יועץ ארגוני – שיפור ופתרון בעיות

יועץ ארגוני – הוא כלי שעשוי להיות בעל ערך רב לכל עסק, חברה או ארגון, קטנים כגדולים, בכל התחומים. למרות זאת מנהלים רבים מתלבטים אם לשכור את שירותיו של יועץ מקצועי, והדבר מובן: המשאבים העומדים לרשותו של כל ארגון מוגבלים, ולא פשוט להתחייב להוצאה כספית ולהקדשת זמן ואנרגיות לתהליך שאינו הכרחי – אבל המציאות היא שמדובר בהשקעה משתלמת מאוד.

פתרון בעיות

כדי לעזור לכם להבין איך יועץ ארגוני יעזור גם לכם לפתור בעיות ולשדרג את ההתנהלות, הכנו עבורכם את המאמר הבא.

מה כולל ייעוץ ארגוני?

ייעוץ ארגוני הוא תהליך מובנה ומסודר שראשיתו בהתבוננות מעמיקה אל המרכיבים השונים בהתנהלותו של הארגון, המשכו בהגדרת יעדים וגיבוש צעדים אופרטיביים לעמידה באותם יעדים ושיאו בהענקת כלים למנהלים, ולעתים גם ישירות לעובדים בדרגים שונים, על-מנת שיוכלו להוציא לפועל את כל התוכניות שפותחו במטרה להשביח את התנהלות הארגון. בנוסף עשוי הייעוץ לכלול גם מעקב אחרי הטמעת השינויים במחלקות השונות של הארגון.

איך יועץ ארגוני פותר בעיות ביעילות?

יישום כל המרכיבים הנ"ל של תהליך ייעוץ ארגוני נשען על ידע רחב היקף בכל הנושאים הרלוונטיים: פסיכולוגיה ארגונית, אסטרטגיה עסקית, שיווק, הנעת עובדים, תקשורת פנים ארגונית, תקשורת חוץ ארגונית ועוד. בנוסף מספק יועץ ארגוני מקצועי נקודת מבט חיצונית, שמטבעה מאפשרת זיהוי מדויק של כלל הגורמים לבעיות שונות שמונעות מהארגון לממש את המשאבים העומדים לרשותו ביעילות מרבית ולהגיע למטרות שהציב לעצמו.

פתרון בעיות בארגונים

בין האמצעים לפתרון בעיות ושדרוג התנהלות באופן כללי: שינוי התרבות הארגונית, זיהוי החוזקות ומיצויין, ניצול מיטבי של ליבת הארגון מצד אחד ושל הזדמנויות שנוצרות כתוצאה מגורמים חיצוניים לארגון מצד שני, עריכת סקרים פנים ארגוניים וחוץ ארגוניים, אימון מנהלים, שיפור היכולות האישיות הרלוונטיות של העובדים ועוד.

איזה שיפור תראו בהתנהלות העסק?

ייעוץ ארגוני מחייב השקעת כסף ומשאב יקר ערך נוסף בכל ארגון, זמן, אבל התמורה גבוהה מאוד. בפרט ניתן לראות שינוי עצום לטובה בחברות ועסקים שנקלעו למשבר, בין אם עקב כשלים פנימיים ובין אם עקב תמורות חיצוניות, ובארגונים שסובלים מקיפאון ומחוסר יכולת להתאים את עצמם למציאות שלא מפסיקה להשתנות. גם בחברות ועסקים ששואפים להתרחב וליהנות מצמיחה משמעותית עשוי יועץ ארגוני לשפר את הביצועים באופן דרמטי.

שיפור ארגוני

את השיפור ניתן לראות במספר אפיקים מרכזיים: שורת רווח מרשימה יותר, שביעות רצון גבוהה יותר של העובדים ואיתה גם מחויבות רבה יותר לארגון ותוספת של ממש לפרודוקטיביות, חיבור טוב יותר לגורמים השונים שמחוץ לארגון, תקשורת חיובית יותר בין החלקים השונים בארגון ובין בני האדם שמרכיבים אותו, ניהול זמן יעיל במיוחד, ועוד.

אולי יעניין אותך גם :

יועץ ארגוני

שינוי ארגוני – תהליך ואסטרטגית צמיחה

סקרים ארגוניים

סוכני שינוי בארגוניים מיהם?

ייעוץ ארגוני

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.