למה צריך תקשורת בינאישית טובה?

תקשורת בין אישית – אינטראקציה אנושית המתבצעת בחברה, בין אנשים, נקראת תקשורת בינאישית (ניהול שיחה, העברת מידע בין אנשים, באמצעות מילים, שפת גוף, הבעת פנים, טון דיבור ועוד) או תקשורת קבוצתית. כאשר

אנחנו אומרים תקשורת בינאישית, אנו מתייחסים לתקשורת מילולית ולתקשורת בלתי מילולית. תקשורת בינאישית יוצרת קשר אישי ומקצועי בארגונים, אך עלולה גם ליצור "קצר" במערכת יחסים.

תקשורת חיובית ויעילה, בה למילים יש כוח רב ליצור קשר, לעודד, לדרבן, לחזק, לשכנע, להתמודד, להגיב – תקשורת המשמשת מפתח ליחסים בינאישיים תקינים ופוריים ובאה לבנות מערכות יחסים בחברה, במשפחה ובמקום

העבודה.

תקשורת היא כלי שימושי, אשר ניצולו כהלכה, עשוי להביא תוצאות איכותיות הן בחיינו הפרטיים והן בחיי העבודה ובוודאי במסחר, בשרות ובמכירות.

תקשורת מהווה חלק מהותי מחיי היומיום שלנו. היא מאפשרת לנו להעביר מידע ולקבל מידע, תורמת לגיבוש העצמי, משפיעה ומושפעת.

ערוצי תקשורת הוא הכלי באמצעותו עובר המסר. ערוצי התקשורת הקיימים הינם: תקשורת ישירה, תקשורת חוצצת ותקשורת עקיפה.

התקשורת המילולית מתקיימת – בע"פ ובכתב ובתקשורת בלתי מילולית – בשפת גוף, בלבוש ובתנוחה.

מיומנויות תקשורת בין אישית

  • היו נוכחים בשיחה.
  • חשבו מנקודת המבט של האחר איתו מתקשרים בשיחה.
  • היו אסרטיביים.
  • נימוס זה חלק מתהליך בניית תקשורת.
  • לא חייבים לדבר על עצמנו.
  • אם אין מה לומר עדיף לא לדבר, אפשר להיכנס להאזנה לצד השני ולהגיב בזמן הנכון / בעת הצורך.
  • שימרו על טון דיבור מכבד.

תקשורת לא מילולית – תקשורת בלתי מילולית

לתקשורת הלא מילולית (שפת גוף, מבט עין, חיוך, לחיצת יד) יש חשיבות מכרעת בהתנהלות בין שני אנשים או יותר. ניתן להשיג הרבה אם תהיו מודעים לשפת הגוף שלכם, לטון שלכם, לסגנון הדיבור והאינטונציה של גוון הקול

ולדרך בה מצופה מכם להתנהג בסיטואציה הנתונה. בהתנהלות נכונה של מצב זה תוכל להיות לכם השפעה רבה, במידה ותתמקדו בדרך שבה אתם מעבירים את המסר ולא רק בשלבי ניהול השיחה.

אולי מעניין אותך גם :

אימון אישי

אימון אישי למנהלים

ייעוץ ארגוני

יועץ ארגוני

תקשורת בעסק ובמשפחה

ניהול צוות – הובלת צוות עובדים

פסיכולוגיה ניהולית ופיתוח מנהלים

ההיבט הפסיכולוגי בפיתוח מנהלים

מהם 4 ה C של Communication – תקשורת עם הלקוחות שלך או לקוחות פוטנציאליים עבורך?