חזון ויעדים – הגדרה להצלחה עסקית משפחתית
גיבוש החזון העסקי ומטרות העסק המשפחתי
גיבוש החזון העסקי ומטרות העסק המשפחתי (עיצוב חזון עסקי, בעסק המשפחתי) – חשוב להגשמת יעדי העסק ויעדי בני המשפחה
לטווח המיידי, הקצר הבינוני והארוך. מתוך המטרות שהוגדרו, ייקבעו גם מטרות אישיות לכל אחד מבני המשפחה ועובדי העסק.
גיבוש תוכנית עבודה שנתית לעסק ותקציב לביצועה (תוכנית שבה מגדירים מטרות, קהלי יעד, "סל מוצרי-שירותים-פעילויות", יעדים
להשגה, שיטות ו/או דרכי פעולה להשגת היעדים שנקבעו ותקציב לביצוע). קביעת נקודות, נושאים לשיפור בעסק. מה הם המישורים אותם
אנו בוחנים בתוכנית העסקית :
החזון ומטרות העסק – אנו מגדירים לאן אנו רוצים להגיע ומה אנו מתכוונים לבצע.
במישור השיווקי – אנו בוחנים את התפיסה השיווקית ואם אנו יודעים כיצד להגיע ללקוחות ומה הם ערוצי השיווק העדיפים. כמו כן בוחנים
את מבנה התחרות והתמחיר.
במישור הארגוני – אנו בוחנים את משאבי כ"א הנדרשים להפעלת העסק ואת המבנה הארגוני של העסק.
במישור התפעולי – אנו בוחנים כיצד אנו נפעיל בצורה יעילה את משאבי העסק.
תוכנית השקעות – אנו רושמים את כל רשימת הציוד, ונכסים אחרים שצריך לרכוש על מנת להקים את העסק.
אבני דרך – אנו מציינים את היעדים ומטרות על ציר ההתפתחות במחזור חייו של העסק.
במישור הפיננסי – אנו בוחנים את מבנה ההוצאות וההכנסות, תזרים המזומנים והכדאיות העסקית תחת אותן הנחות יסוד שהנחנו. כמו כן
אנו מנתחים את צורכי המימון של העסק.
אולי יעניין אותך גם :