מה יכול ניהול כספים במיקור חוץ – לעשות עבור החברה שלכם?

ניהול כספים אישי – העולם העסקי של ימינו מציב בפני כל חברה אתגרים רבים, ומחייב מקצועיות מרבית בכל אחת מהעמדות ובפרט בתפקידי המפתח.

ניהול כספים מושכל

חשיבות רבה במיוחד יש לתחום הפיננסי – ניהול כספים מושכל, שמבוסס על ידע רחב היקף ולא פחות חשוב, ניסיון עשיר, מצמצם את הסיכון להתפתחות משברים, מבטיח את מיצוי ההון שעומד לרשות החברה כמו גם מציאת פתרונות משתלמים במיוחד כשנוצר צורך בגיוס הון נוסף, משפר תהליכי תמחור גבייה, תומך בקבלת החלטות (בזכות ניתוחים אנליטיים רלוונטיים) ובאופן כללי מהווה בסיס איתן להתנהלות מיטבית של כל עסק.

ניהול כספים נכון

במקרים שבהם אין בחברה אדם מתאים למילוי תפקיד מנהל כספים באופן המקצועי ביותר, כך שיתקיימו כל האיכויות החשובות הנ"ל, מומלץ לשקול את העברת ניהול הכספים למיקור חוץ (Outsourcing).

מה כולל השירות של ניהול כספים במיקור חוץ?

כל עסק נדרש להתנהלות יעילה במיוחד על-מנת לשגשג במציאות תחרותית, ועל כן הקונספט של אאוטסורסינג הופך מקובל יותר ויותר, בעוד ועוד תפקידים. אם בעבר הוצאו מחוץ לעסק פעולות ספציפיות שלא מהוות את ליבת הפעילות של שום חברה, הרי שכיום ניתן למצוא גם מנכ"ל במיקור חוץ, סמנכ"ל במיקור חוץ ומנהל כספים שאינו חלק אורגני מהעסק אלא חיצוני לו – וכמובן שגם כך הוא רתום כולו לטובת החברה.

ניהול כספים לחברות

בין השאר כולל שירות ניהול כספים במיקור חוץ גיבוש תקציב תפעולי, הכנת תוכניות פיננסיות ארוכות טווח, פיקוח על הנהלת החשבונות של העסק, קביעת מדיניות להיערכות לקראת האטה או מיתון, הובלת תהליכי תמחור מושכלים, סיוע בגיוס משקיעים ואשראי, ניהול שוטף של תזרים המזומנים כולל השבחת תהליכי גבייה, הפקת הדוחות הדרושים לניהול העסק, התוויית מדיניות לעתיד והתנהלות תקינה מול רשויות המס, בקרה על פרויקטים, ועוד.

באילו מקרים כדאי במיוחד להעביר את ניהול הכספים לאיש מקצוע חיצוני?

ניהול כספים אישי – ליווי עסקי של מנהל כספים מנוסה ומוכשר עשוי לתרום לכל חברה, בכל שלב של התפתחותה. בפרט מומלץ לנצל את האופציה רבת היתרונות במקרים הבאים:

עסקים משפחתיים

במקרים רבים עסק משפחתי הוא תוצר של רצון להגשים חלום של אחד מבני המשפחה, והוא מוקם ללא הידע המקצועי הניהולי הדרוש לשם מיצוי מקסימלי של הפוטנציאל. בהתאם אחד המפתחות של פיתוח עסקים משפחתיים הוא שילוב מושכל של אנשי מקצוע חיצוניים, ובפרט כך הדבר כשהיקף הפעילות העסקית לא מצדיק מנהל כספים במשרה מלאה.

מנהל כספים חיצוני לעסקים

הפתרון האידיאלי הוא ניהול כספים במיקור חוץ, שירות שמאפשר טיפול מקצועי במיוחד בפן הפיננסי מבלי להרבות בהוצאות מיותרות.

עסקים קטנים ובינוניים

מנהל כספים חיצוני מעניק באופן כללי עזרה לעסקים קטנים ותורם רבות לתהליכי פיתוח עסקים בינוניים. למעשה זוהי דרך יעילה מאוד לצמוח, עד שהעסק גדול מספיק כדי להעסיק מנהל כספים במשרה מלאה.

עסקים שנקלעו למשבר פיננסי

היכולות הגבוהות של מנהל כספים מומחה והניסיון הרב שלו מסייעים גם להבראת עסקים שנקלעו למשבר.

מיקור חוץ

במצבים אלה הדגש הוא לאו דווקא על ההתנהלות הפיננסית השוטפת, אלא יותר על ייעוץ עסקי וכלכלי במטרה לשנות דרכי התנהלות שגויות ולסייע לעסק להבריא. בדרך כלל מיקור החוץ יתבצע לפרק זמן קצוב, עד לפתרון המשבר, התייצבות העסק ועלייה על דרך המלך.

אולי יעניין אותך גם :

ניהול כספים

ייעוץ פיננסי לעסקים

בשביל מה צריך תזרים מזומנים?

גבייה נכונה ומקצועית מלקוחות – חובות וחייבים, דרכי פעולה והתגוננות

שרותי ניהול חיצוני לעסקים

ייעוץ כלכלי לעסקים קטנים ובינוניים

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.