שיטות למכירה – שיטת המכירה של משה רבינו

שיטות למכירה – משה רבינו הוציא את ישראל ממצרים באמצעות 10 מכות. אפשר ללמוד מן הסיפור על שיטת מכירה אגרסיבית- אם לא … אז…

מהי שיטת המכירה של משה רבינו?

שיטות מכירה – מעניין לנתח את יחסי משה ופרעה בסיפור יציאת מצרים. משה למעשה ניסה "למכור" לפרעה את יציאת בני ישראל באמצעות שיטת הפחדה אם לא…. אז ….. ובשפת המכירות שאנו מכירים :

  • אם לא תקנה … אז לא יישאר.
  • אם לא תקנה עד מחר …. המבצע נגמר.
  • או… זהו הדגם האחרון. אם לא תקנה עכשיו, אני לא מבטיח שיהיה במלאי.

שיטת ההפחדה אגרסיבית ומאיימת. אם לא.. אז… אין כאן מצב של WIN WIN. הצד המוכר גורם לקונה להבין שבין אם יבצע קניה או בין אם לאו, בכל מצב לקונה יש מה להפסיד. המוכר רק מציג את הנזק הגדול יותר באי קניה.
במקום להצדיק ולתמוך בקניה במניעים של תועלת או של רגש חיובי, המוכר מלחיץ את קונה ומכניס אותו לדילמה של – היכן הנזק קטן יותר. עם זאת המוכר הולך עד הסוף, ומסתכן באי הצלחה. ובגלל השיטה "האלימה משהו", אין כמעט אפשרות לבנות יחסי קונה מוכר לטווח ארוך. והלחץ הוא בדרך כלל לחץ רגשי. אך גם הקניה רגשית.
בקניה רגילה אנו קונים תועלת. בקניה בהפחדה, אנו נמנעים מנזק. ופועלים בהתאם למקום שבו נעריך את הנזק כקטן יותר.

ושוב לסיפור מצרים

משה היה נחוש. משה ידע שפרעה מעריך נזק עצום בהסכמה. אבל משה בנה לו נזק גדול יותר באי הסכמה. מלכודת אמיתית? לחץ נוראי? נכון. ככל שהתקדמו המכות, פרעה נכנס עמוק יותר לדילמה : איפה הנזק גדול יותר – בהסכמה או באי הסכמה?
אם פרעה קונה ומאפשר לבני ישראל לצאת ממצרים – הוא מפסיד את כוח העבודה. הוא גם מפסיד יוקרה אישית תוך הפגנת חולשה לעם שלו, לעברים, ולעמים סביב. הוא מזמין צרות מבית ואויבים מחוץ.
אם פרעה לא קונה נגרם לו נזק ממשי – גם מן המכות עצמן, וגם בלחץ מן העם לביצוע העסקה. כנראה שפרעה עושה חשבון שכדאי לו לקחת את הסיכון של אי קניה, עם סיכוי שכל מכה היא "הגרועה ביותר ", בעוד הסכמה מביאה לו נזק מידי.
מתי הוא נשבר? רק כשנזק ההסכמה גדל בעיניו על נזק האי הסכמה. כשנגרם נזק אישי רגשי – מכת בכורות. וגם זה מסתבר היה זמני. איך שהוא התעשת, הוא התחרט ומיד יצא למרדף עם מיטב צבאו.

 באלו תנאים מומלץ להשתמש במכירת הפחדה?

  • אם כבר אין לנו כמוכרים מה להפסיד. לכל היותר לא נצליח במכירה.
  • אם הסכום גבוה או הערך הנתפש גבוה.
  • במכירה ללקוח מזדמן, חד פעמי. מכירת הפחדה לא תבנה יחסי קונה לקוח לטווח ארוך.

אולי יעניין אותך גם :

ייעוץ שיווקי לעסקים

מערכי מכירות – הקמה ושדרוג מערכי מכירות

מכירות שטח – ניהול מכירות – סגנונות מכירה

ניהול מכירות – מהי השיטה של B.M.W בניהול מערכי מכירות?

מדוע נכשלים אנשי המכירות שלך?

ייעוץ וניהול מכירות – 7 טעויות נפוצות בגיוס איש מכירות

הגדלת הפעילות – העסקית באמצעות טלמרקטינג

יועץ ומאמן מכירות – אנשי המכירות שלך חייבים למכור יותר – גם בתקופות קשות !