ההיבט הפסיכולוגי בפיתוח מנהלים

ההיבט הפסיכולוגי בפיתוח מנהלים

"ההיבט הפסיכולוגי בפיתוח מנהלים" – מטלת הניהול היא אחת מן הנושאים המורכבים ביותר. על מנת להצליח במלאכת הניהול על המנהל לשלב בין הלימודים האקדמיים בהקשר לסוגיות ניהוליות, כלכליות, שיווקיות וכו' ומנגד, עליו להשלים את חצי הצד החסר שקשור בצורה מובהקת למה שאפשר לכנות: פסיכולוגיה ניהולית. שכן, הניהול איננו מתרחש בוואקום אלא הוא כל כולו נעשה בין אנשים, עם אנשים ומול אנשים. על המנהל לדעת לגייס את כח-אדם הראוי, לאחר מכן להדריכו ולבסוף להנהיגו לקראת מימוש היעדים הניהוליים.

פיתוח מנהלים מבוסס על פיתוח יכולות בסיסיות שהמנהל נדרש להם. נאמר שספורטאי מתאמן 90% מהזמן ו – 10% הוא משחק בפועל ואילו מנהל 99% מהזמן עובד ו- 1% משקיע בפיתוח היכולות שלו. מן הראוי שמנהלים יאפשרו לעצמם זמן לפיתוח עצמי.

פיתוח מנהלים מבוסס על מספר סוגיות:

  • פיתוח חשיבה יצירתית לניהול
  • פיתוח יכולת קבלת החלטות
  • פיתוח טכניקות בעמידה בלחצים
  • פיתוח יכולת בניהול משאב זמן
  • פיתוח יכולת תקשורתית מילולית ולא מילולית
  • פיתוח מנהיגות

כל אלו יחדיו מאפשרים למנהל לאחוז בהגה הניהול בצורה נכונה ואפקטיבית. לכל מנהל יש את הסגנון הניהולי המאפיין אותו והוא בא לידי ביטוי בעוצמות וחוזקות שונות בהיבטים של חשיבה יוצרת, ניהול לוגיסטי ומנהיגות מבצעת. בהרצאה זאת אדגים בפני המנהלים שיטות חדשניות בפיתוח של חשיבה יצירתית בהקשר לניהול, צורת חשיבה חדשה בהתמודדות מול לחצים, טכניקה בניצול משאב זמן ופיתוח תקשורת מנהיגותית מילולית ולא מילולית בהנעה והפעלה של האנשים.

אולי גם יעניין אותך :

ייעוץ ארגוני

יועץ ארגוני

ייעוץ ניהול

ייעוץ ארגוני שיפור ופתרון בעיות

יוצרים סדר בעזרת ייעוץ ארגוני – מה נכלל בשירות ומה לא?

תהליך שינוי ארגוני – אסטרטגיית צמיחה

אימון אישי למנהלים

אימון מנהלים