גבייה נכונה ומקצועית מלקוחות – חובות וחייבים, דרכי פעולה והתגוננות

גבייה נכונה ומקצועית מלקוחות

גבייה מלקוחות – בימים טרופים אלו, כל בעל עסק חושש יותר ויותר מסיכונים עסקיים, כגון: התקשרות עסקית שיצטער כי נכנס אליה, לקוחות שנעלמים לפתע, חשבונות לא משולמים, שקים חוזרים. פסקי דין לא משולמים, וכדומה. ההאטה בפעילות העסקית במשק גורמת לעסקים להיכנס לקשיים כלכליים, ולתגובות שרשרת הפוגעות בעסקים נוספים, כמפורט לעיל.

אי יכולת לגבות מלקוח כספים

על מנת להימנע מלהגיע למצב של אי יכולת לגבות מלקוח כספים, עסקים רבים אף נמנעים מלבצע עבודות עבור לקוחות, וזאת מתוך העדפת "ההפסד של הרווח" הצפוי, מול הסיכון של הפסד ההשקעה, החומרים, והעבודה. הימנעות זו מלבצע עבודות, עומדת בניגוד מוחלט לאינטרסים העסקיים של העסק, אשר מטבעו העסקי שואף למקסם את תפוקתו, להגדיל את מחזורו העסקי, ולהשביח את יכולותיו.

פעולות פשוטות וזולות לביצוע גבייה

בעלי עסקים רבים אינם מודעים לעובדה, כי באמצעות פעולות פשוטות וזולות, ביכולתם לשפר באופן משמעותי ביותר את סיכויי הצלחת העסקאות והגבייה, ואף אם מסיבות שונות יתגלו קשיים בגבייה, יתכנו ויימצאו הדרכים להתמודד ביתר הצלחה עם קשיים אלו, ולהגיע לגבייה.

בטחונות לעסקה מוצלחת

בכדי להבין את ההיגיון שעומד מאחרי "עסקה מוצלחת", יש לנתח את התנאים הבסיסיים אשר יביאו לקוח לעמוד בהתחייבויותיו, גם אם נכנס לקשיים. כל לקוח יודע (ולא לשכוח כי כל בעל עסק הוא גם לקוח), כי יעשה הכל על מנת לעמוד בהתחייבויותיו, במקרה בו "יש לו מה להפסיד" במידה ולא יפרע את חובותיו. כך שהגדלת סיכויי הצלחת עסקה, והגדלת סיכויי גביית הכספים מהלקוח, עומדים ביחס ישיר להתחייבויות ולבטוחות שבידי בעל העסק שניתנו לו במעמד הזמנת העבודה ע"י הלקוח.

מסמכי העסק

מומלץ לכל בעל עסק לדאוג ולוודא כי בעל מקצוע בתחום הגבייה יעבור בדקדקנות על כל מסמכי העסק, כגון:

  • נוסח ההזמנה
  • נוסח הסכם ההתקשרות
  • נוסח תעודת המשלוח
  • נוסח החשבונית
  • מאפייני הביטחונות (טופס בקשה לפתיחת לקוח חדש, ערבות אוואל), צורת ואופן התשלום וכד' (אשר יותאמו לכל עסק לפי צרכיו והתנהלותו). בעסקאות "נחשבות" כגון: עסקה בהיקפים גדולים ו/או בעלות כספית גדולה, התקשרות ארוכת טווח עם לקוח או שותף, וכד' מומלץ לבצע באופן סמוי חקירה כלכלית מקדמית.

דרכי הפעולה והגבייה

גם לעסקים אשר נפגעו מחייבים שונים קיימת האפשרות להגיע להצלחה בגבייה, וזאת בזכות הכרת דרכי הפעולה והגבייה האפשריים על פי החוק, ומיקסום סיכויי הצלחת הגבייה ע"י שימוש ושילוב מלוא האמצעים אשר החוק מקנה לזוכה / תובע לצורך גביית חובו.

גביית חובות

האמצעים הנדרשים להצלחת פעולות גבייה הינם כמפורט להלן: עו"ד המתמחה בהליכי הוצאה לפועל, ואשר מנהל מספר רב של תיקי הוצאה לפועל / גבייה (עובדה אשר מחייבת אותו להשתמש באמצעים ממוחשבים מתקדמים אשר משפיעים על סיכויי הגבייה). חוקר פרטי המתמחה בתחום הכלכלי, ואשר מכיר את הליכי ההוצאה לפועל. חוקר כגון זה יספק לעו"ד "כלי עבודה" יעילים כנגד החייב, איתור מקום מגורי החייב ועסקיו, איתור כספים ורכוש בבעלותו, מידע על כספים המגיעים לחייב מגורמים שונים, ומקורות הכנסה של החייב. מיותר לציין כי מידע מעין זה יגדיל לאין שיעור את סיכויי גביית החוב מאת החייב.

שיפור תהליך גבייה מלקוחות

  • הכותב איננו עו"ד במקצועו, ואין באמור לעיל בכדי להוות תחליף לייעוץ ו/או טיפול משפטי מקצועי כנדרש.
  • רוצים למנוע בעיות גבייה מלקוחות לעתיד?
  • צריכים לבנות תהליך נכון לגיוס לקוחות חדשים?
  • צריכים לשפר את תהליך הגביה מלקוחות? צריכים לנסח מכתב גביה ללקוח? צריכים לנסח מכתב תזכורת לתשלום?

איך מבצעים את זה נכון, אולי יעניין אותך גם:

ייעוץ פיננסי לעסקים

ייעוץ ופיתוח עסקי

טלמרקטינג, טלמיטינג, טלקולקטינג