הכנת תוכנית עסקית – תוכנית עבודה מעשית – גיבוש והכנת אסטרטגיה עסקית

תכנון עבודה – במאמר זה אני רוצה להראות את השוני והמשותף בין סוגי התוכניות הנדרשים לפעילות התקינה ולקידום וההתייעלות של העסק.

תוכנית עסקית

הכנת תוכנית עסקית בסיסית למיזם חדש ו/או חברה בתהליך פיתוח עסקי והתרחבות ו/או במהלך חיי עסק היא נדרשת מפעם לפעם להציג לגופים מממנים. הכנת תוכנית עסקית לתכנון פיתוח העסק עבור בנקים או משקיעים ועוד.

מטרות התוכנית העסקית הינה:

  • תוכנית ליזם או להקמת עסק חדש.
  • גיוס הון וניהול מו"מ עם משקיעים ושותפים פוטנציאליים בחברה.
  • נטילת הלוואה.
  • ניהול מו"מ מול הבנק/ים לגבי קבלה או הגדלת מסגרת אשראי/מימון לפעילות העסקית.
  • הוספת שותף אסטרטגי או יצירת שותפות עסקית חדשה.
  • התוכנית העסקית היא למעשה הבסיס / הצעד הראשון להשגת המטרה.

תוכנית עבודה שנתית

"תוכנית עבודה מעשית" – תכנון עבודה, אחד הכלים החשובים בבניית אסטרטגיה עסקית הינה תוכנית עבודה מעשיית. מצד שני התוכנית מיועדת בעיקר לעסקים שרוצים תוכנית מעשית פשוטה ליישום ו/או מיועדת בעיקר ליזמים יחידנים / "עסקים זעירים" / "עסקים קטנים" בעלי תקציב מצומצם. תוכנית זו היא מעין מיני תוכנית עסקית מלאה. הכוללת גיבוש מטרות, גיבוש מחדש של "סל שירותי / מוצרי / פעילויות העסק", הכנת פילוח שוק וקביעת קהלי יעד, יעדים כספיים להשגה, הכנה וגיבוש תוכנית פעולה הכוללת שיטות עבודה ו/או דרכי פעולה להשגת המטרות בתחומי הניהול, הכספים, השיווק והתפעול על כל ניגזרותיהם, בקרה על הביצוע  תוך כדי ביצוע ועלויות למימוש התוכנית.

גיבוש והכנת אסטרטגיה עסקית

גיבוש והכנת אסטרטגיה עסקית – משמע: תרגום המטרות העסקיות למשימות שיווקיות ותפעוליות ועיצוב מדיניות תדמיתית. תהליך התכנון האסטרטגי הוא אבן דרך בהתפתחות חברות. בעזרתו הן קובעות את כיוונן הכללי – מה ברצונן להציע ומיהם לקוחות המטרה, מהו שדה המערכה בו רוצה החברה להתמודד, כיצד ניתן לזהות הזדמנויות ואיומים וכיצד ניתן ליצור יתרון תחרותי.

אסטרטגיה תפעולית

אסטרטגיה תפעולית – מגדירה כיוון והיקף פעילות לטווח ארוך, מתאימה את משאבי העסק לסביבה המשתנה ודואגת לארגון  השווקים והלקוחות כך שיעמדו בציפיות בעלי החברה.

אולי יעניין אותך גם :

ייעוץ עסקי

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים ובינוניים

תוכנית עסקית

אסטרטגיה ארגונית

יועץ פיננסי לעסקים

0 תגובות

השאירו תגובה

מעוניין להצטרף לדיון?
תרגיש חופשי להשתתף!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.