תוכנה לעסק
תוכנה – תהליך הבחירה וההטמעה של מערכת מידע כלל ארגונית מהווה צומת אסטרטגית שתוצאות החלטותיה ישפיעו על יכולת הפעולה של הארגון
למשך שנים רבות. זהו תהליך מורכב המהווה שינוי ארגוני, ומטרתו לבחור וליישם בהצלחה את מערכת המידע המתאימה ביותר לצרכיו.
שטרן יועצי ניהול מלווה את הארגון בכל השלבים: ניתוח מערכת, הגדרת דרישות הארגון והכנת מסמך בקשה להגשת הצעות (הכנת מפרט אפיון צרכים
/ דרישות), איתור תוכנות / ספקים מתאימים להגשת הצעות, בחירת ההצעות של הספקים ובדיקת ההתאמה בהתאם לאפיון, סיוע במו"מ, סיוע בהכנת
הסכם רכישה, בחירת מערכת מידע / ספק המתאים ביותר לצורכי הארגון, יישום והטמעת מערכות מחשוב ארגוני, עיצוב ויישום תהליכים ושיטות עבודה
במסגרת הטמעת המערכת, כתיבת נהלים והוראות עבודה לכיסוי תהליכי העבודה המוגדרים, הדרכה וליווי של עובדי הארגון בשלבי האתחול, הלימוד,
הטמעה והיישום.
תוכנה מומלצת
ניהול רצפת ייצור (ייצור רציף) – PLMS
ניהול רצפת ייצור (ייצור רציף) PLMS – ניהול תשתיות ייצור, הוראות ייצור, קישור לבקרים, שליטה ובקרה בקווי הייצור, הפקת דוחות וניהול האיכות,
קיימים ממשקים מובנים לתוכנות ERP, כך שהמערכת המיושמת תעבוד באינטגרציה מלאה וביעילות עם המערכת הארגונית.
Material requirements planning – MRP
Material requirements planning – MRP – היא תוכנה שמטרתה לתכנן את תזמון דרישת החומרים ותכנון העבודה בארגון. דוחות התוכנה הם
המלצות להזמנות רכש והמלצות לפקודות עבודה. התוכנה משמשת בעיקר את אנשי תפ"י (תכנון פיקוח ייצור) והרכש.
Warehouse Management System – WMS
Warehouse Management System – WMS – תוכנת WMS מתמחה בניהול מחסנים. תוכנת WMS מאפשרת שליטה, ניהול ואופטימיזציה של
המשאבים לניהול המחסן וההפצה: מלאי מוצרים ופריטים. שטחי ונפחי אחסון. מיקום ואיתור פריטים. אמצעי אחסנה ושינוע (רגילים ואוטומטים).
מחסני משנה ותת מחסנים. ניהול מחסנים ללקוחות שונים. פעילויות ותהליכי עבודה (אריזה, משטוח, ליקוט, ברקוד ועוד). כוח אדם במחסן וקבלני
חוץ. מערך ההפצה והתובלה (ניתן ליישם מודול הפצה המאפשר בניית מסלולי הפצה אופטימאליים). תוכנת WMS מאפשרת שליטה, ניהול
ואופטימיזציה של המשאבים לניהול המחסן ומרכז ההפצה – מלאי מוצרים ופריטים, שטחי ונפחי אחסון, מיקום ואיתור פריטים, אמצעי אחסון ועוד…
תוכנה לניהול רצפת ייצור – MES – Manufacturing Execution Systems
תוכנה לניהול רצפת ייצור MES – Manufacturing Execution Systems – תוכנה לניהול משאבי ותהליכי רצפת ייצור ובמקביל – לאסוף, לנתח,
ולהציג בזמן אמת נתונים בחתכים שונים (ליעילות משאבים ומדדים תפעוליים הדרושים לשיפור מתמיד של תהליך הייצור). התוכנה מאפשרת לבקר
ולתת משוב תהליכי על כל הפעילויות החיוניות ברצפת הייצור בזמן אמת. תכונות ויכולות המערכת הן : עקיבות אחר המוצר, עקיבות וניתוב המוצר
על רצפת הייצור, ניהול התכנון, מעקב אחר מלאי בתהליך והזמנות ברצפת הייצור, זימון ייצור, בקרת פגומים בזמן אמת וכיוצא בזה. חלק מהיתרונות
של שימוש בתוכנה שכזו הינו שיפור פריון העבודה, עמידה בלוח זמני תכנון הייצור והגדלת איכות המוצר (התוכנה מעניקה יתרונות בבקרה ומשוב
תהליכי, הקטנת עלויות הייצור והגדלת הרווחיות, מתן יתרון תחרותי בשוק אל מול מתחרים). להלן חלק מהשימושים בתוכנה : הכנת הוראות הייצור,
הנדסת ייצור, תכנון משאבי הייצור, בקרת תהליכים בייצור, גאנטים, איסוף דיווחים ממוחשב, ניהול מלאי ריצפת הייצור, בקרת תחנות עבודה ומכונות,
ניהול אצוות ועוד…
TMS – מערכת לתכנון וניהול אופטמלי של הובלות ולוגיסטיקה בזמן אמת
TMS – מערכת לתכנון וניהול אופטמלי של הובלות ולוגיסטיקה בזמן אמת – המערכת נותנת מענה, לאתגרים העיקריים בניהול מערכת קמעונאית
ומערכת תחבורה. ברמה האסטרטגית : היכן נדרשת השקעה לייעול התהליך – במחסנים, בנקודות ההפצה, מהו התהליך הלוגיסטי הרצוי?
