אימון אישי – קואוצ'ינג למנהלים
אימון אישי למנהלים – האימון עוסק בשיפור יכולותיו האישיות של “המתאמן” / לקוח / בעל עסק / מנהל באמצעות הקשבה, שיקוף, סיעור
מוחות, מתן כלים ופתרונות. כבסיס לעבודה בשיטה זו אנו יוצאים מתוך נקודת ההנחה שהמתאמן הוא בעל יכולות וכישורים אך אינו ממצה
אותם ו”המאמן” תפקידו לסייע בכך בעזרת מתודולוגית עבודה מסודרת ומובנית לתחום.
הגשמת חלומות ופריצת דרך
אימון הנו כלי ל”הגשמת חלומות” ל”פריצת דרך” ומיצוי "פוטנציאל אישי" באמצעות יכולת המאמן לשקף, להקשיב ולסייע למתאמן להתנהל
ולהתקדם בצורה ממוקדת וברורה להגשמת החזון והמטרות שהוגדרו-הוצבו בתחילתו של תהליך (“בנק מטרות”).

המצבים שבהם כדאי במיוחד לפנות אלינו
תמורות ארגוניות ואסטרטגיות
ליווי של אנשי מקצוע מנוסים בתהליכי שינוי וצמיחה ארגונית מקנה למנהלים, ואיתם לחברה כולה, יכולות לחולל את ההתחדשות הנדרשת
באופן הטוב ביותר האפשרי.
מצבי קיצון
אימון במצבי חירום מאפשר "לנער" את הארגון / העסק / החברה ולהבריא אותה. במקרים אלה יבוצע אימון "כירורגי נקודתי" בדיוק לפי
הצרכים הספציפיים הנדרשים.
מנהלים צעירים
מנהלים בראשית הדרך, במקרים רבים, נדרשים לחפות על היעדר הניסיון ביכולות גבוהות במיוחד – אימון אישי למנהלים צעירים מקנה להם
יכולות חיוניות שונות. בנוסף מעניק תהליך הקואצ'ינג למנהלים הזוטרים יחסית את הביטחון בכוחם וביכולת שלהם להמשיך לצמוח במסגרת
העסק, ולתרום לו יותר ויותר, הן בתפקיד הנוכחי והן בתפקידים אליהם יקודמו בעתיד. בדרך זו מובטח מיצוי ההון הניהולי בכל ארגון.
מנהלים בכירים
גם מנהלים שכבר צברו קילומטראז' מרשים בעולם העסקים יכולים להיתרם מאוד מאימון אישי. קואצ'ינג למנהלים בכירים עשוי להתבצע
במפגשים אישיים או תוך כדי עבודה שוטפת (training on the job), "על רצפת היומיום של המנהל"), ובכל מקרה הוא מסייע ביצירת
מוטיבציה מחודשת גם אם ישנה כבר רמה מסוימת של שחיקה, בחידוד ה- Killing Instinct ובהבאתו לידי ביטוי בדרך המיטבית לעסק,
באיתור וטיפוח היתרונות האישיים בנקודת הזמן הנוכחית (שהרי עם השנים גם המנהלים משתנים, ומה ששירת אותם בתחילת הדרך לא
בהכרח עוד רלוונטי), בהתאמת אלמנטים כמו לבוש, גינונים, סגנון דיבור וסגנון לבוש למציאות העכשווית, ועוד. אימון אישי למנהלים
בכירים מתאים במיוחד לקראת כניסה לתפקיד חדש או לאחר מעבר לתחום העיסוק הנוכחי.
התנהלות לא נכונה בעסק
סיבה טובה במיוחד לפנות לאימון אישי למנהלים היא התנהלות לא נכונה של העסק. כדאי לדעת שישנם לא מעט מקרים שבהם העסק
מוקם ללא תכנון מוקדם מקיף ופשוט "מתגלגל" לו. לפעמים אפילו נרשמות הצלחות מסוימות, אבל עד מהרה צצות הבעיות: בלי תכנון
ומיומנויות ניהול התוצאה היא טעויות בשיווק, מכירות לוקות בחסר, כוח אדם מיותר (או דווקא להפך, מחסור בעובדים מוכשרים שמתאימים
לתפקידים השונים בעסק), ניהול גרוע של המלאי שמוביל לביטול עסקאות ולהוצאות מיותרות, שירות פושר, מוצרים סבירים (בשוק שמחייב
הצטיינות), יחסים מעורערים בין ההנהלה לעובדים, היעדר בקרה פנימית נאותה, מדיניות אשראי שגויה, התרחבות לא נכונה ועוד בעיות
שגורמות במקרים רבים לכישלון העסק וסגירתו, גם אם יש לו פוטנציאל של ממש להצליח בזכות היכולות הגבוהות בתחום העיסוק.
אימון ניהול מקצועי
אימון מנהלים מוסיף לאותן יכולות חיוניות גם יכולות ניהוליות הכרחיות וידע מקצועי בכל המרכיבים של הפעילות העסקית (שיווק, מימון, כוח
אדם וכו') ומעביר את העסק מ"התגלגלות" לצעידה בוטחת בנתיב הנכון ביותר עבורו.
