ניהול עסק קטן מוצלח

ניהול עסק קטן מוצלח – פותחים עסק קטן? יש לכם עסק קטן? 10 טיפים לניהול עסק קטן מצליח

להלן הטיפים איך "ניהול עסק קטן מוצלח" יכול להיות :

להבין במדויק מי קהל היעד האידיאלי

הרבה מאד עסקים טועים כאשר הם מנסים למכור לכולם במקום לאתר את קהל היעד המדוייק ביותר עבורם, ולהתאים את תהליך המכירה לאותו קהל יעד. כשאנו (מטרגטים) קובעים מיהו את קהל היעד שלנו, המסר השיווקי שלנו עובר בצורה הטובה ביותר מאיתנו הישר אל הלקוח הפוטנציאלי.

בידול

האם שאלתם את עצמכם במה אתם שונים מכל המתחרים? האם אתם יודעים את התשובה לשאלה למה לקונה הפוטנציאלי כדאי לקנות דווקא מכם? כל עסק קטן צריך את הבידול הייחודי שיגרום לו לבלוט מעל המתחרים, הבידול יכול להיות במוצר עצמו, בשירות הלקוחות או בצורת ההתנהלות של העסק ובזווית הראיה הייחודית שלו.

צרו סביבת קנייה נעימה

חשוב שסביבת הקנייה תהיה נעימה ומזמינה, בעלת עיצוב נכון, תאורה נכונה, שילוב צבעים מעניין, מרחב פנימי ומוסיקת רקע נעימה. כל אלו יכולים להשרות אוירה נעימה ולא מלחיצה. עסק המעוצב בצורה נכונה, מזמין לקוחות פוטנציאלים להיכנס אליו ולקנות בו.

למקסם כל קנייה

מה שטוב לאמזון הגדולה בוודאי טוב גם לעסקים הקטנים, לקוח שרכש אצלכם מוצר מסויים, כדאי להציע לו לרכוש מוצרים משלימים בנוסף. כך, נחסוך לו כיתות רגליים וחיפוש במקומות אחרים. לדוגמה: לקוח שרכש מברשת צבע נוכל להציע לו מתקן לערבוב הצבע, סט מברשות נוסף לצביעת הפינות וחומרים לניקוי הצבע בגמר תהליך הצביעה.

לדעת ולהבין את המספרים של העסק

"ניהול עסק קטן" אינו פשוט, בעל עסק חייב לדעת את המספרים של העסק, חייב לדעת את מחזורי הפעילות, את הרווחיות ואת ההוצאות השונות. בעל העסק צריך להיערך מראש להוצאות משמעותיות כמו רכישות ציוד או מתקנים וחייב להתנהל נכון מול הרשויות, הבנקים ואנשי המקצוע הקשורים לעסק.

להשקיע בעובדים

העובדים הם המשאב החשוב ביותר בכל עסק, ובעל העסק צריך לדעת איך לקבל מכל עובד את מלוא הפוטנציאל שלו ומהצד השני להעריך, להוקיר ולתגמל את העובדים בהתאם ולא לשכוח שעובד מרוצה יעבוד טוב יותר ויהיה יעיל יותר.

להתאים את העסק לשינויים בשוק

העולם היום דינמי ומשתנה בקצב מטורף וכבעלי עסק אנחנו חייבים להיות ערים לשינויים בשוק, לטרנדים חדשים, לכניסה של מוצרים ומתחרים חדשים לשוק.
זיהוי מהיר של המגמות יכול לפעול לטובת העסק בכך שתמיד נוכל להציע את המוצרים או השירותים החדשניים ולהיות מובילי שוק בתחומינו.

ללמוד ולהתמקצע בתחומי השיווק והמכירה בעסק קטן (שיווק עסק קטן)

כל בעל עסק הוא מומחה בתחומו ומבחינה מקצועית יש לו את הידע הנדרש, אולם כיום זה כבר לא מספיק, הבעיה הגדולה של בעלי העסקים הקטנים היא נושא השיווק ואיך למשוך לקוחות חדשים לעסק על בסיס קבוע.
ניתן להיעזר בנושאים אלו גם ביועץ עסקי לעסקים קטנים המומחה בתחום העסק אשר יוכל לבנות יחד איתכם תוכנית שיווק מניבה.

התפתחות אישית

בעלי העסקים טרודים מרבית היום בענייני העסק שלהם ולא מוצאים זמן להתפתחות אישית. נושאים חשובים כמו: ניהול זמן, ניהול עובדים, מוטיבציה וטיפול במשברים לא מיושמים במלואם, ומביאים לכך שהפוטנציאל העסקי לא ממומש במלואו.

שיתופי פעולה

שיתופי פעולה הם דרך מצוינת להגדלת הפעילות העסקית כמעט ללא עלויות נוספות. הרעיון הוא למצוא אנשים או עסקים אחרים או בעלי מקצוע המשיקים או משלימים לתחום הפעילות שלנו, ולבצע עימם שיתוף פעולה של הפניות הדדיות, שיווק משותף ומינוף העסק על ידי ניצול המשאבים הקיימים של בעלי עסקים אחרים.

אולי יעניין אותך גם :

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

האם ניהול עסק גדול מחייב ניהול קודם של עסק קטן?

ביקור יועץ עסקי מומחה אצלך בעסק – אבחון מהיר של בעיות והמלצות לפתרונות