מהי הצהרת המשימה וכיצד יוצרים אותה?

חזון חברה – "הצהרה המשימה"  / "הצהרה משימה" / "הצהרת משימה" של הארגון לבי המשימה שבכוונתנו להשיג על ידי עצם קיומו משלבת בתוכה הן את תמצית זהותו והן את "קריאת הקרב" שלו.

הצהרת המשימה נותנת מענה תמציתי לשלוש שאלות יסוד :

מי אנחנו? מה אנו עושים? לאן אנו חותרים?

עצם ניסוח ההצהרה ו "גיבוש החזון" ו/או "כתיבת החזון" מחולל תהליך של בידול הארגון מארגונים אחרים בסביבת הפעילות שלו, מסייעים לו ליצור לעצמו זהות ואופי ייחודיים ומאיצים תהליך הגדרת נתיב או דפוס התפתחות לטווח הארוך (ארגונים רבים נוטים לנסח את משימתם במונחי רווח. משימה המבוססת על עשיית רווחים כאל מטרה מונעת מהארגון לבדל את עצמו מהמתחרים שכן יעד הרווחיות משותף לכולם). ללא תפיסה ברורה של מה הארגון אמור לעשות וממה להימנע וללא חזון המגדיר לאן צריך להתקדם, קשה למנהלים ליצור אסטרטגיה ולתפקד כמנהיגם)

חזון חברה – תהליך הצהרת המשימה של הארגון כולל שלושה מרכיבים:

א. הבנה באיזה עסק החברה נמצאת.
ב. החלטה מתי לשנות את המשימה ולהחליף כיוון פעילות.
ג. תקשור המשימה באופן ברור, מלהיב ויוצר השראה לכל הסביבות הקריטיות של החברה.

הבנה והגדרת העסק – "חזון ארגוני"

לדוגמא: נמצאת בעסקי המחשבים (הגדרה מכוונת מוצר HP ההחלטה באיזה עסק אנו נמצאים אינה קלה ואינה מובנה מאליה. האם אנחנו בעסקי מידע ועיבוד נתונים (הגדרה מוכוונת שירות וצרכי לקוח) או לחילופין האם היא חברת הי-טק?
הגדרה לאיזה תחום פעילות משתייך העסק שלנו מחייבת להביא בחשבון שלושה גורמים :
א. צרכי הלקוחות, או איזה  צורך אנו אמורים למלא?
ב. פילוח לקוחות: את צרכיו של מי אנו עומדים למלא?
ג. הגדרת טכנולוגיה: כיצד ימלאו צרכי הלקוחות?
הגדרת העסק במונחי איזה צורך, לאיזה לקוח ובאיזה אופן ימולא הצורך מכוונת אותנו להסתכל החוצה לעבר הלקוחות והשווקים ובאותו זמן להתבונן פנימה ולשאול מי אנחנו ומה אנו עושים – "הצהרת החזון".
אולי יעניין אותך גם :
0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.