אחד המצבים היותר נפוצים שמקשים על התנהלות עסקית מיטבית הוא כאמור קונפליקטים בין המנהלים לעובדים, ובאופן כללי יותר חוסר
יכולת למצות את המשאב החשוב ביותר בכל חברה וארגון, ההון האנושי. אינדיקציה טובה מאוד לקיומה של בעיה זו הוא שימוש של
העובדים בגוף שלישי כשהם מתארים את החברה או את הדרגים השונים של ההנהלה במקום בגוף ראשון.
אנחנו והם
כשהעובדים חשים נפרדים לחלוטין מהמנהלים ("אנחנו" ו"הם") ולכן גם מהחברה, הם לא יתרמו לה כפי שהם יכולים לתרום. הבסיס לפתרון
הוא ליצור תקשורת טובה יותר בין ההנהלה לבין העובדים, והבסיס לתקשורת משופרת שמובילה למעורבות גבוהה יותר של העובדים ועל כן
גם למחויבות מרבית לחברה, הוא הטמעת יכולת חשובה זו אצל המנהלים (שבסופו של דבר הם האחראים לאיכות האינטראקציות עם
העובדים).
יצירת אינטראקציות איכותיות עם העובדים והאצלת סמכויות מושכלת
אינטראקציות איכותיות בין המנהלים לעובדים הן מפתח חשוב להצלחת הארגון שכן הן יוצרות סינרגיה. לכל עובד ישנן יכולות, שאם יבואו
לידי ביטוי ברמה האישית, הצוותית והארגונית, גם הוא ייצא נשכר וגם החברה תרוויח. הקפדה על כבוד הדדי בין כל העובדים בכל הדרגים,
חברויות גם מחוץ לשעות העבודה ותרבות ארגונית שמעודדת יצירתיות תורמות להיווצרות אותה סינרגיה.
תקשורת פתוחה של מנהל עם העובדים
גם יחס אישי מצד המנהל לעובדים הכפופים לו הוא מרכיב נכבד באינטראקציה איכותית – ככל שחברי הצוות מרגישים שלמנהלים באמת
אכפת מהם (גם ביחס להתרחשויות במסגרת העבודה וגם ביחס למה שקורה במעגלי החיים הנוספים שלהם), כך להם אכפת יותר מהעסק.
תחרותיות בין העובדים (ובפרט תחרותיות יתר), לעומת זאת, מחבלת במאמצים ליצירת אותה סינרגיה מנצחת.
מרכיב חשוב אחר הוא האצלת סמכויות
להאצלת סמכויות, ובפרט כשהיא מבוצעת באופן נכון, שני יתרונות: ראשית, מופחת העומס שמוטל על המנהל, ושנית, העובדים מבינים
שנותנים בהם אמון ובהתאם עולה מידת המוכנות שלהם להשקיע בעבודה. את הזמן שמתפנה בזכות העברת מטלות שוטפות לעובדים,
יכול המנהל לנצל לטובת תכנון לטווח ארוך, ארגון משופר, בקרה וקבלת החלטות טובה יותר.
ניהול זמן ומשימות
עוד כדאי לקחת בחשבון כי ככל שמתפתחת תרבות האצלת הסמכויות, כך העובדים לומדים כיצד לבצע עוד משימות בכוחות עצמם, בעיקר
הודות לעובדה שהם לומדים לסמוך על עצמם, והמנהלים מגלים שהעבודה השוטפת מתנהלת היטב כשלהם נשאר זמן פנוי רב יותר. כל
מנהל יכול ללמוד כיצד להאציל סמכויות לגבי כל משימה שהוא לא חייב לבצע בעצמו.
למה כדאי לנסח הצהרת משימה ואיך עושים זאת נכון?
שירות יקר ערך נוסף במסגרת קואצ'ינג למנהלים והנהלות הוא ניסוח הצהרת משימה. הצהרת משימה היא למעשה תשובה
מדויקת ותמציתית ל-3 שאלות מהותיות :
- מי אנחנו?
- מה אנחנו עושים?
- לאן אנחנו חותרים?
חיפוש התשובות וניסוחן במדויק מאפשר לעסק לגבש זהות מתאימה, לבדל את עצמו מהמתחרים ולהבין מהו הנתיב הנכון ביותר עבורו, הן
בטווח הקצר והן בטווח הארוך.
צרכי לקוח
ניסוח הצהרת משימה במסגרת אימון אישי למנהלים מבוסס גם על זיהוי צרכי הלקוחות, כלומר מהן הבעיות שאותן אמורים לפתור המוצרים
והשירותים שמציע העסק, פילוח הלקוחות על סמך זיהוי הצרכים והגדרת הטכנולוגיה שתאפשר למלא את הצרכים הנ"ל לאותו קהל יעד.
התוצאה : הצהרת משימה שמהווה בסיס לקבלת החלטות מיטבית של כל מנהל, להנעת העובדים באופן אפקטיבי לכיוון הרצוי ולהצלחה
אמיתית של העסק.
אולי יעניין אותך גם :
ייעוץ ארגוני – שיפור ופתרון בעיות
האם אני המנהל, טיפוס של דחין ניהולי?
האם אתם המנהלים כבאים או עוסקים בכבאות ניהולית?