אאוט דור טרנינג – מה זה Out Door Training?

אאוט דור טרנינג עוסק בפיתוח המסוגלות האישית והצוות באמצעות פעילויות ומשימות אתגריות. דרך מתודיקה מהנה בשטח ובחדר אנו חווים, לומדים, ומפתחים ערכים וקודים של עבודה משותפת, תכנון, וביצוע, כישורי הנהגה, הבחנה בין עיקר לטפל, מחשבה יצירתית ומקורית, גיבוש, יכולות תקשורת ועוד.

פיתוח החוויה והלמידה מתבצע דרך שבירת שגרת היום – יום של משתתפים ודרך יצירת תנאים אתגריים, המעודדים את המשתתפים לפתח את כישורי החשיבה, ההנהגה, ההובלה והתקשורת הטמונים בהם.

המושג Out Door Training – משמעו התנסות בשטח. המושג מורכב משני חלקים :

  • ה- Out Door מתייחס לסביבת העבודה – כלומר יציאה מהמרחב הסגור בו אנו מורגלים לעבוד ובו מתבצעת בדרך כלל עבודת הטיפול בקשיים השונים אל מרחבים פתוחים השונים במאפייניהם (טבע, שדות, נופים, הרים, חוף ים וכדומה).
  • ה- Training– מתייחס להקניית מיומנויות ניהול והתנהלות שונות על ידי התנסות בפעילויות מגוונות.

הרעיון המרכזי בפעילות ה -ODT הוא לצאת מאזור הנוחות (Comfort Zone) הסביבה בה אנו מרגישים בטוחים, לסביבה לא מוכרת, השונה משגרת יומנו, בה שולטת אי הוודאות. בסביבה זו מבצע המשתתף משימות מגוונות – פיסיות ומנטליות – וחווה הצלחה או כישלון מידיים ומוחשיים. בדרך זו מתרחשת התנסות ברמת ריגוש חווייתית וגבוהה המתורגמת ללמידה, העצמה, היכרות עם ערכים ושינוי תפיסות והתנהגויות.

פעילות ODT

פעילות ה-ODT מתבצעת על פי רוב בקבוצות ומטרותיה – המוגדרות מראש בין המנחה למשתתף /ים – מושגות באמצעות תהליכי עיבוד והנחייה קבוצתית המתקיים בדרך כלל בסיום כל משימה. בטווח הקצר מיושמים תוצרי הלמידה בהמשך המשימות בסדנה. בטווח הארוך משמשים התוצרים ככלים אפקטיביים ליישום בחיי המשתתף /ים. בדרך למידה זו גם נוצרת הפנמה טובה יותר של החומר המקצועי המועבר במהלך הסדנא.

המשימות בחיק הטבע מבוססים על תאוריות פסיכולוגיות המכוונות את הביצוע לתכנים ותהליכים בונים. באמצעות הסדנאות בחיק הטבע, נוצרת למידה ופיתוח מיומנויות שונות, כמו : מנהיגות, קבלת סמכות, העצמה אישית וקבוצתית, אני כחלק מהקבוצה, בניית צוות ((Team Building, לקיחת אחריות, שיתופי מידע, בניית תכניות עבודה, יצירת תכנון אסטרטגי, שיקוף תהליכים אישיים, תקשורת בין אישית וקבוצתית, התמודדות עם מצבי עמימות וחוסר וודאות, הקשבה ועוד. . .

למיקום משמעות רבה ויציאה לטבע מאפשרת למשתתפים בסדנאות ODT לחוות פעילויות חווייתית משחררת ומהנה, הפגת מתחים, יציאה מהשגרה, גיבוש הצוות והתמודדות עם יציאה מאזור הנוחות. פעילות מצוינת ליום כיף וגיבוש של צוות עובדים ומנהלים ובכלל.

סדנת ODT

אאוט דור טרנינג – אחת השיטות לסדנת ODT לעובדים ומנהלים היא : יום גיבוש המשלב עיבוד מונחה ולמידה חווייתית, בסוף כל משימה יושבים לשיחת עיבוד (שיחת משוב). מטרת העיבוד להפוך את החוויה וההתנסות לתהליך של למידה והפנמה כולל מתן כלים ליישום של הנלמד. בדרך זו באים לידי ביטוי מצבי הצלחה או כישלון כשהמשתתפים מגדירים בצורה ממוקדת את הגורמים המקדמים או המעקבים תוך כדי מעבר על הוראות המשימה, האינטראקציה האישית והקבוצתית דרך המשימה, שיקופים מחיי היומיום ומה אנחנו יכולים לקחת מתוך המשימה ולשפר בחיים שלנו.

אולי יעניין אותך גם :

אימון אישי

אימון אישי למנהלים

שיפור מיומנויות ניהול וביצועים – ראשי צוותים, מנהלים

הכשרת מנהלים למצויינות

עבודת צוות – שיפור עבודת צוות בארגון

הדרכת מכירות – הדרך למקסום הכנסות

שיטות הדרכה – הדרכה ופיתוח עובדים ומנהלים

הובלת צוות עובדים – כללים בסיסיים לניהול

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.