ניהול יעדים ואפקטיביות אישית – תבדוק לאן אתה מוביל את העתיד שלך? אולי אתה כבר שם…!

ניהול יעדים ואפקטיביות אישית – אניית תיירים עגנה לחופו של כפר דייגים קטן במקסיקו. התיירים שירדו מהאנייה החמיאו לדייגים המקומיים על המקצוענות שלהם ואיכות הדגים שהם מצליחים לדוג ושאלו את הדייגים כמה זמן לקח להם לדוג את כל הדגים. "לא הרבה זמן" ענו הדייגים במקהלה.

ניהול אפקטיבי של הזמן

"מדוע אתם לא נשארים יותר זמן לדוג הרבה יותר דגים?" הדייגים ענו לתיירים ואמרו שהדגים שהם הצליחו לדוג ממש מספיקים להם ולמשפחתם וממלאים את כל הצורך שלהם.
"אבל מה אתם עושים בשאר הזמן?" שאלו התיירים. " אנחנו ישנים עד מאוחר, משחקים עם הילדים שלנו, לוקחים הפסקה ומנוחה עם הנשים שלנו, בערב אנחנו פוגשים את החברים בכפר, שותים קצת, מנגנים בגיטרה ושרים כמה שירים? יש לנו חיים שלמים ומלאים".

ניהול יעדים ואפקטיביות אישית

אחד התיירים התערב ואמר לדייגים: "תראו, אני בעל תואר שני במנהל עסקים ואני יכול לעזור לכם. אני מציע לכם, קודם כל, להשקיע יותר זמן בדיג כל יום, כך תוכלו לספק את הצרכים של המשפחה ואת שאר הדגים תוכלו למכור, עם הרווחים תוכלו לקנות ספינת דיג גדולה" "ואז?" ? שאלו הדייגים "מה נעשה?"

ניהול זמן ומשימות

"עם הרווחים הנוספים שיהיו לכם בעזרת ספינת הדיג הגדולה תוכלו לרכוש ספינה נוספת ולאחר מכן עוד ספינה עד שיהיה לכם צי ספינות שיעסקו בדיג המוני וכך במקום למכור את השלל לצרכן הרגיל הממוצע תוכלו לנהל משא ומתן עם מפעלים גדולים לעיבוד דגים ואולי אפילו להקים מפעל כזה משלכם" "אתם תוכלו, כמובן לעזוב את הכפר הקטן הזה ולעבור לגור בערים גדולות כמו: מקסיקו סיטי, ניו יורק, או לוס אנג'לס!" "משם תוכלו לנהל ולפקח על העסק הגדול שלכם".
"וכמה זמן זה צריך לקחת עד שנגיע לזה?" שאלו הדייגים. "עשרים עד עשרים וחמש שנים" ענה התייר.
"ואז?" שאלו הדייגים "מה נעשה, לאחר מכן"?
נו טוב, ידידי, זה יהיה החלק הכי מעניין, כשהעסק שלכם יהיה באמת גדול תוכלו לקנות ולמכור מלאים גדולים מאוד ולעשות רווחים של מיליונים.
"מיליונים, באמת?" תמהו הדייגים. ו"אז מה נעשה?"
"הו", ענה התייר "לאחר מכן תוכלו לפרוש בשקט לגמלאות, לעבור לכפר קטן וחמוד ליד חוף הים, לישון עד מאוחר, לשחק עם הילדים, לדוג כמה דגים, לעשות הפסקה ולנוח עם האישה, בערב תבלו עם החברים שלכם בשתייה ונגינה בגיטרה…".
"עם כל הכבוד, אדוני, אבל זה בדיוק מה שאנחנו עושים עכשיו. אם כך מה הטעם לבזבז עשרים וחמש שנים…"?
מוסר השכל : תבדוק לאן אתה מוביל את העתיד שלך? אולי אתה כבר שם…!