מתלבטים איזו חנות לפתוח – פנו אל המומחים בקמעונאות

חנות

סוג חנות – חנות הינה המקום בו מאוחסנות ונמכרות סחורות לצרכנים (מסחר קמעונאי). גם חנות וירטואלית virtual store חנות שהיא אתר ברשת האינטרנט המציעה לגולשים מיני סחורות. החנויות הווירטואליות יכולות לקיים

מערך לוגיסטי עצמאי הכולל מחסן ושרות משלוחים. אך לעיתים הן מסתכמות על מערכים אחרים ומוכרים סחורות שאינן בבעלותן ובכך משמשות כמתווכים. ישנם סוגים שונים של חנויות המיועדות לסוגים ספציפיים של מוצרים, או

חנויות שבהם מגוון רחב של מוצרים חנויות אלה יכולות להיות בגדלים שונים מחנות שכונתית ועד חנויות כל-בו גדולות (אאוטלט ו/או קניון אאוטלט) מחוץ לערים במרכזי קניות גדולים ("אאוטלט" או "קניון אאוטלט" או "קניונים" –

קומפלקס של חנויות או חנות העובדת בשיטת "קאש אנד קארי").

חנות כלבו – בית כלבו

כלבו היא חנות קמעונאית המוכרת מגוון רחב של מוצרים, לא חנות קונספט / ללא קו מוצרים דומיננטי. לרוב ממוקמות חנויות הכל בו במתחמים גדולים, לעיתים משתרעת חנות שכזו על מספר קומות באותו מבנה. מגוון המוצרים שמוכרות חנויות הכלבו מתפרש על מגוון רחב של תחומים החל ממוצרי מזון, לבוש, ריהוט, מוצרי חשמל, קוסמטיקה, צעצועים ועד לתרופות ובכלל…

חנות הדגל

חנות בבעלות חברה יצרנית או המשווקת בלעדית מותגים. המציגה באופן מודגש או ייחודי את מוצרי החברה. בדרך מיוחדת ומתוך ראייה כוללת של האסטרטגיה העסקת של החברה בעלת המותגים.

ראה גם רשת קונספט (רשת המורכבת מחנויות ייעודיות להצגת ומכירת מותגי החברה הותאם לאסטרטגיה העסקית של החברה). להבדיל מחנויות רגילות חנות דגל עשויה שלא להיות רווחית, כאשר חלק מהרווח מהפעלתה הינו

רווח תדמיתי ויצירת תרומה שיווקית על ידי יצירת חשיפה וכן איסוף מידע בלתי אמצעי על טעמי קהל הלקוחות הפוטנציאליים. לעיתים משמשת החנות להצגת דגמים חדשניים או כיווני פיתוח עתידים של מוצרים המאפשר ללמוד

על תגובות הצרכנים.

חנות המפעל

חנות הצמודה בדך כלל למפעל, אך אין הכרח של הצמדה פיסית. החנות מציעה את מגוון תוצרת המפעל מבלי לנסות ולהציג ממגוון שלם של מוצרים הנוגעים לתחום עיסוקה. מטרתה לעיתים לשמש הן כמקום תצוגה בולט

למוצרים שאינם מקבלים ביטוי ברשתות שיווק הן כחנות עודפים (ראה חנות עודפים).

חנות עודפים

חנות השייכות לחברה מסוימת והמציעה את העודפים של שווקו בשוק הראשי של החברה, במחירים זולים. בחנויות עודפים אין מחויבויות למגוון שלם של מוצרים, אלא היא מבוססת על הזדמנויות שנוצרו במהלך הייצור, או עסקאות

שבוטלו או טעויות בהזמנה. לעיתים חנויות שאינן בבעלות מפעל מסוים מציגות את עצמן כחנויות עודפים, על מנת לייצור רושם של מחירים זולים.

מרכז כוח – Power Center

מרכז מסחרי פתוח ובו פריסה של חנויות. המרכז ממוקם לרוב על קרקע חקלאית באופן שכל קמעונאי יכול לבנות חנות בגודל הרצוי לו.

רשתות דיסקאונט

רשתות דיסקאונט מוכרות סחורה רגילה במחירים נמוכים יותר ובכמות גדולה יותר. ברשתות אלה נמכרים מותגים ולא מוצרים נחותים במחירים נמוכים, וזאת דרך קבע (המחירים יורדים אבל הכמויות הנמכרות גדלות).

בשנים האחרונות המחירים יורדים כל הזמן וחלק מהקניה מתבצעת בזירות מסחר ולכן נוצר אילוץ או צורך להוזלת עלויות ומחירים מתמשכת ולאורך זמן. רשתות ה דיסקאונט מאפשרות לקונים בהן להתרגש ולהתחדש לעיתים

קרובות יותר. הגדולה האמיתית של הקונספט הינה: הבנה אמיתית לצורכי הלקוח והבטחת חווית קניה איכותית.

רשת חנויות קמעונאית

ארגון המפעיל בו זמנית מספר נקודות מכירה זהות (חנויות זהות), בקונספט שיווקי אחיד.

רשתות של חנויות חיפוש – search goods stores

רשתות קמעונאיות שמטרתן להעניק פתרון לצרכים ברמה עונתית, עקב שינוי תנאי מגורים או התבלות מוצרים.

רשתות של חנויות ייחוד – specialty goods stores

רשתות קמעונאיות שמטרתן להסב לצרכן הנאה ופינוק באמצעות שירותים ו/או מוצרים איכותיים וממותגים.

סוג חנות – רשתות של חנויות נוחות – sonvenience stores

רשתות קמעוניות המוכרות מוצרים ושירותים המעניקים פתרון לצורכי קיום בסיסיים הנצרכים באופן שוטף.

חנות מקוונת – חנות ורטואלית – חנות אונליין – חנות אינטרנטית

מכירה ומתן שירות באמצעות אתר אינטרנט המשמש כחנות מכר אינטרנטית של החברה. האתר כולל מידע אודות החברה, מוצרים ושירותים, אמנת שירות, תקנים בינלאומיים, ביצוע הזמנה / פתיחת קריאת שירות – ביצוע קניה

מאובטחת באמצעות כרטיס אשראי, מעקב אחרי מועד אספקה / מתן שירות, תקנון אתר, אחריות, מדיניות החלפה או החזרה ועוד…

מסחור חזותי

סוג חנות – תכנון ומיצוב תצוגות, שטחי תצוגה, חלונות ראווה ותקשורת בחנויות קמעונאיות. תכנון שטחי המכירה וביצוע בשטח. ניווט מכירות דינאמי עפ"י נתוני המכירות ופעילות עונתית בחנות / רשתות קמעונאיות. פרויקטים

עיצוביים משתנים בחברה (תערוכות, לקוחות חיצוניים וכו').

צריכים ביקור של יועץ עסקי מומחה אצלך בעסק – אבחון מהיר של בעיות והמלצות לפתרונות!

אולי יעניין אותך גם :

ייעוץ לחנויות קמעונאיות וזכיינות

ייעוץ שיווקי לעסקים

ייעוץ עסקי

ניהול שיווק ומכירות

תוכנת ניהול קמעונאי – קופה רושמת חכמה לחנות מהי?

איך יוצרים "חווית קניה" בעולם הקמעונאי?

הקמת חנות – רשת חנויות קמעונאיות