פיתוח ארגוני / תרבות ארגונית / נורמות / שינוי ארגוני – מהם?

פיתוח ארגוני מהו?

הגדרת החזון הניהולי והעסקי בעסקים ממנו נגזרת האסטרטגיה העסקית. החזון העסקי הינו ההגשמה המשותפת  לכלל מנהלי ועובדי הארגון (דרך חשיבה, החלטות ועשייה משותפת). הפיתוח הארגוני מחייב :

בחינת יכולות העסק במטרה להציב יעדים לשיפור, הגדרת הייחודיות והמומחיות, והלהבת אנשי הארגון להשגת מטרותיו ויישום חזונו. אנו מטמיעים תהליכים שנבחרו ליישום בעזרת ידע רחב בפסיכולוגיה ארגונית וניסיון רב

בפתרון בעיות בארגון. הגדרת  הבעיה, פתרונה ויישומו המוצלח הם פועל יוצא של נחישות, שיטתיות ועקביות, כלומר שינוי ארגוני. התהליך כולל: פיתוח וליווי השינויים הארגוניים, שיפור או בניית מבנה ארגוני, הגדרות תפקידים

תחומי אחריות סמכות ועבודת צוות, מיסוד ישיבות ניהול או צוות בפורומים שונים, ניהול משימות וזמן, סינרגיה ארגונית, ייעוץ אישי למנהלים, ליווי בעלים / מנהלים כמנהל משותף חיצוני, טיפול ביחסי אנוש בין מנהלים, עובדים,

עמיתים ושותפים, ובין  בני משפחה בחברות משפחתיות (שיפור תקשורת ארגונית ועבודת צוות).

גיבוש תרבות ארגונית – גישות לשינוי תרבות ארגונית – פיתוח וליווי שינויים

גיבוש דפוסי ניהול המשפיעים ומעצבים את הדרך שבה אנשים יפעלו וינהלו פעילות גומלין בארגון. תרבות החברה מהווה את הבסיס לדרך שבה מתבצעים הדברים בארגון. תרבות החברה מתבטאת בהתנהגות הארגונית – כיצד

מנהלים ומעסיקים או קבוצות מתנהגים בהקשר של הארגון. תרבות החברה באה לידי ביטוי  בהתנהגות בחמישה תחומים עיקריים :

נורמות – כללי התנהגות הבלתי כתובים המשפיעים על דרך הביצוע של דברים ואופן הפעולה של בני אדם בארגונים.

ערכי החברה – אמונה במה שטוב ביותר לארגון ובמה שחייב להתרחש.

אקלים הארגון – אקלים העבודה של הארגון כפי שחברי הארגון רואים וחווים אותו.

סגנון הניהול – הדרך שבה מתנהגים ומפעילים סמכות.

מבנה ומערכת – כולל היבטים כגון גמישות במבנה ובאיזו מידה מסגלים גישה בירוקרטית למינהל.

מכן ישנם מצבים שונים בחיי הארגון הדרושים שינוי התרבות הארגונית, לדוגמא : ארגון מחדש \ פיתוח ארגוני, תקשורת, הכשרה, גיוס עובדים, ניהול על פי יעדים, ניהול ביצועים ועוד…

שינויים ארגוניים – התחדשות וצמיחה ארגונית

עסק כמוהו כאורגניזם חי. צמיחה והזדקנות של עסק מתבטאים  בעיקר ביחסים בין גמישות ושליטה עצמית. עסק צעיר נכון להשתנות בקלות יחסית, ושליטתו העצמית קטנה. ככל שהוא מזדקן – התנהגותו נשלטת ונטייתו להשתנות

פוחתת. מטרת השינוי בעסק הינה ליצור התחדשות וצמיחה ארגונית, לשפר התאמת הארגון לסביבתו העסקית. אנו מלווים עסקים  בשינויים הכוללים העברת העסק וקליטת ציוד חדש, כמו גם  תמורה ארגונית ואסטרטגית: שינוי

מבני structual שינוי תוכני contentual ושינוי תהליכי processual.

אולי יעניין אותך גם :

מהו אבחון ארגוני?

ייעוץ ארגוני

יועץ ארגוני

ייעוץ ניהול

ייעוץ ופיתוח עסקי

עיצוב וקביעת תרבות ארגונית לחברה

שינוי ארגוני – תהליך ואסטרטגיית צמיחה

יוצרים סדר בעזרת ייעוץ ארגוני – מה נכלל בשירות זה ומה לא?

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.