"עלות שכר למעסיק" – איך לחשב עלות זו של שכר העובד?

שכר – עסקים קטנים ובינוניים לא תמיד יודעים איך לתמחר / לחשב באופן נכון את עלויות העובד וכתוצאה מכך עלולים להיקלע לקשיים פיננסיים. הוצאות אותן צריך לכלול בתמחור עלות העובד מהעלות הקטנה ביותר ועד העלות הגדולה ביותר שצריך.

בעל עסק המעסיק עובדים או מגייס עובדים חייב לחשב את ההיקף הכולל של העלויות שלו כדי לדעת איך לתמחר בצורה נכונה את השכר לעובד, לפחות לשנה קדימה, זאת מבלי שהעסק ייקלע להפתעות והפסדים.

עלויות שכר

כדי לחשב חישוב מדויק, על בעל העסק להביא בחשבון : את כל סוגי העלויות עלויות. כמו כן בעסקים בהם העובדים יוצאים לעבוד אצל לקוחות בקבלנות משנה או אאוטסורסינג, יש להוסיף עלויות "נחבאות". העמסות ישירות ועקיפות (השאלה הנשאלת על מי חלים ההוצאות השונות, לדוגמא: מי משלם לעובד את דמי חופשה? מי משלם את דמי מחלה? האם הלקוח משלם את הארוחות? עבודה בימי חג, טלפון נייד, מחשב נייח או מחשב נייד לצורך ביצוע עבודה, בנוסף לכך עובדים שמועסקים מחוץ לחברה התפעול שלהם דורש עלויות נוספות – השכרת משרד, מנקה, חשמל, ציוד משרדי, עלויות מזכירה ומנהל ועוד…).

הטבות מס בשכר

נתון נוסף שצריך להכניס לחישוב הוא המס, כלומר על כל הטבה נוספת שמקבל העובד מהמעסיק צריך לשלם מס. כאשר המעסיק מחליט לגלם את המס, הכוונה היא שהמעסיק נוטל את המס על עצמו ואת העלות הזו מוסיפים לעלות הכוללת של שכר העובד.

מה כדאי שהמעסיק ייקח בחשבון בחישוב ה עלות הכוללת למעסיק?

עלויות חודשיות קבועות

עלויות חודשיות קבועות – שכר בסיס, נסיעות, חופשה, מחלה, תשלום למוסדות – ביטוח לאומי ומס הכנסה / שכר, היטל עובד זר, פנסיה או ביטוח מנהלים, קרן השתלמות.

עלויות מעביד שנתיות

עלויות מעביד שנתיות – ביגוד, דמי הבראה, מתנות לחגים וימי הולדת.

עלויות חד פעמיות

עלויות חד פעמיות – אחד מסעיפי ההוצאה שמעבידים אינם לוקחים בחשבון היא הוצאה חד פעמית שמתלווה לכניסת עובד חדש שלא היו בתקן מצבת עובדים עד אותו יום, והיא הוצאה נוספת במסגרת "רכוש קבוע" שבא עם העובד, לדוגמא: שולחן, כיסא, טלפון נייח, מכונת צילום-פקס-סורק, מחשב נייח / נייד, טלפון נייד, רכב, ארגז כלים ו/או כל ציוד אחר שדרוש לצורך ביצוע העבודה.

עלויות מעביד חודשיות

עלויות מעביד חודשיות (עלויות המגולמות או לא מגולמות ע"י המעסיק) – ארוחות בעלות מלאה או מסובסדת, שימוש בטלפון נייד, רכב צמוד לצורכי עבודה ומעבר לשעות העבודה, רישיון נוסף לתוכנה.

עלויות משתנות נוספות / עלויות מיוחדות נוספות

עלויות משתנות נוספות / מיוחדות נוספות – שעות נוספות, עבודה במשמרות, בונוס /ים על עמידה ביעדים או שיטת תגמול והנעה לאנשי מכירות ועוד.

אפשרות נוספות לקביעת שכר

אפשרות נוספת לקביעת שכר הינה : "סכום עלות שכר כוללת" / "סכום חבילת השכר" בשיטה זו העובד יוכל לקבוע את מרכיבי השכר שלו בעצמו מתוך עלות כוללת אפשרית שאותה מקצה המעסיק למשרה. במקרה זה העובד מחליט בעצמו מתוך רשימת מרכיבי השכר שהמעסיק יציע לו איך להרכיב את השכר שלו בעצמו.

רוצה לדעת יותר, מוזמן להתקשר ולהיפגש עם המומחים שלנו, אצלך בעסק או אצלנו במשרד!

אולי יעניין אותך גם :

גיוס כוח אדם – תהליך עבודה

שינוי גישה לשימור עובדים – שיתוף צוות עובדים ברווחים

חברת כוח אדם שמגייסת עובדים מאושרים לעסק שלך

גיוס עובדים שבאמת יענו לצרכים של העסק שלך

בעלי מקצוע ותיקים / מנהלים ובכירים / סמנכ"לים / מנכ"לים – מחפשי עבודה?

חשיבות תפקיד מנהל משאבי אנוש בארגון

ייעוץ משאבי אנוש

ניהול משאבי אנוש

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.