התקשרו עכשיו!
בלוג - מאמרים, חדשות ועדכונים

הנך כאן:

פגישת ייעוץ ראשונית ללא תשלום הזמן עכשיו!

תן לעסק שלך את הדחיפה שהוא זקוק לה. היועצים שלנו יגיעו אליך לפגישת היכרות ללא התחייבות וללא תשלום. לאחר הפגישה נבנה עבורך תוכנית עבודה מעשית לקידום העסק, כולל הצעת מחיר ולוח זמנים לביצוע.

לתאום פגישה :

המומחה בדרך אליך!

השאר/י כאן את פרטיך ונקבע לך פגישת אבחון ראשונית

ללא תשלום וללא התחייבות!

מהי מערכת ניהול איכות?

דרישות כלליות – הארגון יקים, יתעד, יממש ויתחזק מערכת ניהול איכות בהתאמה לדרישות תקן בין לאומי וזה ישפר בהתמדה את האפקטיביות שלה.

תכנון איכות – מהו תכנון איכות במוצר או בשירות? שלושה הממדים בתכנון האיכות :

  • מימד הזמן: תכנון אסטרטגי, תכנון טקטי, תכנון אופרטיבי ותפעולי.
  • מימד הארגון: תכנון מאת ההנהלה הבכירה, תכנון בדרגי הביניים ותכנון מאת הניהול האופרטיבי.
  • מימד טכנולוגי: נהלים, טכניקות וכלים מסייעים בתכנון האיכות.

מבנה תכנית איכות

  • הגדרת יעדי האיכות.
  • הגדרת מרכיבי התהליך.
  • הקצאת המשאבים, הסמכות והאחריות לאורך שלבי התהליך.
  • נהלים והוראות עבודה.
  • תוכנית לבדיקה, בחינה ומבדק בשלבים השונים.
  • נוהל מפורט לשינויים.

קביעת מדדים להערכת מימוש יעדי האיכות

דגימת האיכות

  • עקרונות הדגימה.
  • שיטות הדגימה: לפי משתנים ולפי תכונות.
  • מושגים בדגימה: רמת איכות רצויה, איכות גבולית, עקומת איפיון, סיכון יצרן וסיכון צרכן.
  • סוגי תוכניות דגימה.
  • קבלת החלטות על בסיס תקן ישראלי מס'… הכרת טבלאות ההחלטה של התקן. החלטות על בסיס דגימה בודדת ודגימה כפולה.

הבטחת איכות – מניעת הפתעות – שליטה בתהליך – חסכון בעלויות – שיפור היכולת התחרותית, כלומר דרישות = תוצאות. סטיה מדרישות מחייבת

תגובה  לתיקון-שיפור השירות או המוצר. תרגום דרישות (מוצר / שירות) מול תוצאות = שביעות רצון גבוהה.

מודל ניהול האיכות הבסיסי – מעגל דמינג PDCA. תכנן (Plan) – בצע (Do) – בדוק (Check) – פעל לשיפור (To improve).

שיפור מתמיד של מערכת ניהול האיכות

אחריות הנהלה – ניהול משאבים – מימוש מוצר – מדידה, ניתוח ושיפור – אחריות הנהלה.

תהליך – אוסף פעילויות הממיר תשומות לתפוקה תוך שימוש במשאבים (משאבים מומרים / מעובדים).

תפיסת ניהול איכות כהיום תוך אימוץ הגישה התהליכית – פעילויות מתואמות להכוונה ובקרה של ארגון בהקשר לאיכות. עקרונות ניהול האיכות :

התמקדות בלקוח, מנהיגות, מעורבות עובדים, גישה תהליכית, גישה מערכתית לניהול, שיפור מתמיד, גישה עובדתית לקבלת החלטות, תועלת הדדית בין

הספק לארגון.

הגישה התהליכית במערכת ניהול האיכות מדגישה:

  • הבנת דרישות הלקוח ומילוין.
  • קביעת רצף תהליכים ויחסי הגומלין שביניהם.
  • שקילת התהליכים במונחים של ערך מוסף.
  • קבלת תוצאות של תהליכים בהתבסס על מדידה וניתוח אובייקטיבים.
  • שימוש במודל דמינג – Plan-Do-Check-Act.

דרישות תיעוד מסמכי מערכת ניהול האיכות

  • מדיניות ומטרות האיכות – הצהרות מתועדת של מדיניות האיכות של הארגון, החזון ומטרות האיכות.
  • מדריך האיכות – מסמך המגדיר את מערכת האיכות של הארגון.
  • נהלים – מסמך מוגדר לביצוע פעילות או תהליך לשם הבטחת או השגה של תוצאה רצויה.
  • הוראות עבודה – מסמך המגדיר איך לבצע משימות חשובות בתוך יחידה ארגונית.
  • עזרי עבודה – כלים ארגונים שפותחו להכוונה ולמילוי דרישות כגון: טופס / רשימת תיוג, תוכניות איכות, רמת בדיקה-דגימה-תוכנית דגימה, מסמכים חיצונים, תיאורי תפקיד.

אולי יעניין אותך גם :

אבטחת איכות ומצויינות עסקית

ניהול הבטחת איכות במיקור חוץ

ועדת סקר והנצלה MRB

שיטות מתקדמות להבטחת איכות ומצוינות עסקית

מהם התועלות שעסקים, ארגונים וחברות מפיקים ממערכת ISO

TQC עקרונות בקרת איכות כוללנית

שתפו את הפוסט

Call Now Button