ייעוץ פיננסי לעסקים – ניהול עסק כרוך מטבעו בקבלת החלטות פיננסיות רבות ומשמעותיות. במקרים רבים, ובפרט כשמדובר על חברות קטנות, הידע הקיים בעסק אינו מספיק על-מנת להבטיח התנהלות מיטבית תוך התייחסות הן לצרכים בהווה והן לתוכניות עתידיות. למעשה, בלא מעט עסקים הצורך "לכבות שריפות" לא מאפשר תכנון מושכל ועלול לגרום לקשיים פיננסיים, דשדוש, חוסר יכולת לצמוח ואפילו מאבקי הישרדות.

יועץ פיננסי

על-מנת לנווט בשדה המוקשים הפיננסי על בסיס מומחיות רחבת היקף ומיומנויות שנבנו במשך שנים רבות, מומלץ להיעזר בשירות של ייעוץ פיננסי לעסקים.

ניהול במיקור חוץ

במידת הצורך ניתן לבצע מיקור חוץ (אאוטסורסינג) ולהפקיד את הניהול הפיננסי בידי מומחה חיצוני.

מה כולל שירות ייעוץ פיננסי לעסקים?

ראשית, כדאי להדגיש מה לא כולל ייעוץ פיננסי לעסקים: שירות זה לא כולל סיוע בניהול תיקי השקעות – לשם כך יש לפנות לאיש מקצוע בעל רישיון יועץ השקעות. לעומת זאת הייעוץ לעסקים בתחום הפיננסי שמעניקים "שטרן יועצי ניהול" כן כולל שורה ארוכה של פעולות אפשריות:

  • בדיקות כדאיות כלכלית.
  • הכנת תקציבים ומציאת פתרונות מימון להשקעות ולהתרחבות.
  • הכנת תוכנית עסקית ובפרט תקציב מפורט.
  • גיבוש תוכנית הבראה.
  • ניהול תזרים המזומנים בהתאם לאופי הפעילות השוטפת.
  • גיבוש מדיניות המחרה ותמחיר אמיתי ומדויק.
  • ניהול הגבייה והאשראי ללקוחות והבטחת רשת ביטחון פיננסית איתנה למצבי מיתון והאטה.

בדיקות כדאיות כלכלית

רבים מבין בעלי העסקים הם בעלי אופי יזמי ששואף מטבעו להתרחבות. ייעוץ פיננסי של אנשי מקצוע מנוסים מספק נקודת מבט מאוזנת וזהירה לגבי הסיכויים והסיכונים של כל אפשרות פיתוח, כך שההחלטה אם להתרחב, וכיצד לעשות זאת, תתקבל על סמך תמונת מצב מלאה. בדיקת כדאיות כלכלית מומלצת במיוחד גם לקראת הקמת עסק חדש (הכנת תזרים צפי הוצאות והכנסות עם "תמונה עתידית" ברורה וידועה מראש לפעילות יזמית-עסקית חדשה).

במידה ומתקבלת החלטה להתרחב, יכלול הייעוץ הפיננסי גם המלצות על פתרונות המימון הנכונים ביותר בהתאם לצרכי העסק, תוך מיצוי כל האפשרויות הן בשוק האשראי הבנקאי והן בשוק האשראי החוץ-בנקאי.

הכנת תוכניות עסקיות ותוכניות עבודה מעשית תוך שמירה על מסגרת תקציב

אחד המרכיבים הבסיסיים של ייעוץ פיננסי לעסק – בין אם בשלב הקמת, בין אם כזה שמתמודד עם משבר, בין אם לקראת התרחבות ובין אם הסיבה לפנייה לשירות היא רצונו של בעל העסק למצות את הפוטנציאל שלו – הוא בניית תוכנית עסקית על בסיס תקציב מתוכנן היטב וקביעת דרכי פעולה להשגת המטרות הנבחרות.

תוכנית עסקית איכותית, מדויקת ומפורטת מהווה עבור העסק מעין מפת אוצר. לאחר שנקבעות המטרות, מוגדרים היעדים ומגובשת האסטרטגיה המיטבית לעמידה ביעדים אלה, מתורגמים כל אלה לצעדים אופרטיביים: פילוח שוק, הגדרת קהלי יעד, התאמת מוצרים, שירותים ופעילויות לכל קהל יעד, יצירת סלי שירותים ומוצרים, תכנון שיטות עבודה ובקרה, מציאת מימון לכל פעולה שנכללת בתוכנית ועוד.

גיבוש תוכנית הבראה

עבור עסק שנקלע למשבר פיננסי, שירותי ייעוץ או ניהול הוא חבל הצלה ובמקרים רבים ההבדל בין עלייה על דרך המלך לבין סגירת שערים (ההבדל בין ייעוץ לבין ניהול פיננסי לעסקים הוא שבדרך הראשונה אנשי המקצוע החיצוניים מעצימים את הדרג הניהולי בעסק, ואילו בדרך השנייה איש מקצוע חיצוני הופך לאחראי על הפן הפיננסי בהתנהלות החברה).

בניית חוסן פיננסי

בכל מקרה תוכנית ההבראה נשענת על זיהוי חוזקות העסק וניצולן, וכן על אבחון נקודות התורפה וגורמי הסיכון החיצוניים ונטרולם. באמצעות המנופים הנ"ל ניתן לתכנן תקציב מותאם להיחלצות ממשבר, צעדים שיבטיחו תזרים מזומנים שמאפשר פעילות שוטפת תקינה ובניית חוסן פיננסי כך שהסיכוי למשברים נוספים פוחת משמעותית.

ניהול תזרים המזומנים

ניהול לא מיומן של תזרים המזומנים (או היעדר ניהול) עלול להוביל לחובות שמחייבים נטילת הלוואות יקרות ותלות בגורמים חיצוניים (בנקים, חברות אשראי, חברות מימון חוץ בנקאיות). בלא מעט מקרים התוצאה אף עלולה להיות השבתת הפעילות השוטפת ואובדן לקוחות (עקב חוסר יכולת לרכוש חומרי גלם, לתפעל את מערך הייצור וההפצה וכו'). ניהול תזרים המזומנים הוא עוד נדבך בסיסי בשירותי ליווי פיננסי.

המחרה ותמחיר

ייעוץ פיננסי לעסקים קטנים ובינוניים עשוי לכלול גם המחרה (Pricing) ותמחיר (Costing) כדי לחשב מחיר אופטימלי לכל מוצר או שירות נלקחים בחשבון כל העלויות השונות, הרווח המצופה, תנאי השוק, רמת התחרות – והכל תוך התבוננות הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

גבייה ואשראי ללקוחות

ליווי פיננסי עשוי לכלול גם גיבוש מדיניות מתן אשראי ללקוחות כך שמצד אחד לא ייווצרו חובות אבודים ומצד שני ימוצה קהל היעד הפוטנציאלי של העסק – בדרך למקסימום לקוחות ומקסימום רווח.

אולי יעניין אותך גם :

בשביל מה צריך תזרים מזומנים?

ייעוץ פיננסי לעסקים

ניהול כספים

ייעוץ כלכלי לעסקים קטנים ובינוניים

מה יכול ניהול כספים במיקור חוץ – לעשות עבור החברה שלכם?

גבייה נכונה ומקצועית מלקוחות

ייעוץ עסקי

המומחה בדרך אליך!

השאר/י כאן את פרטיך ונקבע לך פגישת אבחון ראשונית
ללא תשלום וללא התחייבות!

Send us mail

* שדה חובה