מרכז משק – שירות חדש ב "שטרן יועצי ניהול" – ניהול פיתוח כלכלי, קהילתי, רווחה ומזכיר משק בישובים קהילתיים,
מצפורים, מושבים וקיבוצים.
מהות השירות הניתן, ניהול שוטף של כלל פעילות הישוב : ייזום ופיתוח של פעילויות, עסקים ופרויקטים במשק
ובקהילה, משלב הרעיון ועד הביצוע בפועל.
תיאור המשרה – מרכז משק
- אחריות ניהולית ישירה על מנהלי העסקים והקהילה.
- ניהול תחום השירותים לחבר וליווי מנהלי הענפים והפעילויות.
- איתור, ייזום והובלת תהליכים ופרויקטים בתחום המשקי והקהילתי, והוצאה לפועל של הפרויקטים משלב הרעיון ועד למימושם.
- בנית תוכנית אסטרטגית, תוכנית עבודה ותוכנית עסקית שנתית (לקהילה ולענפים בשיתוף מנהלי ענפים) ורב שנתית בשיתוף פעולה עם ההנהלה האסטרטגית, הנהלת הקהילה והנהלה משקית.
- הכנת תוכנית השקעות שנתית ותוכנית חומש ומעקב אחרי הביצוע.
- בניית תקציב הקהילה במשותף עם המזכיר והבאתו לדיון במזכירות.
- מעקב ובקרה שוטפים על הענפים והפעילויות שבתחום האחריות, כולל מעקב ובקרה על התקציב הכולל ודיווח למזכירות.
- כתובת לחברים ולבעלי תפקידים בנושאים הקשורים לשירות וצריכה.
- אחריות ליצירת הכנסות משירותי הקהילה.
- ייצוג הקיבוץ מול גורמי חוץ (גופים ממשלתיים, מקומיים ועסקיים) מועצה אזורית, רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), משרד החקלאות, בתי המשפט ועוד: ניהול משא ומתן, קידום יוזמות ושחרור חסמים.
- אחריות ישירה על תכנון בניה וצמיחה דמוגרפית (הובלת תהליכי תכנון ובנייה בקהילה): כולל ניהול של רכז בניין, שותפות בוועדת תכנון, ריכוז תהליכי השיוך וייזום פרויקטים בתכנון ובנייה.
- שותפות קבועה בהנהלה אסטרטגית (הנהלת הקיבוץ) אחריות ראשית ליישום תוכנית העבודה של הקיבוץ, בהתאם לחוק, לתקנון ולהחלטות ההנהלה והאספה.
דרישות התפקיד – ניהול אגודה שיתופית
- ניסיון ניהולי משמעותי בתחום העסקים והקהילה במצפורים, ישובים קהילתיים, מושבים וקיבוצים.
- ניסיון ניהולי מוכח בניהול עסקים ויכולת ביצוע מוכחת.
- ניסיון בייזום והובלת פרויקטים, ביניהם פרויקטים בתחום הבינוי.
- ניסיון בעבודה מול משרדי ממשלה, רשויות מוניציפליות, עסקים ואחרים. (בדגש על רמ"י, החטיבה להתיישבות, משרד החקלאות, משרד התיירות).
- כישורי מנהיגות, הצבת מטרות, הנעת אנשים ורתימתם, תכנון ותכלול, ניהול משא ומתן ומשימתיות.
- יכולות תקשורתיות מפותחות, אינטליגנציה רגשית גבוהה ויכולת עבודה בצוות.
- הכרות משמעותית עם העולם הקיבוצי.
- יכולת חשיבה וראיה מערכתית.
- כושר מנהיגות ויכולת בהובלה וניהול של תהליכים.
- תקשורת בינאישית, יכולת עמידה בלחצים, הבנת צרכי קהילה רב-דורית.
- הבנה כלכלית, ידע וניסיון בתחום ניהול תקציב, משימתיות, יכולת קבלת החלטות, יכולת תכנון וניהול תקציב ותוכניות עבודה ומעקב אחרי הביצוע.
- ידע ושימוש בסביבת עבודה ממוחשבת עדכנית.
- היקף משרה : 80%-60%.
- תואר ראשון ומעבר לכך במקצועות הניהול.
כפיפות – מנהל מפעל
כפוף להנהלה האסטרטגית (הנהלת הקיבוץ).
- מנהל ישיר של ענפים, מנהלי עסקים, קהילה, בניין.
- משך כהונה : 3 עד 5 שנים, ע"פ אורך קדנציה לממלאי תפקידים ונציגי ציבור.
אולי מעניין אותך גם :