סוכני שינוי בארגונים מיהם?

סוכני שינוי – מסיעיים לחולל שינוי ארגוני על מנת להביא להתחדשות וצמיחה

סוכני שינוי – הצלחת ארגונים תלויה בעובדים, שינוי ארגוני מחייב התמקדות בשינוי התנהגות של פרטים או של קבוצות בתוך הארגון. הובלת שינוי בארגונים היא משימה מורכבת, המצריכה איזון בין גיבוש אסטרטגיה רלוונטית, בהקשר למצב הארגוני הנתון (ברמת העובדים, משאבים, לקוחות), הבנה של סביבת השינוי / הפעולה, והתמודדות עם התנגדויות לשינוי.

סוכני שינוי פנימיים וחיצוניים בארגונים

קיימים שלושה מקורות עוצמה אפשריים: ידע, אישיות (כריזמה, מוניטין או מיומנויות מקצועיות) והון חברתי המספק גישה לרשתות או משאבים. שינוי ארגוני יכול להתחולל מלמעלה למטה, כלומר מההנהלה לעובדים ו/או מהשטח מלמטה כלפי מעלה (כתוצאה מהתאגדויות עובדים, שביתות, או פעולה של סוכני שינוי ברמות הנמוכות בארגון).

מנהיגים באופי מלידה

סוכני שינוי הם העובדים, שיכולים להניע את חבריהם לעבודה להיות שותפים בשינויים שההנהלה מכניסה, או לחילופין, להתנגד אליהם. עובדים אלה הם מנהיגים באופי ומלידה, בדרך כלל באופן בלתי פורמלי ויוצרים גיבוש וחיבור קבוצתי של עובדים, או משמשים כמתווכים" בין קבוצות וחיבורים כאלה.

לחולל שינוי בארגונים

דרך עובדים אלה ניתן להניע או לחולל כל תהליך של שינוי ולהשפיע ישירות על מנהלים ועובדים במרבית הארגונים. זו אחת הדרכים החשובות שניתן דרכן לחולל שינוי במרבית הארגונים. מנכ"ל חכם יודע לרתום ולקרב אליו את סוכני השינוי ולהפוך אותם "לשגרירים" שלו.

טיפוח הקשר בארגון

לרוב מנהלים מתקשים לזהות את הקליקות ואת הסוכנים בארגון. ברגע שסוכנים אלה זוהו מומלץ לטפח אותם, לשמור על קשר קבוע ורציף על בסיס קבוע. לקיים עימם מפגשים אישיים, לחולל סיעור מוחות, להתייעץ איתם, להעביר דרכם מסרים מנהלים ולעובדים ועוד. ניתן להיעזר בהם בצורה מושכלת ליצירת בסיס של אמון, אהדה ושיתוף פעולה עם שינויים שההנהלה יוזמת.

היזון חוזר בארגון

הסוכנים הם המפתח להיזון חוזר מהשטח, אלה העובדים המעודכנים ביותר במתרחש בשטח ויכולים לשקף למעלה את המתרחש באופן המדויק ביותר. כמו כן ניתן להניע אותם למניעת התנגדויות, הם יכולים להניע את חבריהם לעבודה להיות שותפים בשינויים שההנהלה מכניסה או לחילופין להתנגד אליהם.

אולי יעניין אותך גם :

ייעוץ ארגוני

יועץ ארגוני

ייעוץ ארגוני – שיפור ופתרון בעיות