כמה מרכזי הפצה צריכים להיות והיכן צריך למקמם?
לאיזה מחסן לשייך כל לקוח?
מהם משאבים הנדרשים – למילוי המשימות באופן האופטימאלי – כ"א, משאיות, אמצעי העמסה. בניית תוכנית ליצירת בסיס מערך לוגיסטיקה והפצה
יעיל וחסכוני. קבלת תמונה מדויקת של המצב בפועל.
- בניית תרחישים : לצורך מענה על שאלות כמו – היכן לבנות תחנות עצירה. ביצוע הדמיות. חיזוי סופי של עלויות. הקצאה אופטימאלית של לקוחות לאתרי הפצה.
- ברמה הטקטית : צפי צרכי הלקוחות. מהו צי הרכב הדרוש לחודש / השבוע הקרוב. מהי ההשפעה של הגידול בביקוש או תוספת לקוחות חדשים.
- ניהול מבצעי בזמן אמת : איך להגיב כמעט בזמן אמת, על פקקי תנועה, ביקוש דחוף, שינוי בביקוש, שינו בהתאם של המשאבים – משאיות ונהגים.
Enterprise Resource Planning System – ERP
Enterprise Resource Planning System – ERP – תוכנה לתכנון וניהול משאבי הארגון, התוכנה משמשת לעיבוד נתונים מינהלים (לדוגמא :
משאבי אנוש, כספים, שיווק, לוגיסטיקה, תפעול וכו'), כמקשה אחת. גישת ה- ERP שונה מהגישה הקלאסית בכך שהיא מאחדת את כלל מערכות
המידע של הארגון למערכת אחת באופן המאפשר שימוש במידע משותף באופן אינטגרטיבי ובעל ממשק אחיד. טכנולוגיה לאיסוף וסנכרון המידע
בארגון ומחוצה לו – אמצעים לאיסוף וסנכרון מידע ברצפת הייצור ובמחסנים (מחשב PC, מסופון / טאבלט, בקר מתוכנת, סורקי ברקוד). אינטגרציה
מלאה למערכת ERP.
מחולל תחזיות PRO
מחולל תחזיות PRO – התכנה כוללת כלים מתקדמים לניהול תחזיות מכירות, רכש, מלאי והצגתם בפורמטים ברורים המאפשרים לתמוך בקבלת
החלטות נכונות לארגון. אז מה ניתן לבצע במערכת שכזו? המערכת מאפשרת לבצע במהירות רבה מגוון רב של פעילויות וביניהן :
- חישוב תחזית על בסיס נתוני עבר בכלים סטטיסטיים ושיטות שונות.
- ניהול תחזיות למוצרים חדשים.
- ניהול תחזיות למוצרים קיימים.
- ניהול מוצרים היררכי במספר רמות ומשפחות.
- יכולת שינויים בכל רמה בתחזית.
- חישוב מלאי ביטחון ונקודת הזמנה, כמות להזמנה (תכנון מלאי / רכש מקומי וייבוא מחו"ל).
- חישוב פרטו ו- ABC למוצרים.
- ניהול דוחות בחתכים שונים.
- השוואה בין תחזית לפעילות בפועל.
- ניהול טעויות וניתוח טעויות בתחזית.
- בניית מודלים המתאימים לתחזיות התלויות באירועים, כגון: חגים, מבצעים לקידום מכירות, אירועים המשפיעים על צריכת המוצר.
- ניתוח עונתי – תחזית עונתית.
- ניתוח תחזית למוצרים עם צריכה נמוכה ותקופות רבות ללא צריכה.
- ניתן להוסיף גם משתנים שונים במשפיעים על התחזית, לדוגמא: מבצעי מכירות (מחירים ופרסום וכד'), חגים ואירועים, תקופות זמן.
- בנוסף המתכנן יכול להוסיף נתוני המרה, לדוגמא: יחידות אריזה, ורמת שירות נדרשת, מלאי, החזרות ועוד…
- ניתן להוסיף ערכים עתידיים לתחזית ולהציגם בשכבה נוספת על התחזיות האחרות שהוכנו ע"י ההנהלה, השיווק או הייצור או תצוגת התקציב המאושר מול התחזית.
ניהול פרויקטים בבניה
ניהול פרויקטים בבניה – מודול ניהול הפרויקטים שמשולב במערכת ERP עוסק בניהול פרויקטים ליזמים ולחברות קבלניות / חברות ביצוע ומאפשר
לטפל בכל התחומים הקשורים לפרויקט מההיבט ההנדסי, התקציבי, התפעולי והפיננסי כאחד. התוכנה כוללת אפשרויות ל: ניהול ספריות, הגדרת
הפרויקט וחלוקתו לתתי פרויקטים, ביצוע אומדנים, הערכות ותחשיבים, ניהול מכרזים, עריכת חוזים, מעקב אחרי התקדמות הפרויקט, ניהול תקציב
לפרויקט, ניהול לוחות זמנים, הגדרת אישורים לאישור תשלומים והזמנות רכש, קביעת ציוני איכות לקבלני משנה ועוד.
