שמירת עובדים – מעסיק צריך לראות קודם כל את העובדים ברמה האנושית, בצרכים שלהם, ביכולת ההתפתחות שלהם ובניהול הקריירה שלהם.
הדרך שלנו לעשות זאת היא מציאת פתרונות הולמים לצרכים שונים, לאנשים שונים ולהוציא אותם אל הפועל. אחד הפתרונות הינו עושר עיסוקים, ניוד
עובדים ותהליכי למידה מותאמים. התהליכים האלה הינם השקעות שמחזירות את עצמן ROI.
שימור עובדים ופיתוח עובדים – למניעת תחלופה ו/או נטישה של עובדים וגיוס עובדים חדשים כל הזמן (תחושה של "תחנת מעבר" בעיני העובדים).
צעדים מתבקשים לשימור עובדים : בניית גאוות יחידה. טיפוח מצוינות. הגדרת מטרות ברורות וברות השגה. עקביות בניהול. שקיפות. ניוד פנים ארגוני
וקידום עובדים. חופש פעולה, יוזמה ויצירתיות. כבוד ואמון. ניהול גמיש. תנאי עבודה סבירים.
עבודה מהבית
עבודה מהבית – עידוד עובדים להגיע למשרד. אין תחליף לאינטראקציה – עבודה מהמשרד פנים מול פנים. לסיכום משאבי אנוש היום מעורבים בכל
סיטואציה עסקית ומסחרית מעבר לעיסוק ברווחה ובכיף לעובדים.
אימון אישי – אימון אישי למנהלים
ניתן להצמיד מנטור ניהולי מקצועי מיומן המגיע לתהליכים עם מגוון ארגזי כלים מעשיים מהשטח למנהלים צעירים על מנת לשפר מיומנויות וחשיבה
יצירתית רב-תחומית, אתגרית מעצימה.
שמירת עובדים – שיטות לשימור עובדים
חזון העובד
חזון העובד – תמונה עתידית של חיי העובד, אותה הוא רואה בעיני רוחו. התמונה כוללת דימוי של עצמו וסביבתו בעתיד ומעוררת בו השראה
ומוטיבציה לפעול כדי להגשימה. חזון רב – עוצמה הוא חושי, מלהיב, ממגנט, ומעורר את רצונו של העובד לממש את התמונה. החזון מציע לעובד
כיוון ויכול להעניק משמעות לחייו.
פרמידת הצרכים של מסלאו
שימור עובדים בשיטת "פרמידת הצרכים של מאסלאו" – מילוי הצרכים הבסיסיים של משכורת טובה שתוכל לקיים אותנו ללא חשש. ביטחון
שהסביבה שלנו בטוחה ושהמצב יציב. שייכות וקבלה לקבוצת עובדים שמקבלת אותנו ואוהבת אותנו. הערכת מהקולגות, המנהלים והעובדים
שעובדים איתנו. מימוש עצמי.
חוגי איכות – שיתוף עובדים בניהול
להקים חוגי איכות / פיתוח מוצרים, שירותים וטכנולוגיות / שיתוף עובדים בניהול (התחשבות בדעת והצעות העובדים) – שיטות אלה גורמות לעובד
לאהוב ולהתחבר רגשית למקום עבודתו. לתת לעובדים הרגשת חשיבות במקום, מה שלא יתן לעובד רצון לעזוב את מקום עבודתו.
שיחות הערכה והכוונה – שמירת עובדים
ביצוע שיחות הערכה והכוונה חצי שנתית לעובדים – במטרה לבחון התקדמות לקבוע יעדי שיפור והתקדמות, לבחון בשיתוף העובד, אפשרות לקידום
בתפקידי רוחב או התקדמות. סיכום שיחות הערכה גם ישמשו את ההנהלה בסוף / תחילת שנה בשיקולי מענק חד פעמי ו/או תוספת בשכר.
שותפות עסקית
הרגשת שותפות – מתן הרגשת שותפות בכל תהליך של שינוי והתפתחות בארגון (חברה או מפעל). במצב זה העובד ירצה תמיד בטובת הארגון ולא
יעזוב אותו.
תשלום כספי – מענקי שימור
- הבטחה כספית בנקודות זמן מסוימות – המטרה ליצור מצב בו העובד לא יעזוב את מקום עבודתו באמצע תקופה, מהלך שיכול לגרום לו לאובדן מענק כספי.
- מענקי שימור – מענק שימור מטרתו היא לשמר את העובד לפרק זמן מסוים בתוך הארגון (נכלל בתוכנית הטבות).
- חלוקת בונוס (מענקים) – על שאיפה למצויינות והתפתחות אישית. לויאליות וקידום החברה וצרכיה, כולל ביצוע תפקידי רוחב. התמדה והגעה סדירה למקום העבודה והקפדה על נהלים.
תוכנית – רווחה לעובדים – כוח אדם
- תוכנית רווחה לעובדים – דאגה לרווחת העובדים, פעילויות רווחה שמגבשות את צוות העובדים ויוצרות מוטיבציה ו- DNA מיוחד לארגון. במסגרת זו ישנה גם התייחסות אישית באירוע מיוחד כמו יום הולדת, נישואין, הולדת בן / בת, חתונת ילד, לידת נכד.
- עידוד עורך חיים בריא – הפסקת עישון, עידוד פעילות גופנית ועוד.
פיתוח מנהלים
פיתוח מנהלים – מתוך רצון להצמיח דרג ניהולי והקניית כלים (בעזרת אימון אישי ו/או אימון אישי למנהלים) בנושאי ניהול עובדים, תקשורת בינאישית
יעילה, ניהול זמן ומשימות, ניהול משברים וכדומה.
הכנת תוכנית הדרכה והכשרה
הדרכה ופיתוח עובדים – הדרכה פנים / חוץ ארגונית (ימי עיון) בתחומים ניהוליים, מקצועיים, חידושים, פיתוחים טכנולוגיים, מחשוב, בטיחות ועוד…
גם אתם חושבים כך? אנחנו מקשיבים לכם… יש עם מי לדבר!
אולי מעניין אותך גם :
סינרגיה מהי ובמה תרומתה לארגון?
שיטות הדרכה – שיטות הדרכה ופיתוח עובדים