תפקיד מנהל שיווק

במציאות העסקית הנוכחית מוצרים מצוינים ושירות איכותי אינם מספיקים כדי להבטיח הצלחה. הם כמובן מהווים בסיס הכרחי, אבל בלי שיווק מתוכנן, מדויק ואפקטיבי, הלקוחות הפוטנציאליים פשוט לא יכירו אתכם, וגם אלה שכן מכירים לא בהכרח יקנו מכם – גם בגלל התחרות העזה בכמעט כל תחום וגם בגלל מגוון של סיבות אחרות.

כשזה המצב, מנהל השיווק הופך לאחת הדמויות החשובות והמשפיעות ביותר בכל עסק ועל התוצאות העסקיות שלו. בעמוד זה תמצאו הגדרה מדויקת למהות עבודתו ותשובות מפורטות לשאלה איך אפשר להבטיח תפקוד מיטבי שלו.

גיבוש אסטרטגיה שיווקית

המנהל אחראי על גיבוש האסטרטגיה שתוביל למקסום המכירות. האסטרטגיה מבוססת על מחקרי שוק מקיפים ככל האפשר ועל מידע שמצטבר בעסק לגבי הלקוחות – ומשפיעה על כל מרכיבי השיווק.

בין השאר כולל מרכיב זה אפיון מדויק של קהל היעד, זיהוי של המקומות שבהם ניתן ליצור איתו אינטראקציות מתאימות (גם במרחב הפיזי וגם במרחב הדיגיטלי ובהתאם לאופי העסק) והבנה מעמיקה של הצרכים של הלקוחות והדרכים שבהן ניתן להבליט את יתרונות העסק בהקשר של צרכים אלה.

%d7%94%d7%93%d7%a8%d7%9b%d7%aa-%d7%a6%d7%95%d7%95%d7%aa-%d7%9e%d7%a2%d7%a8%d7%9a-%d7%a9%d7%99%d7%95%d7%95%d7%a7

יצירת תוכניות לעמידה ביעדים

על-מנת לבחון את ביצועי מחלקת השיווק נדרשים יעדים מדידים הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. באחריותו של המנהל לתכנן את פעילות המחלקה שבראשותו על-מנת לעמוד בכל היעדים ואף לעבור אותם.

התוכניות לעמידה ביעדים שמגבש המנהל מקצועי כוללות מערכת תגמולים לכל העובדים הרלוונטיים, בקרה ומעקב אחרי כל קמפיין שהעסק מפעיל, ליווי של מוכרים (הן בשטח והן בטלפון), הפעלת לקוחות סמויים בחנויות ורשתות קמעוניות ו/או במרכזי שירות על מנת לקבל משובים בעלי ערך, קיום ישיבות בתדירות נאותה כדי להשביח את ההתנהלות ועוד.

עוד מרכיב חשוב על-מנת לעמוד ביעדים שהוצבו למחלקת השיווק הוא היררכיה נכונה והגדרת תפקיד מדויקת לכל אחד מאנשי ונשות המקצוע שלוקחים חלק במערך השיווק והמכירה.

ישיבת צוות מחלקת שיווק

העצמת כל אנשי מחלקת השיווק

מרכיב מהותי נוסף בתשובה לשאלה מה עושה מנהל שיווק הוא העצמת כל האנשים שעובדים תחתיו והשבחת היכולות (האישיותיות, הניהוליות והמקצועיות) הרלוונטיות שלהם.

הבסיס הוא הכשרת עובדים חדשים באופן מסודר ואפקטיבי. בנוסף נדרשות הדרכות שוטפות כדי להפוך כל עובד ועובדת לעוד יותר טובים. דגש נוסף במיצוי היכולות הוא אינטראקציה נכונה בין המנהל לבין הכפופים לו – כזו שמצד אחד מציבה דרישות ברורות, מצד שני מקנה את הכלים הנחוצים למילוי הדרישות ובפרט אמון וכמו כן מספקת משובים מפורטים כדי לאפשר לעובדים להשתפר.

אינטראקציות עם הלקוחות

המנהל אחראי גם על הקשר עם הלקוחות של העסק. בפרט נדרש יחס אישי ללקוחות אסטרטגיים, ובאופן כללי כדאי מאוד לבחון את שביעות הרצון של סוגי הלקוחות השונים. כמו כן לבצע פעולות ל"שימור הקשר האישי-האינטימי" (למשל מועדון לקוחות) וייעשה שימוש בטכנולוגיות מידע מתקדמות רלוונטיות (כגון: מערכת לניהול קשרי לקוחות CRM ואחרות).

פעולות נוספות

תשובות נוספות לשאלה מה עושה מנהל שיווק הן איתור מכרזים רלוונטיים והכנת המסמכים הנדרשים להשתתפות בהם, ייזום מבצעים ובמידת הצורך לקיחת חלק בתהליכי מיתוג ותמחור ועוד… בהתאמה לכל סוג של עסק, עסקי נישה, התמחות, אזור גאוגרפי, מדינה ותחרות בשווקים בהם העסק נמצא ומוכר או מקיים פעילות או מעניק שירות ללקוחותיו.

תוכנית שיווקית

איך להבטיח תפקוד אופטימלי של מנהל השיווק?

כדי שמנהל יוכל למלא את תפקידו באופן מיטבי הוא בעצמו זקוק לסיוע ניהולי מקצועי ע"י מומחה שיווק – תהליך ייעוץ שיווקי עשוי להעצים מאוד את היכולות שלו ובהתאם את התפקוד של כל המחלקה.

אנשי המקצוע המיומנים של שטרן יועצי ניהול אמונים על מתן שירות ייעוץ שיווקי בהתאמה מלאה לצרכי העסק ולמאפיינים הספציפיים של המנהל (כולל ליווי פעיל בביצוע). הייעוץ כולל התייחסות לכל המרכיבים של עבודתו של מנהל השיווק, כשבמידת הצורך משותפים בתהליך גם עובדים נוספים במחלקה.

אולי יעניין אותך גם :

ניהול שיווק ומכירות

ייעוץ שיווקי לעסקים

ייעוץ שיווקי, מכירות וקשרי לקוחות

הגדרת תפקיד מנהל שיווק

מתאם שיווק הגדרת תפקיד

ייעוץ אסטרטגי

ניתוח סביבה שיווקית

תוכנית שיווקית – ייעוץ עסקי שיווקי

מהו פיתוח עסקי לעסקים קיימים?

ניתוח מוצרים – האם תמהיל המוצרים והשירותים העסקי שלכם רלוונטי?

מיתוג עסקים

ייעוץ עסקי

מעוניין בייעוץ לשיווק ומכירות לעסק שלך?המומחה בדרך אליך!

השאר/י כאן את פרטיך ונקבע לך פגישת אבחון ראשונית
ללא תשלום וללא התחייבות!

* שדה חובה