סינרגיה מהי ובמה תרומתה לארגון? כיצד הסינרגיה פועלת הלכה למעשה בחברתכם/ן? מהן דרכי הפעולה לשימורה?

אינטגרציה וסנרגיה ארגונית

סינרגיה בהגדרתה הפשוטה השלם גדול יותר מסכום חלקיו. במילים אחרות, שיתוף פעולה בין גורמים שונים, המביא לתוצאות טובות יותר מסך התוצאות של כל גורם בנפרד .

יצירתיות ארגונית אמורה להישמר בשלוש רמות – התרבות הארגונית, יצירתיות אישית ויצירתיות צוותית. כעובדים, בין אם אנחנו מופנמים או מוחצנים באישיותנו, הצטרפות לצוות ולהיות חלק ממנו מגדיל ומפרה את היצירתיות האישית. כמנהלים, אם יש לנו את חברי הצוות הנכון אז הדינמיקה הצוותית פרודוקטיבית יותר בהתאם.

אחת הדרכים היעילות ביותר על מנת להבטיח שחברי הצוות נשארים נלהבים ויצירתיים בעבודה, היא לנקוט צעדים מעשיים לשמר את הדינמיקה הצוותית, לבנות ולשמר את שיתוף הפעולה כתהליך לאורך זמן.

יש להקפיד על : כבוד הדדי, לעודד חברויות מחוץ לעבודה, יש להיזהר, מתחרויות שמניעות עובדים מתוך רצון לקידום, ניהול זמן של הצוות, שימור כישרונות קיימים של צוות קיים.

אחד הצעדים היעילים כדי להבטיח שחברי הצוות יישארו בחברה שבעי רצון הוא לוודא שהם מרגישים שהם חלק משמעותי וחשוב בצוות ובחברה. למשל, חשוב כי חברי הצוות יחושו מהמנהלים שאכפת להם מהם כאנשים מחוץ לעבודה ועל הישגיהם במעגלי חיים אחרים, כמו לקחת את הזמן כדי להכיר כל אחד מאנשי הצוות ואת שאיפותיהם בחיים המקצועיים והאישיים שלהם. מנהלים יכולים לעשות זאת בקלות באמצעות שיחה פרטית, או על ידי הקשבה מלאה למה שחברי הצוות אומרים על בסיס יומי, וגם בצד הלא-פורמלי של הארגון, כלומר ניתן להשגה ע"י ליווי ופיתוח מנהלים.

אולי יעניין אותך גם :

אימון מנהלים ועובדים

אימון (coaching) – אישי, ניהולי, עסקי, עסקי משפחתי

ייעוץ ארגוני

יועץ ארגוני

ייעוץ במשאבי אנוש

ניהול משאבי אנוש

שיחות הערכה לעובד – הטכניקה והשלבים לביצוע שיחת הערכה מוצלחת

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.