ניהול מותג – מנהל מותג

הגדרת תפקיד

ניהול מותג – מנהל מותג הוא למעשה המנהל העסקי ו- "הבעלים" של המותג שתחת אחריותו, והוא אחראי, מ- א' ועד ת' להצלחתו של המותג. בנייה ומימוש האסטרטגיה השיווקית לכל מותגי הבית, כתיבת תוכנית עבודה והוצאתה לפועל.

ניהול תהליכי פיתוח מוצרים בכל ההיבטים (טכנולוגי, רכיבים, יצוא, מיתוג מחדש ויצירת שפה עיצובית ושיווקית אחידה ובולטת, אריזות), קביעת מגוון המוצרים, תמחור ותחזוקה שוטפת של מגוון המוצרים של החברה.

תחומי אחריות של ניהול המותג

האחריות חלה החל מאיתור צרכים והבנת הצרכן (איסוף מידע ומחקר שיווקי). ניתוח מידע וגיבוש כל המידע שנאסף לנקודות חשובות שיעזרו לנו בגיבוש אסטרטגיה שיווקית (ביצוע ניתוחי SWOT, ניתוחי שוק, התנהגות צרכנים, הגדרת החזון, המטרות והיעדים שלנו).

גיבוש של אסטרטגית למותג. ניהול תקציב השיווק ומעקב אחר הוצאות.

הכנת תוכנית שיווקית לאחר גיבוש האסטרטגיה (פרסום, קד"מ, יח"צ, דיגיטל, תדמית, הפקת חומרים תדמית ופרזנטציה שיווקים, השקת מוצר או ספק, תכנון נכון של תקציב, לוחות זמנים והיבטים תפעוליים בתוכנית שיווקית). ניהול הנכסים הדיגיטליים, פעילויות במדיות החברתיות והפקת תכנים לאתר.

תמחיר והמחרת המותג.

הצגת המותג ללקוחות הארגון (קיימים ופוטנציאליים).

מתן פתרונות לקשיי המכירה בשטח. השקת מוצר/ ים, מכונות-ציוד-טכנולוגיה /ים או ליין מספק – הובלת התהליך השקה חדשה של מותג מהיבטים תפעוליים (הובלה והוצאה לפועל של השקות ופרויקטים שיווקיים).

בידול המותג מהמתחרים בסביבה העסקית – מאפייני המוצר, יתרונות, ערכים שמייצג, מאפייני צרכן / משתמש.

קביעת מדדים להצלחה וגיוס הארגון לטובת העניין (רכש, תפעול, בניית עץ מוצר, תמחיר והמחרה, מלאי, שירות ועוד).

תכנון נכון של המסר המותג ופרסום שאנו רוצים להעביר – מסר שיעבור את סף הגירוי של הצרכן, תרגום המסרים לאסטרטגיה פרסומית, בחירת מדיה נכונה לפרסום, איך לפרסם בצורה אפקטיבית בתקציב קטן.

שימור לקוחות וקידום מכירות

שימור לקוחות וקידום מכירות – הגדלת סל הפתרונות, השירותים והציודים מול הרחבת מעגל הלקוחות. באילו כלים וכמה להשקיע תחת הקטגוריה של קידום מכירות. מתי עוסקים בקידום מכירות. כיצד לנהל תקשורת אפקטיבית אל מול לקוחות קיימים, כיצד להיעזר בקידום מכירות (הפקת קד"מ ואביזרי נראות ומסחור חזותי לנקודות המכירה) כדי לרכוש לקוחות חדשים.

יחסי ציבור ואינטרנט

מה מעניין עיתונאים, גורמים מפנים, איך יוצרים עניין וגירוי חזק בתודעה. כיצד לנצל את האינטרנט והמדיות הדיגיטליות (נכסים דיגיטליים) ככלי שיווק.

היבטים תפעוליים וכלי ניתוח ובקרה

עבודה נכונה מול גורמי פנים וחוץ לארגון, כגון: ספקים – מחלקה משפטית מחקר, סטודיו לעיצוב גרפי, משרד דיגיטל ויח"צ, אריזות ודפוס, תפעול, תפ"י, טכנולוגיה, ייצור, פיתוח, רכש, מחסן, הבטחת איכות, הדרכה, שירות ועוד. מתי למדוד את הפעילויות ואילו מדדים עומדים לרשותנו. כיצד להסיק מסקנות אופרטיביות לפעם הבאה.

ניהול מו"מ וסגירת חוזי התקשרות עם ספקים. ניהול הקשר עם ספקים בחו"ל, ביבוא והתאמת מוצרים חדשים לצורכי השוק המקומי.

סינרגיה

בין מכלול התפקידים ובעלי התפקידים בארגון ומחוצה לו על מנת לקדם ולפתח את המותג מצד אחד ומצד שני להסיק מסקנות ולמנוע טעויות לעתיד.

אולי יעניין אותך גם :

מנהל שיווק ומכירות

ייעוץ שיווקי לעסקים

יועץ שיווק מכירות

ייעוץ אסטרטגי – קידום אסטרטגיה שיווקית

השוואה בין אסטרטגיית אוקיינוס כחול לאוקיינוס אדום

אסטרטגיה תדמיתית ואסטרטגיה שיווקית והשילוב שביניהן

מה יתרונות המכירה של מוצר כמותג פרטי?

מיתוג עסקים