מעסק קטן לעסק גדול, מעבר ממצב חרום להבראה עסקית, טיוב והשבחה עסקית, שדרוג עסקי ופרויקטים נוספים אחרים. המנהל הנוכחי של העסק יכול להישאר, כמובן, בתפקיד אחר בחברה ולהתמקד בפעילות הליבה של הארגון בנישה שבה הוא מתמחה ופועל.

ניהול ארגון דורש פעמים רבות הקצאת זמן רב ומשאבים שאינה מותירה את המרחב הדרוש כדי להתמקד בהתפתחות העתידית של העסק. במיוחד בארגונים בהם המנכ"ל עסוק בכיבוי שריפות באופן שוטף, מיקור חוץ יכול לפנות זמן יקר זה.

מיקור חוץ למשרות בכירות נוספות בחברה

לצד תפקיד המנכ"ל, ניתן לשכור שירות ניהול משאבי אנוש במיקור חוץ. תחום משאבי האנוש מטפל בליבת העסק ובאחד מהנכסים החשובים ביותר של הארגון – העובדים. כאשר מעסיקים אדם שיש לו ניסיון בגיוס עובדים חדשים, הדרכת עובדים והנעתם, טיפול בבעיות פרטיות של עובדים ועד להכנת הסכמי עבודה וטיפול בקידומים, אתם יכולים להתפנות לעסוק בניהול היבטים אחרים בחברה.

משרה נוספת שניתן לאייש באמצעות מיקור חוץ היא בתחום המכירות, הפרסום והשיווק. שיווק במיקור חוץ מאפשר להוסיף אדם חדש בארגון שאינו מכיר את אנשי השיווק תחתיו, ולכן יכול לקבוע יעדים בהתאם לביצועים בפועל של כל עובד, ולא בהתאם לקשרים אישיים או ניסיון העבר. הוא מסוגל להפיח רוח חדשה בארגון ולהוביל אותו ליעדים חדשים.

לסיכום, כדאי לבחון את העבודה עם חברות המתמחות בשירות מיקור חוץ ניהול, המסוגלות לאתר את האדם המתאים לכל אחד מהתפקידים הניהוליים בחברה, ולחזק את הצוות הקיים שלכם בשדרה ניהולית חדשה לאורך שנים או לתקופת זמן קצובה.

אולי יעניין אותך גם :

ניהול במיקור חוץ – פיתוח עסקים בינוניים

מדוע כדאי גם לך להשתמש בשיטת ניהול במיקור חוץ?

מנכ"ל / סמנכ"ל במיקור חוץ