Customer relationship management – CRM
Customer relationship management – CRM – תוכנה לניהול קשרי לקוחות ו- מועדוני לקוחות המאפשרת לארגון לנהל את הקשר עם לקוחותיו.
התוכנה משלבת בין פעולות שיווקיות ללקוחות חדשים לבין פעולות לשימור לקוחות, ופיתוח בסיס הלקוחות הקיים, תוך בחינת הערך הנוצר לארגון
כתוצאה מתהליכים אלו (איסוף מקסימום מידע, עיבודו וניתוחו במטרה להביא לשיפור השירות והגדלת היקף העבודה עם הלקוח).
היתרונות ומאפייני המערכת העיקריים הנם :
- כלי לניהול מועדון לקוחות כאמצעי לשמירת נאמנות הלקוח והגברת הקניות החוזרות, הגדלת סל הקנייה ובסך הכל הגדלת המכירות והשגת תוצאות עסקיות טובות יותר.
- תפעול מועדוני לקוחות הכולל שליחת SMS, ניוזלטר, דיוור, קופון סלולרי, מבצעים, הנפקת כרטיסי חבר מועדון ועוד.
- כלי לניהול קשרי לקוחות ניהול גביה משוכלל הכולל מנגנון "נודניק follow – up ” " למעקב.
- פתרון לניהול השיווק / טלמרקטינג הכולל מעקב לקוחות ותיקים ופוטנציאלים.
- ניהול המכירות, הזדמנויות מכירה כולל תהליכים, ניהול הזמנות.
- ניהול השיווק, קמפיינים שיווקיים, מידע על מתחרים וטלמרקטינג.
- אפשרות לטיפול בלקוחות עפ"י הערכת "ערך הלקוח".
- תיעוד פעילויות המתבצעות בתוך הארגון ושמירת מאגר מידע כלל ארגוני.
- הגדרת מטלות עתידיות – מעקב הצעות מחיר, הזמנות, פגישות, מנגנון המקנה יכולת להגדרה עצמית של פעילויות בארגון.
- מנגנון תזכורות ומשימות לביצוע אוטומטי המתפרץ בעת הפעלת המערכת.
- קישוריות אוטומטית לסביבת ה- office ו- outlook והודעות sms.
- תיעוד וניתוב שיחות טלפוניות הנכנסות לארגון.
- מעקב אחר תלונות לקוח כנדרש בתקן 9001 ISO.
- שרשור / שכפול פעילות לגורמים שונים בארגון ובדיקת מעקב ביצוע.
- ניהול השירות, חוזי שירות, ניהול תקלות ויומן טכנאים.
- ניהול מרכז שירות call center.
- מחולל דוחות ייעודי המאפשר כריית מידע והפיכתו לידע עסקי.
תוכנה לקופות רושמות ממוחשבות
תוכנה לקופות רושמות ממוחשבות – מערכות מכר לענף קמעונאות בתי קפה ומסעדות (חנות, רשת חנויות, רשתות השיווק). הפתרון מותאם מן המטה
לנקודות המכירה / השרות, אלו יכולות המאפשרות לנהל את העסק מכל ההיבטים הפיננסים והלוגיסטיים כאחד. העבודה בעמדות המכירה מתבצעת
עם אפשרות שימוש במקלדת או על גבי מסכי טאצ'.
תוכנה לניהול אחזקה / אחזקת מכונות וציוד בתעשייה
תוכנה לניהול אחזקה – אחזקת מכונות וציוד בתעשייה – תוכנה שמשמשת ככלי בקרה וניהול למנהלי מפעלים ואחזקה (תכנון עבודה ולו"ז ביצוע, תיעוד
הביצוע, עבודה יעילה וחסכונית, מעקב תקלות ותיעוד שלהן, בקרה תקציבית).
יתרונות ושימושי התוכנה :
ניהול אחזקה לפי תקציבים מוגדרים מראש. תכנון עבודה שנתי / חצי שנתי / רבעוני של עבודות ומעקב. ביקורת עלויות שוטפות. אחזקה מונעת –
צמצום תקלות. חסכון בטיפולים מיותרים שאינם במועדם. חסכון של משאבים וכסף (מעקב עלויות עובדים, חומרים, חלקים). דו"חות דיווח תקופתיים.
ניהול אחזקה בשיטות מתקדמות. ניהול ומעקב זימון וביצוע קבלני משנה. כלי לרישום ותיעוד תקלות ועבודות אחזקה (מונעת, שבר). הקפצת משימות
אוטומטית לביצוע (טיפולים מונעים). זיהוי תקלות חוזרות לציוד. שליטה על רכש ומלאי מחסן אחזקה. הפקת דו"חות פרטניים לפי צרכי מנהל אחזקה.
אולי מעניין אותך גם :