מהי הנעה (מוטיבציה)?

הנעת עובדים

מוטיבציה – הנעת עובדים הינה – מכלול האמצעים שארגון מפעיל כדי שעובדיו יפעלו למען האינטרסים של החברה. אמצעי אחד, ידוע ומקובל, הוא הטבות כספיות בצורות שונות – משכורת, בונוסים, פרסים ועוד. אולם יש גם מגוון רחב של אמצעים אחרים: הנאה וסיפוק מהעבודה, הטלת אחריות, והאצלת סמכויות, יחסים חברתיים בין העובדים לבין עצמם, מידע על הנעשה בארגון, "שיתוף עובדים בקבלת החלטות", גאוות יחידה, קידום וסטאטוס, ועוד.

הנעת עובדים מתמקדת בעיקר בפיתוח שיטות למתן תגמול כספי עבור ביצועים, כאמצעי ליצירת מוטיבציה אצל העובד לשפר את ביצועיו.

הנעה (מוטיבציה)

הנעה (מוטיביציה) מוגדרת כרצונו של הפרט להשקיע מאמץ לשם השגת המטרות הראויות בעיניו. עובדים מונעים על ידי צרכים שונים והם מנסים להשיג את מטרותיהם במגוון של דרכים. הנהלת הארגון מעוניינת ליצור זיקה בין מטרות הארגון ובין מטרות העובד ועל ידי כך לתמרץ את העובדים להשגת מטרות הארגון. התמרוץ מתבצע באמצעות מתן תגמולים לעובדים עבור ביצועים המקדמים את הארגון להשגת מטרותיו. גרימת רצון לפעילות אצל עובדים, אנשי מכירות וכיוצ"ב, לבצע דבר בצורה טובה ויעילה. בדרך כלל זהו צירוף של מספר גורמים הממריצים לפעולה מסוימת. ככל שהמניעים חזקים – סיכויי ההצלחה רבים יותר.

שיטות תגמול והנעה – איך מניעים את צוות המכירה?

תגמול לאנשי המכירות – במסגרת ניהול מוכרנים יצירת מערכת מניעים היא בעלת חשיבות מיוחדת שכן מוראל ירוד ותחלופה מהירה הינם יקרים לפירמה ומהווים פגיעה בה ובאנשי המכירות שלה. שיטות ההנעה הן שונות, החל מתמריצים כספיים (כגון תנאי שכר ועבודה) ועד לתמריצים פסיכולוגיים (כגון הוקרה) המשפיעים על רמת הסיפוק העצמי שלהם, זאת מתוך ההנחה שאפשר להניע אנשים לפעולה על ידי סיפוק צרכים כלשהם הנראים להם כחשובים. (תמריץ). כוח או דחף הנוצר כאשר צרכים גופניים, נפשיים או חברתיים תובעים את סיפוקם.

  • אלמנטים מניעים המשלבים כסף: אחוזים על מכירה, בונוסים כספיים, ארוחות, סופי שבוע, טיולים למצטיינים, בונוס קבוצתי.
  • תגמול לא חומרי: מבצעי קידום מכירות חד פעמיים, יעדם אישיים, איש המכירות של השנה, כולם יודעים כמה כל אחד מוכר, פרגון לאיש המכירות של החודש.

ניתן לשלב בין התגמול החומרי לתגמול הלא חומרי. ניתן לביצוע בו זמנית באופן שיטתי, אחת לחודש.

אולי יעניין אותך גם :

אימון אישי

אימון אישי למנהלים

ייעוץ ארגוני

חשיבות מנהל משאבי אנוש בארגון

מערכי מכירות – הקמה ושדרוג מערכי מכירות

הקמה ושיפור מערכי מכירות

הגדלת פעילות עסקית – באמצעות טלמרקטינג

סגנונות ניהול / מנהיגות – מתגמלת, יצירתית ומעצבת

ניהול עובדים – חלב על… הראש – קשה לקבל על הראש ולייצר חלב בעת ובעונה אחת…