אשראי לקוחות
תנאי תשלום – המיון והידרדרות מוסר התשלומים גורמים לתופעה של "גניבת אשראי" לקוחות משלמים מאוחר ממה שנקבע איתם, ואת המחיר – אתם
משלמים, לפניכם מספר דרכים למנוע ולטפל בגניבות אשראי וגם כיצד לטפל בהם. גניבות אשראי הן תופעה שמתגברת בעיקר בעתות מיון. כדי לטפל
בבעיות של מוסר תשלומים, ניתן לנקוט בשתי דרכים: מניעת הבעיה מראש, או טיפול בה כאשר היא מתעוררת.
כיצד למנוע גניבת אשראי?
השתמשו בהוראות קבע. הוראות קבע נתפסות בעיני מרבית מנהלי המכירות כטרטוריה של רשויות מקומיות, חברת החשמל, בנקים ומשרדי הממשלה.
אולם, בבנק שלכם ישמחו לספר לכם כמה פשוט להעביר את כל הלקוחות החדשים שלכם, שאמורים לבצע קניות חודשיות קבועות, ל"תשלום על ידי
הוראה לחיוב חשבון בנק" – הוראת קבע.
כיצד לטפל בגניבות אשראי?
להלן מספר טכניקות, באמצעותן יכול איש המכירות שלכם לטפל בבעיות של גניבת אשראי, הנוצרות על-ידי הלקוחות:
"אני לוקח את הצ'ק, אך זאת הפעם האחרונה" בטכניקה זו מודיע איש המכירות ללקוח, כי הפעם הוא מאשר לו את הצ'ק הדחוי, אך זו הפעם האחרונה".
לאחר שקיבל את הצ'ק וחזר למשרד, איש המכירות צריך להעביר ללקוח מכתב, המפרט שנית את חוסר שביעות רצונות מהדחייה בתשלום ואת
העובדה, כי לא יוכל לקבל זאת בעתיד.
"אני לוקח את הצ'ק הזה" – בטכניקה זאת, ממתין איש המכירות ללקוח, עד שיעביר לרשותו צ'ק חדש על מועד הפירעון עליו הוסכם. אחד מאנשי
המכירות המרבים להשתמש בטכניקה זו הגדיר אותה כ"התנחלות אלון מורה" ההמתנה עד לקבלת התשלום המתאים יכולה לארוך זמן רב, אך
ההתמדה והנחישות יקטינו את הסבירות, כי בפעם הבאה יגלה איש המכירות שהתשלום מגיע בפיגור. העלו מחירים לגנבי אשראי כרוניים: חברות או
ארגונים הידועים כמעכבי תשלומים לספקים, צרכים לשלם על כך. העלו את המחירים של השירותים או המוצרים המוענקים להם, ותנו להם לממן את
האשראי הבנקאי. שנו את מדיניות קבלת אמצעי התשלום: זוהי אחת הדרכים לטפל בלקוחות חדשים, או בלקוחות שהמוניטין שלהם כגנבי אשראי יצא
למרחוק. עבורם, ניתן לקבוע סדרי תשלום מיוחדים, כמו להתנות את העברת המוצרים לרשותם בקבלת תשלום בלבד, וכך לצמצם את ממדי התופעה.
ימי אשראי לקוחות – סיכון אשראי
תנאי תשלום – חייבו בריבית פיגורים: מומלץ לחייב לקוחות, המפגרים בתשלום באופן קבוע, ב"ריבית פיגורים". על ריבית פיגורים, אגב, יש להוציא
חשבונית על "הפרשי מחיר". ברור, כי רק חלק מהחשבוניות על ריבית פיגורים משולמות, אך התוצאה של העברת חשבוניות כאלה מצד חלק לא מבוטל
של הלקוחות, הוא חזרה לתלם ותשלום במועד של החשבוניות שהועבר אליהם.
אולי מעניין אותך גם :
ייעוץ עסקי לעסקים קנים ובינוניים
שירות לקוחות אשראי לקוחות וגביה
גבייה נכונה ומקצועית מלקוחות – חובות וחייבים, דרכי פעולה והתגוננות